خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل «فوتبال برتر» در غیاب برنامه «نود»

مهدی میرآبی، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «تحلیل «فوتبال برتر» در غیاب برنامه «نود»» نوشت:

بعد از برنامه نود که ظاهراً طی اهدافی از پیش طراحی شده و به دستور مقامات بالا دستی که کاملاً بی ارتباط با سازوکار سازمان بود و به شکل غیر منتظره‌ای کن فیکون شد، برنامه “فوتبال برتر” در همان دوشنبه‌های نودی جایش را گرفت و محمدحسین میثاقی که گویا بهترین نیروی جایگزین برای مدیران شبکه سه محسوب می‌شد، فعالیت خود را شروع کرد و سعی داشت مخاطبان فوتبال را با “چالش‌های دستوری” به قاب تلویزیون برگرداند و بتواند طرفداران نود را با فوتبال آشتی دهد. این کار البته غیر ممکن بود هر چند او توانست رضایت مدیران شبکه سه را جلب نماید.

میثاقی زبان برنده، صراحت لهجه، صلابت و استقلال فردوسی‌پور را ندارد و به عبارتی نمی‌تواند از خطوط قرمز مدیران شبکه عدول کند و پاره‌ای مسائل مربوط به فساد را علنی کند و بر ملا سازد! دامنه‌ی اطلاعاتش یا محدود است یا نمی‌تواند مدیران متخلف را که به جاهای مهمی وصل‌ هستند به چالش بکشد. به عنوان مثال کافی است نحوه مدیریت باشگاه تراکتور را که زنوزی ریاست آن را بر عهده دارد به چالش بکشد، مشخصاً این همه سرمایه که بابت بازیکنان خارجی هدر رفت و هر روز یک مربی سکان این باشگاه را بر عهده می‌گیرد را تحلیل و بررسی کند و اینکه چرا امروز تراکتور با تیم قعر جدول فقط یک امتیاز فاصله دارد و چرا باشگاه پدیده به وضعیت مشابهی دچار شده است؟! از این دست موارد زیاد است و چون نَوَدی در کار نیست مدیران متخلف در جاده‌ای بدون پلیس راهنمایی و رانندگی با سرعتی غیر مجاز در حرکت‌اند.

زبان میثاقی از تخلفات و سوء مدیریت‌های فدراسیونِ فعلی هم قاصر است. اما انصافاً رئیس فدراسیون سابق را به درستی و آنچه مطابق میل مردم بود به چالش کشید و مقصران را برای عموم رسوا کرد، همچنین در برنامه‌های اخیر خود از پرونده تخلف باشگاه گل گهر پرده برداری کرد و در ادامه طیِ سه هفته‌ی متوالی باز بر سر مواضع خود ایستاد. او به درستی این جو را داد و باشگاه استقلال هم اولین تیمی بود که شکایت کرد. تا این جای کار هیچ مشکلی نبود. اما تناقض صحبت‌ها و مواضع او از جایی شروع شد که وقتی این باشگاه جریمه شد و امتیاز از دست داد، از زاویه‌ای دیگر وارد ماجرا شد و محکوم شدن تیم متخلف به کسر امتیاز را عادلانه ندانست، به همین منظور هوشنگ نصیرزاده را هم دعوت کرده بود تا تنها نباشد و با ادله‌های واهی و گمراه کننده لاپوشانی کنند! این رفتار دوگانه‌ی میثاقی تعجب بسیاری از مخاطبان را برانگیخت و مشخص نبود او کدام طرفی است؟! در این میان اما وکیل باشگاه استقلال با تسلطی بالا و دلایل منطقی و محکمه پسند پاسخ‌های اقناع کننده‌ای ادا کرد.

باری، این دوگانگیِ میثاقی همان استقلال نیم بند و اندک او را زیر سؤال می‌برد و از اعتبارِ برنامه‌اش می‌کاهد.

به راستی او که برای مسائل مهم و اساسی (از قبیل آنچه اشاره کردم) گریبان چاک می‌کند، ببینیم آیا به موضوع پرداختیِ طلب کالدرون با “ارز دارو” که به شدت خلاف قانون بوده، ورود می‌کند؟!

متأسفانه یک عده، امثال وزیر ورزش به هر آب و آتشی می‌زنند تا بتوانند پنجره‌نقل و انتقالات قرمزها را باز کنند!
در این وضع اسفناک دارویی مردم حق دارند از ماجرا مطلع باشند.
و همچنین “محل قرار” بازیکن ملی پوش در “اتوبوس تیم ملی” چطور؟!
اینها مسائل اخلاقی و حیثیتی‌اند که باید به آنها پرداخته شود. از همین رو اگر ورود کند که تحسین برانگیز است اما اگر ورود نکند باید این دست مسائل مهم و حساس را (در غیاب فردوسی پور) از طریق یادداشت‌های مهدی رستم‌پور جست‌وجو کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا