خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوشال مدیا چیست؟

رپورتاژ آگهی

به طور خلاصه می توان گفت که سوشال مدیا به مجموعه ای از شبکه های اجتماعی گفته می شود که کسب و کارهای کوچک و بزرگ در آن ها فعالیت می کنند تا از این طریق به جذب مخاطبان جدید و در نتیجه افزایش آمار فروش بپردازند. این کار نه تنها فروش شما را بیشتر می کند، بلکه در بحث برندینگ و برند سازی نیز تاثیرگذار است.

بهترین سوشال مدیا

پیش از هر چیز باید بگوییم که هیچ چیزی تحت عنوان بهترین سوشال مدیا وجود ندارد. انتخاب بهترین شبکه اجتماعی برای فعالیت کسب و کار شما، بر اساس مخاطبان جامعه هدف انجام می شود. همچنین استراتژی دیجیتال مارکتینگ هر کسب و کار، عامل مهم دیگری است که در تعیین بهترین سوشال مدیا تاثیرگذار است.

به عنوان مثال، فرض کنید که کسب و کار شما در زمینه فروش زیور آلات یا پوشاک است. مخاطبان جامعه هدف شما کسانی هستند که پیش از خرید به دنبال دیدن جزئیات محصول و بررسی کامل آن هستند. در این صورت، اینستاگرام انتخابی مناسب برای فعالیت حرفه ای شما است.

از طرف دیگر، ممکن است کسب و کار شما به گونه ای باشد که به طور مستقیم با مصرف کننده نهایی در ارتباط نباشید. در چنین شرایطی باید بررسی کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و در کدام سوشال مدیا بیشتر حضور دارند. تنها در این صورت می تاونید بهترین سوشال مدیا برای کسب و کار خود را پیدا کنید.

انواع سوشال مدیا

پلتفرم های متنوع و متعددی هستند که به عنوان سوشال مدیا شناخته شده و روزانه میلیون ها نفر از آن ها برای انتقال پیام های خود استفاده می کنند. برخی از انواع سوشال مدیا که در مقایسه با سایر پلتفرم های مشابه کاربران بیشتری را به خود جذب کرده اند، عبارت است از:

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • لینکدین
  • یوتیوب
  • تلگرام
  • پینترست

استفاده از سوشیال مدیا چه مزایایی دارد؟

داشتن حضور فعال در شبکه های اجتماعی مختلف، یکی از روش های مناسبی است که برای معرفی کسب و کار خود و جلب توجه مخاطب به آن می توانید به کار بگیرید. این کار مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • معرفی کسب و کار
  • جذب مخاطبان جدید
  • افزایش ترافیک ارگانیک سایت
  • دسترسی آسان
  • قابلیت استفاده رایگان
  • برقراری ارتباط موثر با مخاطبان
  • امکان راه اندازی بخش فروش آنلاین
  • افزایش وفاداری به برند

کسب درآمد از سوشال مدیا

مهدی نیکونام سرپرست سئو ایران وب لایف

کسب درآمد از طریق فعالیت در سوشال مدیا به سادگی امکان پذیر است. تنها کافی است که با اصول سوشال مدیا مارکتینگ آشنایی داشته باشید و بدانید که چگونه باید تولید محتوا کنید.

این که بدانید دقیقا چه کسانی در لیست مخاطبان جامعه هدف شما جای دارند، یکی از مهم ترین اقداماتی است که شما را چندین گام به جلو پیش می برد. شناخت کامل این افراد و بررسی سلایق و علایق آن ها، به شما کمک می کند تا محتوای سوشال مدیای خود را مطابق با سلیقه آن ها تولید کنید. در این صورت دریافت بازخوردهای مثبت چندان دور از دسترس نبوده و به سادگی امکان پذیر است.

هر چه شما بتوانید بازخوردهای بیشتر و بهتری از مخاطبان خود دریافت کنید، توجه افراد بیشتری را به کسب و کار خود جلب می کنید. در نتیجه افراد بیشتری با برند شما آشنا شده و از شما خرید می کنند.

همچنین ممکن است شما کسب و کار مستقلی برای خود نداشته باشید و بخواهید از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی به کسب درامد برسید. در این صورت بهترین راه پیش روی شما، انتخاب حوزه فعالیت و شروع به تولید محتوا است.

چند نکته مهم

نکات مهم سوشال مدیا مارکتینگ

فقط درباره خودتان صحبت نکنید

مهم ترین نکته در تولید محتوا، توجه به خواسته و نیاز مشتریان است. برخی از افراد به این نکته توجه ندارند و تنها به معرفی کسب و کارشان از خود می پردازند. این در حالی است که برای تاثیرگذاری بهتر، باید نیاز مخاطب و سلیقه او را در اولویت قرار داده و بر این اساس تولید محتوا کنید. در غیر این صورت، نمی توانید بازخورد مناسبی از آن ها دریافت کنید.

تعامل داشته باشید

هرچه تعامل شما با مخاطبان بیشتر باشد، ارتباط بهتر و موثرتری با شما برقرار می کنند. بنابراین بخشی از محتوای تولید شده را به نظرسنجی از کاربران و گفتگو با آن ها اختصاص دهید. همچنین پیام های دریافتی از جانب مخاطبان را تا حد امکان پاسخ دهید تا این ارتباط به بهترین نحو ادامه دار شود.

صفحات متعدد اما بی محتوا

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر در سوشیال مدیاهای متعددی حساب کاربری داشته باشند، به معنای رونق فراوان کسب و کار آن ها است. اگرچه این نکته ممکن است در برخی از موارد درست باشد، اما این افراد از اهمیت تولید محتوا و حضور فعال در این شبکه های اجتماعی غافل شده اند.

همان طور که طراحی سایت به تنهایی نمی تواند برای دیده شدن کسب و کار شما کافی باشد و باید از خدمات سئو سایت برای حضور در لیست نتایج گوگل استفاده کنید، داشتن حساب کاربری در پلتفرم های مختلف نیز به تنهایی تاثیر چندانی در بهبود وضعیت بازاریابی شما ندارد.

ممکن است کسب و کار شما تنها در یک یا دو سوشال مدیا فعال باشد، اما در همان فضا به بهترین نحو ممکن به جذب مخاطبان بپردازد. این در حالی است که صرفا ساخت اکانت در پلتفرم های مختلف و رها کردن آن ها بدون انجام فعالیت مناسب، می تاوند باعث ایجاد ذهنیت منفی در ذهن مخاطبان شود. این اتفاق می تواند تا حدودی بیانگر بی توجهی شما به مخاطب باشد.

بدترین اتفاق زمانی اتفاق می افتد که برخی از کسب و کارها نه تنها در چندین سوشال مدیا حساب کاربری غیر فعال دارند، بلکه لینک آن ها را در سایت خود نیز قرار داده اند و آن ها را به مخاطبان خود نیز معرفی می کنند. این کار تنها زمانی می تواند موثر باشد که شما در حال تولید محتوا برای این صفحات هستید و قصد دارید به صورت جدی در این پلتفرم ها به فعالیت بپردازید. در این صورت مخاطبان شما با آگاهی از این موضوع، از محتواهای شما در انواع سوشال مدیا بازدید می کنند.

تیم سوشال مدیا مجموعه ایران وب لایف

برون سپاری خدمات سوشال مدیا مارکتینگ

در این مقاله به طور کامل در رابطه با سوشال مدیا و اهمیت حضور فعال کسب و کارها در آن صحبت کردیم. این کار به داشتن آگاهی و اطلاعات مناسب و صرف زمان به اندازه کافی نیاز دارد. با توجه به این نکته، بسیاری از افراد به دنبال مجموعه هایی هستند که این کار را به شکلی کارآمد و به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف به مدیریت امین رزاق خواه، یکی از بهترین مجموعه هایی است که شما می توانید با خیال راحت از بابت کیفیت خدمات و رضایت بخش بودن نتیجه نهایی، فعالیت کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی را به آن ها واگذار کنید. این شرکت یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کامل است که شما می توانید کلیه خدمات مورد نیاز خود را از عکاسی و مدیریت شبکه های اجتماعی گرفته تا طراحی سایت و سئو، به آن ها بسپارید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا