خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امامی کاشانی: موضع ظریف، موضع ملت و رهبری است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مواضع نظام جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه، موضع تمام ملت و رهبر انقلاب است که با استحکام و قدرت تمام از این موضع حمایت می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله امامی کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه های نخست نماز جمعه با اشاره به اینکه عفت، نقطه مقابل شهوت است گفت: شهوت در نقطه اعتدال، شهوت انسانی و غضب نیز در نقطه اعتدال، غضب انسانی است اما اگر از اعتدال بیرون رفت حیوانی خواهد شد.
وی افزود: اگر انسان این غریزه را مهار کرده و اجازه ندهد از مسیر خود دور شود این قدرت به صورت یک قدرت انسانی در اختیار او خواهد بود.
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: در برابر خدایی که بر اسرار انسان آگاه است باید خاضع بود، وقتی انسان بداند که خدا همه چیز را می بیند به او توجه خواهد کرد و این توجه همه چیز را برای انسان باز می کند.
آیت الله امامی کاشانی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مشکل امروز جهان اسلام تکفیری ها و سلفی گری است که ریشه دینی دارد، گفت: این مشکل در ابتدا از عصر امیر المومنین (ع) به وجود آمد، تکفیر کردن و خونریزی در زمان امیرالمومنین به وجود آمد؛ در آن زمان یک عنصر دینی و یک عنصر سیاسی وجود داشت.
وی ادامه داد: عنصر سیاسی، جنگ صفین بود که بین کوفه و شام یعنی امیراالمومنین و معاویه و با هدف سیاسی برای حکومت شکل گرفت در مرحله دوم جنگ جمل بین طلحه و زبیر بود که آن هم سیاسی بود اما در برابر آن یک حرکت مذهبی به وجود آمد که خوارج نهروان بودند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: خوارج با محاسبات غلط خود همه چیز را کفر می خواندند و می گفتند خون فلان انسان حلال است، خوارج نهروان به غلط افتادند، اینها گمراه شده و شعور دینی ندارند.
امامی کاشانی با اشاره به اینکه این مسئله تا قرن 2 و 3 ادامه پیدا کرد و در آن دوره برای مقابله با شیعه از آن حمایت کردند، گفت: اگرچه در برابر این حرکت بزرگان اهل سنت و شیعی ایستادگی کردند اما در قرن اخیر نیز این موضوع اوج گرفت و کسانی مثل عبدالوهاب مسئله وهابیت و تکفیر را شروع کردند.
وی افزود: آنها با آوردن برخی آیات قرآن بدون توجه به معنای آن، انسانها را در ابهام گذاشتند، افرادی را با عنوان دین و تعصب تربیت کردند و بعد دستهای سیاسی پشت آنها قرار گرفت.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: وضع جهان اسلام این است که عده ای تکفیری که متن آنها انسان های بی شعور هستند از دین و تعصب تربیت شده ولی پشت آنها دستهای سیاسی قرار دارد.
وی گفت: جهان اسلام در یک اختلافی قرار گرفته که این اختلاف با مشترکات فراوانی که بین شیعه و سنی وجود دارد بسیار کم است.
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به مسئله وحدت اسلام ادامه داد: وحدت در جهان اسلام بسیار مهم است، دشمن آمده که از روزنه خوارج نهروان وارد شده و کشورهای اسلامی را دچار مشکل کند و بتواند وحدت آنها را از بین ببرد.
وی با اشاره به نشست ژنو 2 که در حال حاضر درباره سوریه در حال تشکیل است، گفت: آنها در ابتدا از ایران دعوت کردند اما جای تاسف دارد که دعوت خود را پس گرفتند، دنیا می داند که ایران نقش مهمی در منطقه دارد اما سازمان ملل با فشار آمریکا و عربستان این دعوت را پس گرفت.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: سازمان ملل که باید حق مظلومان را بگیرد این حق و خون هایی که ریخته می شود را نادیده گرفته تا شهوت و سیاست قدرتمندان و مستکبرانی که در دنیا چند نفر بیشتر نیستند، تامین شود. در حقیقت سازمان ملل پناه اشرار روی زمین شده است.
آیت الله امامی کاشانی گفت: موضع دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه کشورمان درباره مسئله هسته ای و مذاکره با 1+5 موضع محکمی است که ملت ایران و رهبر انقلاب بر این پایه ایستاده اند وآنچه آمریکا می گوید برخلاف توافق است؛ همان طور که وزیر محترم خارجه نیز به آن اشاره می کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه موضع تمام ملت است و با استحکام و قدرت تمام از این موضع حمایت کرده و به هیچ وجه مواضعی که دشمن می خواهد به ملت تحمیل کند را نخواهد پذیرفت.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا