خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: در سایه‌ی حماسه‌ی ۹ دی دولت انقلابی تشکیل شد

امام جمعه مشهد گفت: حماسه نهم دی، یک معجزه الهی بود. زیرا برخلاف نمونه‌های متعدد تاریخی، این بار ملت ایران خود را از رهبری دور نکرد و آن روز را به‌مثابه یک تجدیدبیعت با ولایت قرار داد. تا جایی که ۱۲ سال پس از آن روز و در سایه همان حماسه، دولت انقلابی را هم تشکیل داده و در مسیر تحقق بیانیه گام دوم با سرعت مضاعف به پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی خاطرنشان کرد: پیروزی مردم در مبارزات انقلابی نشانه این بود که اگر ملت با امام خود همراه باشند، می‌توانند جهان استکبارگری و استبدادگرایی را به زیر بکشد؛ ولو آن که این ارتباط به‌صورت غیرمستقیم باشد و امام در نوفل‌لوشاتو از طریق رهبر معظم انقلاب و شهید هاشمی نژاد به عنوان حلقه واسط خود با امت ارتباط بگیرد.

وی افزود: دشمن این حلقه واسط را شناسایی کرد و در فتنه سال ۱۳۸۸ توطئه کرد که حلقه اتصال امام با امت قطع شود تا هم بتوان ملت بی امام را غارت کرد و هم امام بی امت را مورد هتک قرار دارد؛ همان‌طور که در سال ۶۱ هجری، امام جداافتاده از ملت به آن وضعیت هتک حرمت شد و به شهادت رسید اما خواص به خاطر بی بصیرتی سکوت کردند و امت را در معرض بی امامی و غارت قرار دادند.

حماسه نهم دی، یک معجزه الهی بود

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: حماسه نهم دی، یک معجزه الهی بود. زیرا برخلاف نمونه‌های متعدد تاریخی، این بار ملت ایران خود را از رهبری دور نکرد و آن روز را به‌مثابه یک تجدیدبیعت با ولایت قرار داد. تا جایی که ۱۲ سال پس از آن روز و در سایه همان حماسه، دولت انقلابی را هم تشکیل داده و در مسیر تحقق بیانیه گام دوم با سرعت مضاعف به پیش می‌رود.

امام جمععه مشهد در ادامه گفت: حماسه نهم دی، دو سردار خط‌شکن در دو عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داشت؛ نخست مرحوم علامه مصباح یزدی که رهبر معظم انقلاب ایشان را ذوشهادتین می‌خواندند؛ به این معنا که اولاً به گواهی علامه طباطبایی، منطق ایشان بدون هیچ زوائد و اضافاتی، در هر کلمه و فراز قابلیت الگوگیری و بهره برداری داشت و دوماً اینکه به گواهی آیت الله بهجت، اخلاق حوزه‌های علمیه باید به علامه مصباح سپرده می‌شد اما افزون بر این دو شهادت از ناحیه علمای اعلام، شهادت شخص رهبر معظم انقلاب بود که ویژگی بارز مرحوم مصباح یزدی را بصیرت انقلابی عنوان می‌کردند.

شهید سلیمانی سردار خط‌شکن حماسه نهم دی در عرصه سخت‌افزاری و میدانی بود

آیت الله علم الهدی شهید سلیمانی را سردار خط‌شکن حماسه نهم دی در عرصه سخت‌افزاری و میدانی قلمداد کرد و ضمن گلایه از برخی بی‌توجهی‌ها به مرام و مکتب سردار دل‌ها گفت: متأسفانه در ایام نزدیک به سالروز شهادت حاج قاسم، در برخی عرصه‌ها فقط شاهد هستیم که به انتشار پوستر و طراحی‌های گرافیکی ولو خلاقانه و زیبا از شهید سلیمانی اکتفا می‌شود که اگرچه همین‌ها هم خوب است، اما مکتب سلیمانی که معرفی و تبیین آن موردتاکید رهبری بود، فراتر از این حرف‌هاست.

وی افزود: ایمان قوی و زیست شهدایی دو ویژگی بارز شهید سلیمانی بود که باید در هنگام تبیین مکتب سلیمانی به آن‌ها توجه ویژه شود زیرا حاج قاسم شخصیتی بود که در طول چهل سال جهاد پیوسته، حتی یک لحظه دست از آرمان و اخلاص برنداشت و بر همین اساس هم عاقبتش به بهترین خیرها و ختم به شهادت شد. اساساً هم شهادت هم این‌طور نیست که خداوند متعال در یک لحظه نصیب و روزی یک فرد کند و در حقیقت، شهادت زیستنی است و نه توفیقی و اگر مؤمن همت کرد که حیات خود را هر لحظه منطبق بر اخلاص و ایمان و جهاد قرار دهد و شهیدانه زندگی کند، در نهایت هم یقیناً به شهادت خواهد رسید.

حماسه ۱۰ دی مشهد، نماد غیرت خراسانی مردم بود

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سالروز کشتار مردم مشهد در مبارزات انقلابی با رژیم ستمشاهی در ۱۰ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ گفت: رهبر معظم انقلاب در خاطرات خود از آن ایام نقل می‌کنند که تحرکات جنایت‌کارانه مزدوران پهلوی در مشهد به حد خطرناک و نگران‌کننده‌ای افزایش یافته بود. به حدی که این دژخیمان حتی مردمی را که در صفوف نفت و نان هم می‌ایستادند، به رگبار می‌بستند تا اینکه ۴۲ روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم با این ایادی جنایتکار پنجه در پنجه شدند و اگرچه جلادان رژیم طاغوت به ظالمانه‌ترین شیوه، مردم اسلام‌خواه مشهد را به گلوله بستند اما در نهایت ناچار به عقب‌نشینی شدند و مشهدالرضا (ع) از جمله شهرهایی بود که بیش از یک ماه قبل از پیروزی انقلاب در کشور، مردم انقلابی در آن بر امورات شهری مسلط شدند.

وی افزود: یادآوری این خاطرات برکات متعددی دارد. یکی از این برکات این یادآوری‌های تاریخی همین است که برای جوانان نقل می‌شود که غیرت خراسانی و روحیه قهرمانی فوق‌العاده اهالی این خطه قادر به رقم زدن حماسه‌های بزرگی است که حتی شاید ناممکن به نظر بیاید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دوستان…حالا خواندید؟این غوغا وجای دوست ودشمن نشاندادن های محمودرا؟؟؟دیدید این عنصرهمانست که بودواین تامات گفتن هاووراجی ها مشتی دروغ وریاست؟ماکه میدانستیم همه شان …..دارند..ویکی هستندحدیث منحرف خواندن هافراراز تبعات هزینه کردن های خودشان بود..

  2. عجب ؛ پس بگو شما از 1388 برنامه داشتید برای کنار زدن همه و روی کار آوردن جناب رئیسی!!!!!!!!

    پاشو آیت الله العظمی آقای میلانی مرحوم ببین شاگردانت با مردم چه میکنند؟!!!!!!!!

    این بود مردم داری و ملت داریتان ؟!!!!

    ما از دست این باند خراسانی ها خسته شده ایم یا امام رضا (ع) شکایت به محضرتان آورده ایم به فریادمان برسید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا