خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آوازه قاضی‌پور به لس آنجلس تایمز رسيد!

به گزارش خردادنیوز، روزنامه “لس آنجلس تایمز” آمريكا در تحليلي از اوضاع سياسي ايران نوشت:”یک قانونگذار محافظه کار ایرانی در فیلمی که به تازگی منتشر شده زنان را به حیوانات تشبیه کرده و گفته که هیچ جایی برای هیچ کدام از آن ها در مجلس نیست. این اظهارات جرقه ای شد برای تلاش به منظور بیرون کردن او از مجلس. در این ویدئو که هفته گذشته در یوتیوب منتشر شد نادر قاضی پور سخنرانی آتشینی را پس از موفقیت دوباره در مجلس و تکیه زدن بر کرسی نمایندگی ایراد کرده است. این نماینده 57 ساله با عباراتی زشت در جملاتی علاوه بر استفاده از نام حیوانات زنان را در نیز در زمره آنان قلمداد کرده است. قاضی پور آذری زبان است. یک تحلیلگر مسائل سیاسی ایران می گوید که از زمان انتشار این فیلم واکنش های منفی بسیاری ایجاد شده است. او گفته است که در این باره متاسفم است و امیدوار است سوء تفاهم پیش آمده بزودی رفع گردد”.

این روزنامه در ادامه می افزاید: “اظهارات ضد زن او برای نخستین بار در رسانه های اصلاح طلب بازتاب پیدا کرد. این موضوع همزمان است با کسب 14 کرسی از 290 کرسی مجلس توسط زنان. این در حالیست که پیش تر زنان نه کرسی در اختیار داشتند. دور دوم انتخابات نیز پیش روست و در آوریل برگزار خواهد شد”.

یک فعال حقوق زنان که نخواسته نامش فاش شود می گوید: “او نماینده تفکری متعصب است. تفکر مردان سنتی در جامعه ما. او باید مدت ها پیش از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت می شد”. شهلا لاهیجی فعال حقوق زنان و ناشر و نویسنده کتب تاریخی نیز می گوید: “اظهارات قاضی پور به قدری زشت و ناپسند است که حتی نمی خواهم درباره آن فکر کنم. باید بگویم که 600 نامزد زن که برای شرکت در رقابت های انتخابات اخیر مجلس حاضر شدند رد صلاحیت شدند. این یک تراژدی مهم قلمداد می شود”.

لس آنجلس تایمز اشاره می کند که اظهارات قاضی پور [لینک] نشان دهنده نوع نگرش بخشی از جامعه سنتی ایران نسبت به زنان است. این روزنامه می‌افزاید: “این احساسات دیگر برای بخش عمده جامعه غیر قابل قبول است. زنان ایران در طول سه دهه گذشته دستاوردهای زیادی داشته اند و به طور میانگین 3 درصد از کرسی های مجلش را از آن خود کرده اند. در دهه های 80 و 90 میلادی نیز زنان به مقام معاونت امور زنان ریاست جمهوری رسیدند. هم چنین روسای جمهوری ایران نیز وزرایی را از میان زنان برگزیده اند”.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا