خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خرید کتاب داستان کودکان و نوجوانان 50% تخفیف و ارسال رایگان

رپورتاژآگهی

کتاب خواندن نه تنها یک سرگرمی است که در پرکردن اوقات فراغت کودکان شما نقش دارد، همچنین در بالابردن سطح علمی و تکوین شخصیت کودک نیز موثر است. یکی از مواردی که موجب علاقه مند شدن کودکان و نوجوانان به کتاب خوانی می شود میزان ساعتی است که والدین آن ها در روز بهکتاب خواندن می پردازند؛ بنابراین با گسترش فرهنگ کتاب خوانی در والدین، کودکان نیز بیشتر به سمت کتاب و کتاب خوانی سوق پیدا می کنند. در این مقاله سعی داریم شما را در خرید کتاب داستان کودکان و نوجوانان راهنمایی کنیم پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

 خرید کتاب داستان کودکان

کتاب داستان به عنوان بهترین وسیله برای سرگرمی، افزایش قدرت تفکر و اجتماعی شدن، در زندگی کودکان نقش دارد. گوش دادن کودکان به کتاب باعث می شود آنها با واژه های مختلف آشنا شوند، مهارت های شفاهی آن ها تقویت شود، حس کنجکاوی کودکان را برای یادگیری مسائل جدیدتر ترغیب کرده، باعث تقویت رابطه صمیمی بین والدین و کودک می شود که در نتیجه همه این ها به رشد بهتر مغز کودک کمک خواهد کرد.

نکات خرید کتاب داستان کودکان

 در هنگام خرید کتاب برای کودکان خود، باید به مفید و آموزنده بودن کتاب توجه کنید. شرط مهم برای تاثیر گذاری کتاب، انتخاب درست و متناسب با سن کودک است. اگر کتاب به درستی انتخاب نشود ممکن است تاثیر منفی نیز بر جای بگذارد. در ادامه مقاله شما را با مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید کتاب برای کودکان باید موردتوجه قرار دهید آشنا خواهیم کرد.

  • رده سنی کودک

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید کتاب برای کودکان موردتوجه قرار می دهید، رده سنی کودک است. بهتر است کتابی متناسب با سن کودک تهیه کنید که درک کلمات و موضوع آن برای کودک شما آسان باشد. براین اساس کودکان را به سه دسته تقسیم بندی می کنند.

  • کودکان زیر 2 سال

برای این رده سنی بهتر است کتاب هایی تهیه کنید که به قدرت تکلم و رشد زبانی کودک شما کمک کند و همچنین باعث تقویت توان حرکتی و دیداری آن ها  شود.

  • کودکان 2 تا 6 سال

برای این رده سنی که قدرت تحلیل و تشخیص در آن ها به خوبی به کار گرفته نمی شود، تهیه کتاب های فانتزی، داستان حیوانات، و کتابی مربوط به هوش و خلاقیت را تهیه کنید. این کتاب ها قدرت تخیل کودکان را افزایش می دهد، همچنین به کودک در درک مفاهیم اولیه و روابط بین اشیا کمک می کند.

  • کودکان 7 تا 9 سال

این کودکان امکان تجزیه وتحلیل کردن را دارند و به راحتی فرق بین خوب و بد را تشخیص می دهند. برای این رده سنی کتاب های علمی، داستان های خیالی و واقعی مناسب است. کتابی که خواندن آن  آسان است و باعث رشد مهارت خواندن کودک می شود، مناسب ترین کتاب برای این رده سنی است.

  • کودکان 10 تا 12 ساله

بهترین کتاب برای این رده سنی کتابی است که محتوای آن به مسائل علمی، حماسی و ماجراجویی اشاره می کند.

  • جذابیت داستان

ابتدا قسمتی از کتاب موردنظر خود را بخوانید و مطمئن شوید که موضوع کتاب برای فرزند شما جذاب است.

  • صفحه آرایی همراه با تصاویر جذاب

صفحه آرایی جلد کتاب و تمام صفحات آن و وجود تصاویر فانتزی و رنگی در کتاب، اولین موضوعی است که برای کودک خیلی جذابیت دارد.

  • پیام واضح کتاب

 بهتر است که نحوه نگارش کتاب به گونه ای باشد که کودک در پایان کتاب با فکرکردن بتواند به راحتی برداشت خود را از کتاب برای شما بازگو کند و پیام داستان را بفهمد.

خرید کتاب داستان نوجوانان

نوجوانی دنیای پرچالشی به حساب می آید که برای اولین بار خیلی از موضوعات را می توان در این دوران تجربه کرد. شما برای اولین بار در دوران نوجوانی یک کتاب را به صورت جدی و با عشق و علاقه زیاد می خوانید. خواندن آن کتاب طعم یک دنیای جدید را برای شما به ارمغان می آورد که هیچ وقت فراموش نمی شود. نوجوانان با خواندن کتاب، استقلال خود را به دست می آورند. قدرت حل مسائل در آن ها افزایش پیدا می کند و باعث افزایش اعتمادبه نفس نیز در آن ها می شود. بیشتر کتاب های داستان کودکان و نوجوانان به قصه های عامیانه اشاره دارد.

 نکات خرید کتاب مناسب برای نوجوانان

هنگامی که قصد خرید کتاب برای یک نوجوان دارید باید توجه کنید که آن کتاب راهنمای خوبی برای نوجوان باشد، مشکلات را به او بشناسد و در حل آن ها کمک کند. کتابی که در حل مشکلات زندگی نوجوان به او کمک کند باعث افزایش قدرت تحلیل در وی خواهد شد. در ادامه به نکاتی که در هنگام خرید کتاب داستان نوجوانان به آن نیاز دارید به شما معرفی می کنیم.

  • رده سنی

بهتر است کتابی که خریداری می کنید متناسب با رده سنی نوجوان باشد که بتواند به راحتی مسائل و موضوعات درج شده در کتاب را فهمیده و با آن ارتباط برقرار کند.

  • توجه به ظاهر کتاب

بهتر است هنگام تهیه یک کتاب برای نوجوان به ظاهر کتاب، اسم داستان، نوع قلم و تصاویری که ممکن است در کتاب درج شده باشد توجه کنید. از خریدن کتابی که ظاهری کودکانه دارند اجتناب کنید.

  • موضوع داستان

کتاب موردنظر شما بهتر است مربوط به مسائلی باشد که دنیای نوجوانی را با خود درگیر کرده است. کتابی که در آن از موضوعاتی مانند روابط عاطفی، حسادت، رقابت در زمینه های ورزشی و علمی، اختلافات فرهنگی و طبقاتی و… سخن گفته باشد.

  • جذابیت داستان

کتابی مناسب دوران نوجوانی است که هیجان و ماجراجویی در آن وجود دارد. بهتر است داستان از همان ابتدا نوجوان را به خود جذب کند. ازآنجایی که نوجوانان به دنبال الگوبرداری هستند بهتر است شخصیت های داستان نیز واقعی و اکتیو باشند؛ بنابراین در انتخاب کتاب دقت کافی داشته باشید.

معرفی چند کتاب داستان مناسب کودکان و نوجوانان

اولین کتابی که به شما معرفی می کنیم، کتاب دو قرن سکوت نوشته عبدالحسین زرین کوب است. این کتاب مربوط به سرگذشت ایرانیان پس از ورود اسلام است. در این کتاب نقل شده که ایرانیان در حیرت فرورفته بودند و هیچ زبانی را جز شمشیر نمی شناختند.

کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول دومین کتابی است که به شما معرفی می کنیم. موضوع کتاب مربوط به گروهی از حیوانات یک مزرعه است که برای آزاد شدن و برابری در مقابل صاحب مزرعه با هم متحد شده اند.”همه حیوانات با هم برابرند، اما بعضی برابرترند.” معروف ترین جمله این کتاب است.

کتاب آخرین انار دنیا رمانی کردی نوشته بختیار علی، سومین کتابی است که به شما معرفی می کنیم. این کتاب به چندین زبان ترجمه شده است. این کتاب از تمام مسائل زندگی آدمی از خدا، مرگ، تنهایی و قدرت سخن گفته است.

کلام آخر

در دنیای ما کودکان بیشتر خود را درگیر رسانه، بازی های کامپیوتری و تلویزیون کرده اند، و از خواندن کتاب که اثرات مثبتی در شخصیت و آینده آن ها دارد غافل شده اند. همچنین میزان علاقه کودکان به مطالعه کتاب، بستگی به تفکر والدین آن ها دارد. در این مقاله سعی کردیم شما را با خرید کتاب داستان کودکان و نوجوانان آشنا کنیم، امیدواریم اطلاعات کافی را از آن کسب کرده باشید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا