خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار مخبر و معاون نخست وزیر روسیه

روزنامه اعتماد نوشت: دكتر محمد مخبر در ديدار «الكساندر نواك»، معاون نخست‌وزير روسيه و رييس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور بر ضرورت تعيين هدف‌گذاري براي توسعه روابط فيمابين تاكيد كرد و از كميسيون مشترك همكاري‌هاي ايران و روسيه خواست با جديت براي تحقق اين هدف‌گذاري تلاش كنند.
وي ارتقاي سطح روابط ميان ايران و روسيه را نيازمند فراهم شدن بسترهاي لازم براي گسترش همكاري‌هاي فيمابين دانست و افزود: ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي همكاري متعددي ميان دو كشور وجود دارد كه اگر بتوانيم اين ظرفيت‌ها را فعال كنيم، شاهد جهش و تحول جدي در روابط دو كشور خواهيم بود.
مخبر با اشاره به اينكه سطح روابط تجاري ايران و روسيه در مقايسه با سطح روابط سياسي دو كشور ناچيز است، تصريح كرد: در ايران اراده‌اي جدي براي توسعه روابط تجاري با روسيه وجود دارد و اگر مسكو نيز در اين زمينه مصمم باشد، شاهد رشد و تحول جدي در مناسبات اقتصادي و تجاري فيمابين خواهيم بود.
معاون اول رييس‌ جمهور حمل و نقل و ترانزيت را از جمله زمينه‌هاي همكاري مشترك ميان ايران و روسيه برشمرد و گفت: حمل و نقل از مولفه‌هاي جدي در توسعه روابط است و ايران آمادگي دارد سطح همكاري‌هاي خود را با روسيه در اين زمينه ارتقا دهد.
دكتر مخبر همچنين با اشاره به همكاري‌هاي دو كشور در زمينه‌هاي مختلف از جمله نفت و گاز خاطرنشان كرد: خوشبختانه موانع پيش روي سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك ميان دو كشور برطرف شده و ملاقات اخير روساي جمهوري دو كشور بسترهاي لازم را براي توسعه همكاري‌ها مهيا كرده است.
وي مسائل بانكي را از موانع پيش روي توسعه همكاري‌هاي دو كشور برشمرد و بر لزوم تلاش در جهت رفع اين موانع و حتي‌المقدور استفاده از ارز ملي دو طرف در مبادلات تجاري تاكيد كرد.
الكساندر نواك، معاون نخست وزير روسيه نيز در اين ديدار از جمهوري اسلامي ايران به عنوان دوست ديرين و شريك مطمئن براي روسيه ياد كرد و گفت: مسكو همواره اهميت فراواني براي توسعه روابط با تهران قائل است.
وي با بيان اينكه ايران و روسيه در بسياري از مسائل از رويكرد و مواضع مشترك برخوردار هستند، مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات و موضوعات بين‌الملل را سنجيده ارزيابي كرد و از اراده جدي كشورش براي توسعه مناسبات با ايران خبر داد.
معاون نخست وزير روسيه با اشاره به افزايش تبادل هيات‌هاي سياسي و تجاري ميان دو كشور خاطرنشان كرد: در اين سفر مذاكرات مثبت و سازنده‌اي ميان هيات روس و همتايان ايراني انجام شد و زمينه‌هاي همكاري مشترك در بخش‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت.
وي از آمادگي روسيه براي استفاده از ارز ملي دو كشور در مبادلات تجاري فيمابين خبر داد و گفت: مسكو آمادگي دارد سرمايه‌گذاري‌هاي خود را در ايران در بخش‌هاي مختلف گسترش دهد.
الكساندر نواك تكميل كريدور حمل و نقل شمال-جنوب را لازمه توسعه همكاري‌هاي تجاري و اقتصادي فيمابين دانست و با اشاره به امضاي چهار سند ميان دو كشور براي تكميل زيرساخت‌هاي حمل و نقل افزود: جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند به هاب راهبردي حمل و نقل براي روسيه و منطقه تبديل شود.
وي همچنين ضمن تسليت و ابراز همدردي به خاطر حادثه تلخ ريزش ساختمان در آبادان و جان‌باختن تعدادي از هموطنان ايراني در اين سانحه، براي آسيب‌ديدگان اين حادثه آرزوي سلامتي كرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای مخبر..نکنه بیانت با مسئول روسی از جنس بیاناتت درموردتولیدواکسن بابرکتت باشد…دنیای سیاست خارجی..مداهنه بردارنیست..

  2. آنصاف نیوز گرامی
    خواهشمندم جهت تنویر افکار خماننده گان لطفا بفرمائید جناب مخبر از کدام دانشگاه ، در چه رشتهای و در چه تاریخی مدرک دکترای خود را گرفته اند. ضمنا اجازه فرمائید بعرض ایشان برسانم که در زبان فارسی “همسایه” صحیح است و نه “همساده”.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا