خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ عباس عبدی رییس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران

[ + متن کامل استعفای اعظم ویسمه و نفیسه زارع کهن ]

عباس عبدی رییس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران به ادعاهایی در متن استعفای دو عضو هیات مدیره‌ی انجمن سراسری پاسخ داد.

متن پاسخ او در کانال تلگرامی باشگاه روزنامه‌نگاران ایران در پی می‌آید:

در بخشی از خبری که در باره استعفای دو‌ تن از منتخبین محترم انجمن سراسری در کانال باشگاه منتشر شده آمده است که:
«متاسفانه رییس سابق هیات‌مدیره نیز با وجود ابراز بی‌اطلاعی از بسیاری از این روندها، از جمله برداشت حقوق برخی، اما هیچگاه اقدامی جهت توقف و اصلاح این امور انجام نداد.»

بنده از ابتدا سعی کردم به مجادلات بی‌پایان دوستان منتخبین انجمن سراسری که عموما ریشه در اخبار و برداشت‌های نادرست دارد وارد نشوم و اکنون هم قصد این کار را ندارم زیرا حفظ انجمن و روشن نگهداشتن کورسوی خانه روزنامه‌نگاران نسبت به موضوعات فرعی دیگر از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

گرچه تمام نکات ذکر شده در باره انجمن تهران نادرست است و در صورت تصویب همکاران محترم در هیات مدیره تهران پاسخ مناسب داده خواهد شد ولی آنچه که نقل شد و بدون ذکر نام در باره بنده مدعی شده‌اند به‌کلی خلاف واقع است و باعث تأسف است که چنین اظهار نظر بدون پایه‌ای مطرح می‌شود.

همه پرداخت‌های اصلی انجمن به‌ویژه دستمزدها با مصوبه‌ی هیات مدیره است و گزارش مالی انجمن همواره به مجمع عمومی ارایه شده است.

اگرچه علاقه‌ای به دخالت در اموری که به بنده نمی‌شود ندارم ولی از همه امور انجمن که به اختیارات هیات مدیره و رییس هیات مدیره مربوط می‌شد اطلاع کامل دارم و همه اینها نیز مصوب و صورت‌جلسه دارد بدون اجازه هیات مدیره هیچ اقدامی که در حوزه اختیارات آن بود انجام نمی‌شد و اینها ناشی از بی اطلاعی دوستان از امور انجمن تهران است.

متاسفانه داوری‌های شفاهی نتیجه‌ای بهتر از این ندارد. بهتر است به عنوان یک عضو هر سوالی دارند کتبی می‌پرسیدند تا پاسخ کتبی نیز داده شود. اطمینان و انتطار دارم که این خطای مسلم را اصلاح خواهند کرد.


متن استعفاها

متن استعفای اعظم ویسمه و نفیسه زارع کهن، دو عضو هیأت مدیره انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران که به انصاف نیوز ارسال شده است در پی می‌آید:

اعضای محترم مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

با سلام و احترام

مروز به تاریخ هشتم دی ماه ۱۴۰۰؛ اینجانبان اعظم ویسمه و نفیسه زارع‌کهن، دو تن از اعضای منتخب هیات‌مدیره در مجمع‌عمومی عادی مورخ ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، به استحضار اعضای محترم می‌رسانیم:

۱-در شش ماه گذشته، برای صیانت از رایی که شما به ما دادید و دفاع از حقوق حقه اعضا، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم. متاسفانه در این شش ماه بارها شاهد رویه‌های خلاف اساسنامه و آیین‌نامه‌های داخلی انجمن بودیم؛ رویه‌هایی خلاف و به دور از شفافیت. از جمله آنکه تمامی اسناد و مدارک انجمن از منتخبان جدید پنهان ماند و در اختیارشان قرار نگرفت؛ آرا و مصوبات هیات‌مدیره توسط برخی اعضا در پشت‌پرده ابطال و از اطلاع‌رسانی به اعضا جلوگیری ‌شد و بخشنامه‌های بی‌ربط مبنی بر غیرقانونی خواندن هیات‌مدیره منتخب، برای جلوگیری از تشکیل جلسه و ایجاد ترس و نگرانی توسط دبیرانجمن ارائه شد و بسیاری رویه‌های غیراخلاقی دیگر. به دنبال شکایت و اعتراض ما به این رویه‌ها، سه تن از اعضای هیات‌مدیره با آبستراکسیون جلسات ما را از رسمت انداختند و متاسفانه برخلاف نص صریح اساسنامه انجمن (تبصره ۳ ماده ۱۹)، رییس‌هیات مدیره بعد از گذشت سه جلسه غیبت غیرموجه این افراد، حاضر به اعلام استعفای آنها و جایگزینی اعضای علی‌البدل نشد و بدین‌ترتیب جلسات هیات‌مدیره به تعطیلی کشیده شد. به رغم غیبت و سفر خارج از کشور دبیرسابق انجمن در چند ماه گذشته، از سوی برخی از اعضای سابق هیات‌مدیره گفته شد امور به دست آنها سپرده شده است اما با پیگیری از اعضای هیات‌مدیره سابق مشخص شده در شش‌ماه گذشته هیات‌مدیره سابق نیز جلسه‌ای که به حد نصاب برسد و رسمی باشد نداشته و عملاً انجمن بجز در قسمت پرداخت حقوق به دبیرخانه تعطیل شده است. متاسفانه رییس سابق هیات‌مدیره نیز با وجود ابراز بی‌اطلاعی از بسیاری از این روندها، از جمله برداشت حقوق برخی، اما هیچگاه اقدامی جهت توقف و اصلاح این امور انجام نداد.

۲-در طول شش ماه گذشته ما با نگارش نامه‌های متعدد خطاب به رییس هیات‌مدیره منتخب و بازرسان تخلفات را گزارش داده و نسبت به رویه و بدعت‌های خطرناکی که درانجمن می‌دیدیم هشدارهای لازم را داده‌ایم. خوشبختانه سرکار خانم لیلی فرهادپور، بازرس محترم انجمن، با تعهد و دلسوزانه به شکایت‌ها رسیدگی کرده و با وجود تلاش برخی از اعضای هیات‌مدیره در جلوگیری از حضور ایشان در جلسات انجمن و تلاش برای عدم دسترسی ما به اطلاعات دبیرخانه، گزارش مبسوطی را تهیه کرده و با توجه به عدم دسترسی به لیست اعضا و کانال های ارتباطی با اعضا، به هر صورت ممکن به اطلاع اعضا رسانده است.

۳-برخی از اعضای سابق و فعلی هیات‌مدیره و دبیرخانه، به جای پاسخ به بسیاری از ابهامات و سوالات مطرح شده، به خصوص در مورد مسایل مالی انجمن یا چرایی تفاوت‌های معنادار گزارش‌های سالانه هیات‌مدیره، خزانه‌دار و بازرس‌های سابق، و نحوه رفتار تشکیلاتی خود در این ایام، نه تنها روزه سکوت در مقابل اعضای صنف گرفته‌اند بلکه از طرف دیگر با ایجاد فشار بر برخی از اعضای انجمن که گزارش بازرس را مورد بررسی قرار داده و پرسشگری کرده بودند و همچنین با ایجاد فشار بر ما به‌عنوان اعضای منتقد هیات‌مدیره از طرق مختلف و سیاه‌نمایی پشت‌پرده علیه ما، با انتشار مطالب خلاف واقع و بدون داشتن شجاعت در علنی کردن مطالب مطروحه خود، سعی در به انحراف کشاندن اصل موضوع و شفاف نشدن عملکرد خود دارند.

۴- ما برخلاف برخی، هیچ کیسه‌ای از انجمن برای خود ندوخته‌ایم و هرگز هیچ نفع مادی و معنوی خاصی از انجمن نصیب خود و اطرافیان و اعضای خانواده‌مان نشده است. احساس می‌کنیم تا به اینجا به وظیفه خود در قبال رای شما عمل کرده و امانت‌دار بوده‌ایم و ضمن تایید گزارش بازرس محترم، سرکار خانم فرهادپور، نسبت به خطر انحلال و از دست رفتن انجمن و همچنین انحراف انجمن از مسیر صنفی و هشدار لازم را داده‌ایم؛ اکنون با اطلاع اعضای انجمن از این اتفاقات، پیگیری امور و بازگشت انجمن به مدار شفافیت، استقلال و همچنین برگشت به کارکرد اصلی انجمن که دفاع از حقوق همه اعضای صنف (و نه فقط برخی افراد خاص) را وظیفه تک تک اعضای محترم انجمن می‌دانیم.

۵- از این رو بدینوسیله با تقدیم استعفای خود نه تنها از هیات مدیره‌انجمن صنفی روزنامه ‌نگاران فعلی، بلکه از عضویت عادی در این انجمن گعده‌ای ناکارآمد، اعتراض خود را نسبت به وضعیت غیرشفاف و شائبه برانگیز عملکرد برخی از اعضای هیات‌مدیره جدید، هیات‌مدیره و دبیرخانه سابق اعلام کرده و تا زمان عدم بازگشت جایگاه هیات‌مدیره به مسیری شفاف، پاسخگو و مستقل از نهادهای خاص، از عضویت در آن خودداری کرده و خود را آلوده به نادرستی‌ها و کج‌روی‌ها نخواهیم کرد. همانطور که در طول سالها تلاش در عرصه روزنامه نگاری همواره تاکید ما بر شفافیت، استقلال و دوری از حاشیه‌ها بوده است، این موارد را برای کار صنفی خودمان نیز ضروری می‌دانیم.

در پایان یادآوری می کنیم که هرگونه سکوت در برابر این رویه ناصواب انجمن، در حقیقت همراهی و موافقت و مرافقت با آن است و نتیجه ای جز نابودی آن نخواهد داشت.

ما آزموده ایم دراین شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

اعظم ویسمه – نفیسه زارع کهن


استعفای پژمان موسوی

باشگاه روزنامه‌نگاران نوشته که پژمان موسوی، دیگر عضو هیأت مدیره نیز در نامه کوتاهی خطاب به مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نوشت: اینجانب پژمان موسوی عضو هیات مدیره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران و منتخب هیات‌مدیره‌ انجمن سراسری روزنامه‌نگاران در اعتراض به رد صلاحیت ریاست هیات مدیره انجمن سراسری روزنامه‌نگاران، رویه‌های ناصواب شش ماه گذشته و کارشکنی‌ها در رسمیت نیافتن هیات‌مدیره منتخب، استعفای خود را از عضویت در هیات مدیره‌ انجمن اعلام می‌دارم.


توضیح انصاف نیوز در جمعه ساعت ۲ بعدازظهر: در خبر اولیه تنها پاسخ آقای عبدی که به بخشی از متن استعفا اشاره داشت منتشر شده بود اما حالا متن کامل استعفاها نیز به خبر اضافه شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا