خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه سید حسن از اخبار دروغ درباره ی خودش

یادگار امام (ره) گفت: در عصر انفجار اطلاعات مهم‌ترین بخش، صحت خبر است؛ دروغ‌پردازان تنها زمانی موفق می‌شوند که ما بدون تحقیق، دروغ‌هایشان را باور کنیم.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش، نوشت:

داستان جانسوز درگذشت برادران‌مان هنوز تمام نشده، خبر رسیده که عکس منتشره از ایشان اشتباه است و آن‌ها که در عکس هستند زنده‌اند. حقیقت امر آن است که چند روز پیش که می‌خواستم این مصیبت را تسلیت بگویم، به دنبال عکس مناسب بودم و طبیعتاً اولین عکس هم ، همین تصویر بود، ولی با این‌که این عکس در صفحات بسیاری بود، چون مطمئن نبودم تصویر دیگری را برگزیدم.

این را نوشتم تا به دوستان یادآور شوم در عصر انفجار اطلاعات مهم‌ترین بخش، صحت خبر است. به آن‌ها که خود دروغ می‌سازند کار ندارم و روی سخنم با دوستان است که با انبوهی از اخبار و تازگی‌ها با تعداد زیادی از تصاویر مواجه می‌شویم که بخش زیادی از آن‌ها دروغ است و یا دستکم تمام حقیقت نیست.

به عنوان مثال، بسیاری اوقات خبرهایی درباره خودم می‌شنوم که جز آن‌چه به طور رسمی انتشار یافته، تقریباً تمامی‌شان دروغ بوده‌اند. از قبا و ردا و فلان و بهمان گرفته تا قصه‌های دیدار و گفتار و… که بعضاً در جمع‌های قابل احترام هم نقل می‌شده‌اند.

غرضم از نوشتن این مطلب، خودم نیستم بلکه می‌خواهم در این شب قدر به یاد هم بیاوریم که باور دروغ هم اشتباه است و فراموش نکنیم که دروغ پردازان تنها زمانی موفق می‌شوند که ما بدون تحقیق، دروغ‌هایشان را باور کنیم. تنها با اندکی تأمل، می‌توانیم خود را و دیگران را از بسیاری از اشتباهات دور کنیم. فقط کافی است در قبول اخبار کمی سختگیر باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا