خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از دیدار رئیسی با مراجع تقلید

گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری از دیدارهای رئیس دولت سیزدهم با مراجع تقلید را در ادامه می‌خوانید:

«آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه سفر به استان قم با آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم در زمینه مبارزه با کرونا، تحرک در معیشت و اقتصاد و کاهش نرخ رشد تورم گفت: از ابتدای آغاز فعالیت دولت در کنار اقدامات ملی، ارتباط با استان‌ها را هم دنبال کردیم.

دکتر رئیسی با ارائه گزارشی از تامین مطلوب ذخایر کالاهای اساسی در کشور گفت: با اقداماتی که دولت انجام داده، براساس گزارش بانک مرکزی، نرخ رشد تورم در آبان و آذر امسال کاهشی بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات استان قم، بر ضرورت پیگیری مصوبات شورای اداری تاکید کرد.

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در این دیدار با اشاره به نامه امیرالمومنین (علیه السلام) به مالک اشتر نخعی، و توجه به بانکداری اسلامی، گفت: ربا و ذلت‌پذیری از بالاترین گناهان است.

این مرجع تقلید به تحولات منطقه هم اشاره کرد و گفت: استکبار و نظام سلطه جهانی، مسلمانان منطقه از جمله افغانستان را به جان هم انداخته که نقشه این جنایات از آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها است و پول آن را عربستان سعودی تامین می‌کند.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه سفر خود به استان قم در دیدار با آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی با بیان گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم گفت: در این دولت به دنبال کاهش دغدغه‌های مردم، مراجع و نخبگان هستیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به شرایط ویژه‌ای که دولت سیزدهم کشور را تحویل گرفته است، اظهار داشت: علاوه بر اقدامات و جلسات مداوم در تهران، سفرهای منظم استانی برای بررسی مشکلات اقصی نقاط کشور انجام می شود و مصوبات هر سفر تا حصول نتیجه دنبال خواهند شد.

رئیس جمهور افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به عدالت اجتماعی، توسعه متوازن و بهره‌گیری از ظرفیت ها توجه شده است.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ویژه قم در میان مسلمانان بویژه شیعیان، گفت: این شهر خاستگاه انقلاب و مورد توجه جهان اسلام است و باید مشکلاتش بصورت دقیق پیگیری و حل شود.

آیت الله العظمی سبحانی نیز در این دیدار ضمن بیان خداقوت به دولت سیزدهم تاکید کرد: طبیعتا در این مدت بیش از گذشته مشکلات مردم را لمس کرده‌اید.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه بیان داشت: مدارس و دانشگاه‌ها برای حل مشکلات فرهنگی نقش جدی دارند و باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

آیت الله العظمی سبحانی همچنین با اشاره به مشکلات مختلف استان قم، تصریح کرد: پروژه ناتمام مونوریل قم تاکنون هزینه زیادی داشته و ضروری است تصمیمی برای آن گرفته شود.


آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در ادامه سفر به استان قم، روز جمعه با آیت‌الله‌ العظمی عبدالله جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله رئیسی در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از شرایط کشور و برنامه دولت در حوزه سفرهای استانی به جلسه شب گذشته شورای اداری قم اشاره کرد و افزود: آنچه برای استان قم بررسی و به عنوان اولویت‌ها تصویب شده است مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.

دکتر رئیسی با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه تمام در استان قم، تاکید کرد: این پروژه‌ها جلوی چشم مردم است و آنها را رنج می‌دهد که لازم است هرچه سریعتر تکلیف آنها را روشن کنیم.

آیت الله رئیسی همچنین شرایط تامین کالاهای اساسی و میزان ذخایر آن را قابل قبول توصیف کرد و گفت: بنای دولت این است که در حوزه اقتصاد، دست به اعمال سیاست‌های تورم‌زا نزند. امروز براساس گزارش‌های مرکز آمار ایران، تورم سیر نزولی پیدا کرده است و تلاش دولت این است که در مسیر تداوم آن حرکت کند.

رئیس جمهور در ادامه این دیدار به سیاست‌ دولت سیزدهم در حوزه روابط خارجی اشاره کرد و گفت: دولت، تعامل با دنیا و همسایگان را با جدیت آغاز کرده است. صادرات ایران به برخی کشورهای همسایه طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بیش از گذشته نسبت به بهبود شرایط کشور امیدوارتر شدم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در کشور وجود دارد، اطمینان دارم که می‌توانیم شرایط را به نفع مردم تغییر دهیم.

آیت‌الله‌ العظمی جوادی آملی نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به آیت‌الله رئیسی و گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی‌ماه، به بیان نکاتی در حوزه مسائل داخلی و خارجی پرداخت.

این مرجع تقلید با اشاره به لزوم حفظ کرامت مردم در اتخاذ تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی، گفت: ما باید مردم را سر سفره خودشان بنشانیم و به کرامت آنها توجه کنیم، همانگونه که خداوند متعال دستور داده است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه مسئولان کشور توان مدیریتی و حوصله رسیدگی به امور را توامان داشته باشند، گفت: امروز باید به کارخانه‌داران و فعالان بخش صنعت کمک کنیم و تا هنگامی‌که به بیراهه نرفته اند از آنها حمایت کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به ملاقات‌های خود با مسئولان سابق بخصوص مدیران حوزه سیاست خارجی، گفت: من در همان ملاقات‌ها تاکید کردم که ما نباید رابطه خود با دنیا را قطع کنیم اما توصیه من این است که هر زمان با خارجی‌ها دست دادید انگشتان خود را بشمارید.

آیت‌الله جوادی آملی به دیدار اخیر خود با وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: من به آقای امیرعبداللهیان گفتم بنا نیست با کشوری قهر باشیم اما آنها باید با ما مودب باشند و از طرفی ما هم مراقب استقلال کشور باشیم.

این مرجع تقلید گفت: مسئولان و مدیران باید همت بلند داشته باشند و بدانند که ساماندهی اقتصاد کشور به یک کار علمی دقیق نیازمند است.


آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم به صورت شبانه روز در حال فعالیت برای حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: رفع مشکل کسری بودجه سال جاری از دغدغه های ما است.

آیت الله رئیسی ضمن بیان اینکه با تلاش دولت برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: دولت در دو جبهه خنثی سازی و رفع تحریم ها فعالیت می‌کند و با فعالسازی ظرفیت های کشور امکان رسیدن به رشداقتصادی ۸ درصد وجود دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی، گفت: کارگروهی برای رفع این مشکلات در قم تشکیل شد تا پیگیر حل مشکلات فرهنگی باشد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز در این دیدار با توجه به جایگاه ویژه شهر قم در جهان اسلام، گفت: با توجه به اینکه قم متعلق به تمام جهان اسلام است و در این شهر حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و حوزه علمیه فعال است و سالیانه میلیون ها رفت و آمد به این شهر انجام می‌شود لذا راه اندازی فرودگاه قم از ضروریات است.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم اصلاح نظام بانکداری بیان داشت: مردم از دست بانک ها ناراحت هستند چراکه بانک‌ها به کسی پاسخگو نیستند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به گرانی در کشور تصریح کرد: این مشکل باید ریشه ای حل شود. سو استفاده از واردات و قاچاق از جمله ریشه های گرانی است.

این مرجع تقلید با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه تصریح کرد: با کار فرهنگی و نه با فشار باید این مشکل را حل کرد.


آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز جمعه در دیدار با آیت الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی با اشاره به مصوبات سفر دولت به قم و تلاش برای حل مشکلات این استان گفت: در قم کارهای خوبی به لطف خداوند و به برکت انقلاب اسلامی انجام شده است اما مشکلاتی نیز وجود دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت قصد دارد در زمان کوتاهی به تمام استان های کشور سفر کند و از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه مردم قرار گیرد، اظهار داشت: دور دوم سفرهای استانی برای پیگیری مصوبات و پروژه های جدید خواهد بود.

دکتر رئیسی با بیان اینکه یک عقب ماندگی در حل مسائل اجتماعی وجود دارد، گفت: آسیب های اجتماعی مردم را رنج می‌دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حمله سایبری اخیر که به جایگاه های عرضه بنزین شد، دشمنان توطئه بزرگی کرده بودند و می‌خواستند همه کشور را به آشوب بکشند اما خداوند لطف کرد و در کوتاه ترین زمان این مشکل حل شد که این اتفاق حاصل اعتماد مردم به دولت بود. این اعتماد را باید حفظ کرد و ارتقا داد.

آیت الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی نیز در این دیدار با قدردانی از سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور در میان مردم، اظهار داشت: حسن رفتار شما و رفتن در بین همگان یک نعمت بزرگ است.

این مرجع تقلید خطاب به رئیس جمهور گفت: شما فقط به شنیدن اکتفا نمی کنید و مسائل را با چشم می بینید. این حضور شما به مردم آرامش می دهد.

آیت الله العظمی علوی با اشاره به وجود نواقصی در کشور از جمله مشکل کمبود آب و وضعیت فرهنگی، خواستار مدیریت دقیق و حل مشکلات کشور شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا