خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترور سیاسی اکبر اعلمی

«اکبر اعلمی» نماینده اسبق مجلس، در یادداشتی در کانال تلگرامی خود با عنوان «ترور سیاسی اکبر اعلمی» نوشت:

چندی پیش یکی از معاونین سابق اداره اطلاعات استان اردبیل که هم اکنون در خارج از ایران بسر می‌برد در گفتگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای مدعی شد:

«… در موضوع آذربایجان در موضوع قلعه بابک، فعالین آذربایجانی می‌خواستند که بابک خرم‌دین را به عنوان نماد مقاومت ایرانیان و آذربایجانیان در برابر تهاجمات بیگانگان برجسته بکنند. چندین سال در قلعه بابک برنامه‌ای را در قلعه بابک برگزار کردند. در یکی از این برنامه‌ها که در سال ۸۶ بود مرکز …. هم وارد شد و برنامه‌اشان این بود که فقط روی کیس‌های خاص و افرادی که پتانسیل رهبری دارند فیلمبرداری بشود. بیش از ۵۰ ساعت فیلم از این افراد تهیه شد. بعد که مطالعه کردند دو نفر را به عنوان لیدرهای اصلی مطرح کردند و از این مجموعه فیلم ۱۰۰ ساعته، یک فیلم ۱۵ دقیقه‌ای و یک فیلم ۵ دقیقه‌ای برای ارسال به تهران ساختند. یکی از این دو نفر اکبر اعلمی نماینده تبریز بود که خودش در تجمعات «قلعه بابک» حضور داشت و در آنجا با معترضین صحبت می‌کرد. لذا سپاه فرض می‌کرد که ایشان جلوتر از این رفته و با باصطلاح جریان آذربایجان هماهنگ بشود. و من می‌دانم که ایشان را مورد مطالعه قرار دادند. نفر دیگر هم …، از فعالان آذربایجان بود! لذا «اکبر اعلمی» را ترور سیاسی کردند و بنوعی کنار گذاشتند و هنوز هم نمی‌تواند وارد عرصه سیاست بشود. حالا با خودش صحبت کردند، کنار کشید، یا توافقی صورت گرفت و یا واقعا در همین ترور سیاسی از بین رفت نمی‌دانم»!

در پایان این بخش از اظهارات مصاحبه‌شونده که ظاهرا از تداوم حضور من در عرصه سیاست و فعالیت‌های سیاسی مضاعفم پس از پایان دوران نمایندگی بی‌خبر مانده، آقای فلاحتی مجری برنامه مذکور، نقصان اطلاعات آقای رضایی را جبران کرده و خطاب به او می‌گوید؛ «حالا خوبه که اکبر اعلمی سر و مر گنده و شاخ شمشاد تشریف دارند و تا جایی که من اطلاع دارم و شما هم می‌دانید تا جایی که می‌توانند همچنان از آرمان‌خواهی خود دفاع می‌کنند».

طرفه آنکه این گفتگو دو چیز را روشن کرد:

اول این که ماه همیشه پشت ابر پنهان نمی‌ماند و بالاخره روزی حقایق آشکار می‌شود و مردم از دلایل تخریب شخصیت امثال بنده و اتهاماتی مانند نسبت دادن استیضاح امام‌حسین(ع) به اینجانب که امثال مجتهدشبستری و عمال او مطرح کردند و یا نسبت دادن اتهامات مضحکی مانند همراهی‌ام با جدایی ‌طلبان که بصورت برنامه‌ریزی شده توسط برخی مزدبگیران و جاهلان شایع می‌شد، آگاه می‌شوند.

دوم اینکه نشان داد؛ سطح فهم، درک، شناخت و تحلیل سیاسی و اطلاعاتی برخی از دست‌اندرکاران نهادهای اطلاعاتی کشورمان بویژه در سطح استان‌ها تا چه حد پایین و تاسف‌آور است که حتی قدرت تمیز یک شخصیت و چهره ملی از یک فعال گمنام منطقه‌ای و تفاوت رویکرد ایندو با یکدیگر را ندارند و باوجود سوابق مشعشع و دیرینه‌ای که بنده در دفاع از تمامیت ارضی ایران و منافع ملی کشورم در مجلس و قبل و پس از آن و یا قبل و پس از انقلاب داشته‌ام، کمیت و کیفیت فعالیت‌های مرا هم در سطح یک فعال منطقه‌ای تقلیل داده و با پرونده‌سازی ابلهانه و استفاده از برخی عمال خود که در راس آنها محسن مجتهد شبستری و برخی افراد کج‌فهم قرار داشتند، ترور سیاسی‌ام را در دستور کار خود قرار دادند!

اما داستان حضور من در مراسم تجلیل از بابک خرم‌دین در قلعه بابک:

باتوجه به اینکه یقین داشتم دستکم در مورد یک طیف بزرگ از فعالان مدنی آذربایجان و مطالبات آنها، همواره اطلاعات یک‌سویه و غالبا نادرستی به مقامات پایتخت و مراکز قدرت منعکس و هرگونه تجمع و فعالیت و مطالبات مشروع و قانونی آنها با برچسب جدایی‌طلبانه به خورد مسوولین داده می‌شود، تا از این طريق مجوز سرکوب هرگونه تجمعات و اعتراضات و مطالبات مدنی و قانونی در آذربایجان و بویژه در تبریز دریافت شود، لاجرم در اوایل سال ۸۴ پس از دیدار با گروهی از دانشجویان آذربایجانی در دفتر کارم در مجلس و دعوت آنان برای حضور در مراسم سالروز تولد بابک خرم‌دین، به آنها قول دادم که برای تجلیل از این نماد و قهرمان ایران و آذربایجان در مبارزه با متجاوزان و اشغالگران، در تجمع قلعه بابک حتما شرکت خواهم کرد.

یکی دو روز قبل از برگزاری مراسم، استاندار، سپاه، بسیج، سردار باهر فرمانده نیروی انتظامی و همچنین وزارت اطلاعات همه تلاش خود را صرف منصرف کردن بنده از حضور در مراسم موصوف کرده و برای این منظور حتی به بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم متوسل شدند و وقتی موثر نیافتاد اعلام کردند که در روز موعود، بسیج در منطقه رزمایش برگزار می‌کند و ممکن است تیر و ترکش آنان به شما اصابت کند.

پاسخ دادم قبلا نیز از تیر و ترکش بی‌نصیب نمانده‌ام و به عنوان نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس حتما در این مراسم شرکت می‌کنم تا از نزدیک صحت و سقم اتهامات و ادعاهایی را که دستگاه‌‌های اطلاعاتی و امنیتی در مورد رفتارهای هنجارشکنانه، تفرقه‌افکنانه و ضد ملی شرکت‌کنندگان در مراسم  به مجلس و مسئولین گزارش می‌کنند تحقیق و بررسی کرده و گزارش تهیه نمایم.

از این‌رو در روز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۳۸۴ مصادف با زادروز بابک خرم‌دین با وجود همه مخالفت‌ها و کارشکنی‌های صورت گرفته و درحالیکه مأموران نظامی و امنیتی مسیرهای منتهی به قلعه بابک را به طور کامل بسته و مانع از حرکت مردم به سمت قلعه بابک می‌شدند، عازم قلعه شدم و در طول مسیر نیز با درخواست من موانع عبور و مرور به قلعه برداشته شد و مردم به سوی قلعه بابک سرازیر شدند.

پس از رسیدن به منطقه  افراد مختلفی از جمله سردار باهر، دکتر سرمست مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی و فرماندار کلیبر تا نزدیکی‌های قلعه مرا همراهی کردند.

در جوی که بشدت امنیتی و نظامی بود، در تجمع حاضرانی که با اشتیاق فراوان به سخنانم گوش می‌دادند سخنرانی کوتاهی را ایراد و در آن تاکید کردم که؛

«ما همه ايرانی هستيم و کرد و ترک و فارس همه متعلق به ايرانند و تا جان دارند از استقلال و تمامیت ارضی این کشور دفاع خواهند کرد»، که با تایید حاضران همراه شد‌.

در همین سخنرانی خطاب به حاضران گفتم؛

عده‌ای شما را به تجزیه‌طلبی متهم می‌کنند درحالیکه شما از نسل باقرخان و ستارخان‌ها هستید و در طول تاریخ و پس از انقلاب در جنگ ۸ ساله ایران و عراق ثابت کرده‌اید که پاسداران راستین این سرزمین و حافظ استقلال و تمامیت ارضی ایران هستید و حاضران باتفاق ضمن تایید سخنان من، اتهام سر دادن هرگونه شعار وحدت‌شكنانه و تفرقه‌طلبانه و يا به اهتزاز درآوردن پرچم‌هاي بيگانگان مورد ادعای برخی افراد وابسته به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را محكوم و تقبيح کردند.

در تاریخ‌های ۲۴ و ۳۰ تیرماه همان سال در گفتگوی مطبوعاتی انگیزه حضور خود در تجمع قلعه بابک و رفتارهای نادرست اشخاصی که مانع از برگزاری مراسمی از این دست می‌شوند را توضیح دادم که مشروح آن در کانال قبلی‌ام و خبرگزاری‌های مهر و ایسنا موجود است و به علاقمندان توصیه می‌کنم که این دو گفتگو را مطالعه نمایند.

گفتنی است که آقای حجتی معاون [آن زمان] حقوقی و امور مجلس وزارت اطلاعات که دستگاه متبوع او هم مخالف حضور بنده در تجمع قلعه بابک بودند پس از پی بردن به اشتباه خود در مورد تجمع کنندگان در قلعه بابک، ۱۲ روز پس از برگزاری این مراسم در تاریخ ۸۴/۰۵/۲۲ طی نامه‌‌ای خطاب به اینجانب، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رحمانی مدیرکل اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی نوشت:

«سلام‌علیکم – با احترام، بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر وزیر محترم و خودم را درخصوص رعایت مولفه‌های همگرایی و منافع ملی در سخنرانی مورخ ۸۴/۰۴/۱۰ در قلعه بابک اعلام می‌دارم. ادامه توفیق آن جناب را در سنگر خدمت به ملت مسلمان و سلحشور ایران بویژه مردم غیور تبریز از خداوند متعال خواستارم».

ایکاش اشخاصی هم که از حربه ترور سیاسی علیه اینجانب استفاده کرده‌اند، باندازه مسوولان وزارت اطلاعات شجاعت و انصاف داشتند تا عمل نادرست خود را به نحو مقتضی جبران نمایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام‌‌گاهی‌به‌بک‌عده‌مامور‌انتضامی‌یا‌
    امنیتی‌اگر‌در‌مورد‌یک‌شخص‌یا‌جمعی
    یا‌گردهمایی‌اعلام‌کنند‌این‌شخص‌یا‌گروه
    یا‌…تجزیه‌طلب‌یا‌اخلالگر‌هستند‌بروید
    وکنترل‌یا‌اطلاعاتی‌جمع‌کنید‌یا‌اجتماع
    آنها‌را‌برهم‌زنید‌چون‌آن‌مامورین‌بنابه
    خصلت‌سازمانی‌ رئیس‌خود‌را‌مورد‌
    وثوق‌میبینند‌طبعا‌باهنان‌ذهنیت‌اقدام‌وگزارش‌مینویسند‌…‌ویک‌کلاغ‌چهل‌کلاغ
    میکنند‌واین‌رویه‌درنهایت‌به‌نفع‌کسانی
    میشود‌که‌‌مورد‌تائید‌حکومت‌نیست‌
    ازنظر‌تبلیغی‌ومیدانی.‌و‌دروغ‌گناه‌هم‌
    هست‌شیعه‌از‌دروغ‌‌ونفاق‌کم‌ضربه
    نخورده.‌ضمنا‌بابک‌که‌نام‌او‌حسن‌است
    خرمدین‌نیست‌یک‌شیعه‌میباشد‌ودر
    احادیث‌ذکر‌شده‌که‌قیام‌ایشان‌مورد‌
    تائید‌حضرت‌امام‌رضا.ع.‌بوددستگاه
    عباسی‌برای‌تهییج‌مردم‌به‌جنگ‌با‌بابک
    این‌تورک‌دلاور‌آذرربایجانی‌میگفتند
    او‌حرام‌دین‌است‌واتهام‌ازدواج‌با‌محارم
    به‌آنها‌میزدند‌این‌حرام‌دینی‌را‌جمعی‌
    آگاهانه‌وناآگاهانه‌به‌فارسی‌‌خرم‌دینی
    ترجمه‌کردندوپان‌فارسها‌وایرانشهریها
    قیام‌اورا..به‌جهت‌تامین‌نظرات‌خو د‌
    توجیه‌کردند‌بابک‌یاهمان‌بیوک‌بیگ
    ‌بیگ‌بزرگ‌شیعه‌بود.قیام‌اودرامتداد
    قیام‌مختار‌ثقفی‌و…بوده‌ودرنهایت.
    ادامه‌آن‌باقیام‌صفویه‌به‌نتیجه‌رسید‌و

    2
    3
  2. متاسفانه شما شخصیتی هستید از اینجا رانده و از آنجا مانده
    نه شخصیت محلی هستید و نه شخصیت ملی
    در جنگ دوم قره باغ کلا سکوت اختیار کردید یا در تنش لفظی چند ماه پیش بین ایران و آذربایجان
    دچار بحران هویت هستید
    بهتر هست به همان شخصیت محلی بچسبید و از حقوق اولیه مردم ترک زبان ایران مثل حق آموزش زبان مادری دفاع کنید تا تبدیل به شخصیتی ملی شوید

    6
    12
    1. شما تجزیه طلبان که حقوقتان را از باکو دریافت می‌کنید چه به دکتر اعلمی؟
      افراد عاقلی که از کارنامه درخشان اعلمی اطلاع دارند، شهادت می‌دهند که این مرد بزرگ چه خدماتی به ایران و آذربایجان کرده است. همان بهتر که شما جیره‌ خود را از باکو دریافت و ایرانیان و آذربایجانیان را به خود واگذارید

      9
      5
  3. ایران و بویژه آذربایجان دیگر هرگز نماینده ای مانند اکبر اعلمی را به خود نخواهد دید. او یگانه بود.

    16
    3
  4. اظهارنظرهاي تعدادي تجزيه طلب كه از اخور عليف ارتزاق ميكنند عليه دكتر اكبر اعلمي افتخار اذربايجان را به حساب مردم قدرشناس اذربايجان ننويسيد اينها مشتي نمك خور و نمكدان شكن هستند كه عمدا زحمات اعلمي را ناديده ميكيرند زنده باد اعلمي قهرمان

    7
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا