خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی در حاشیه سفر به قم: در بخش رسانه‌ای باید اصلاح صورت گیرد

سایت عصرایران در یادداشتی با عنوان «5 نکته پیرامون تمرکز در اطلاع‌رسانی» به بهانه‌ی سفر ابراهیم رئیسی به قم، نوشت:

رئیس جمهور در جریان سفر به قم تصریح کرده‌ است: «دولت در پوشش رسانه‌ای فعالیت‌هایش نقص جدی دارد و توان ادراک سازی را به طور کامل نداریم و در بخش رسانه‌ای باید اصلاح صورت گیرد.» در این باره گفتنی‌هایی است:

۱- این نقد درون‌دولتی را باید با اظهار چند روز پیش رئیس جمهور تحلیل کرد. آقای رئیسی در جلسه هیئت دولت گفته بود: «اعلام مواضع و اطلاع‌رسانی از مسائل مرتبط با دولت باید کاملا با هماهنگی سخنگوی دولت انجام شود.» تشتت در اطلاع‌رسانی، هم موجب می‌شود برخی اقدامات مهم و مثمر از اطلاع‌رسانی جا بماند و هم باعث می‌شود ادبیات‌های مختلف پیرامون یک اقدام، کژتابی‌هایی را در نقل اخبار به دنبال داشته باشد.

۲- تمرکز در اطلاع‌رسانی یک فایده مهم دیگر هم دارد: با مرجعیت مشخص در گزارش عملکردهای دولت، ادراک‌سازی از مسیری مشخص و ملموس‌تر محقق خواهد شد و مردم بهتر و بیشتر در جریان کارهای انجام شده قرار خواهند گرفت.

۳- از آن‌جا که سخنگوی دولت، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز هست و به همین دلیل در غالب جلسات مهم تصمیم‌ساز حضور دارد، با نگاهی فرابخشی به چند و چون عملکرد دولت در بخش‌های مختلف اشراف دارد و هنگام بیان اخبار، دچار نگاه جزیره‌ای و ارائه‌های ناقص نمی‌شود.

۴- همراهی مردم رکن اصلی اجرای برنامه‌های دولت است. این همراهی هنگامی محقق می‌شود که مردم در جریان تصمیم‌های دولت به صورت شفاف و به موقع قرار بگیرند. از لوازم انکارناپذیر این مهم، واگذاردن امر اطلاع‌رسانی به هیئتی است که ضمن ارتباط با مجموعه روابط عمومی‌های دولت، از رویکرد کلی دولت نیز مطلع است. ابزارهای برآوردن این موضوع مهم در حوزه سخنگویی و اطلاع‌رسانی فراهم است. به همین دلیل هم هست که رئیس جمهور چندبار نسبت به هماهنگی همه بخش‌های دولت با سخنگوی دولت تاکید کرده‌اند.

۵- وجود یک مسیر مشخص و یک فرد معین در اطلاع‌رسانی، کار ارتباط دوسویه با مردم را، که از دیگر تاکیدات رئیس جمهور است، تسهیل می‌کند. مردم و اصحاب رسانه از این طریق است که می‌توانند مطالبات خود را به صورت شفاف بیان و تحقق آن را پیگیری کنند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. یکی از کارهای مهمی که باید اقای رییس جمهور انجام دهد

    هر سه ماه یا هر شش ماه . امدن به میان خبرنگاران وبرگزاری

    مصاحبه مطبوعاتی با حضور خبرنگاران داخلیست . خبرنگاران داخلی

    چون از متن جامعه برخاسته اند وبه کل مشکلات جامعه اشراف دارند

    کانال بسیارخوبی جهت انتقال مشکلات وراه حلهای منطقی به دولت هستند

    این نشست اگر منظم برگزار شود میتواند اثراتی همچون مسافرتهای استانی داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا