خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دومین جلسه‌ی دادگاه «فساد در لواسان»: جدال وکیل با قاضی و دادستان

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه، نوشت: «دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شهردار و اعضای شورای شهر لواسان امروز صبح به ریاست قاضی بابایی در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه وکیل متهم ردیف اول پرونده علی حیدریان در جایگاه قرار بگیرد و توضیحاتش را ارائه کرد.

وکیل متهم ردیف اول پرونده با بیان اینکه فرصت و وقت کافی برای مطالعه کیفرخواست در نظر گرفته نشده است، گفت: این دادگاه صلاحیت رسیدگی به این پرونده را نداشته است و تقاضای ما این است که باتوجه به شغل موکلم و نوع اتهامات این پرونده در دادگاه کیفری ۲ بررسی شود.

قاضی بابایی با رد اظهارات این وکیل گفت: فرصت کافی برای مطالعه کیفرخواست درنظر گرفته شده است و این دادگاه صلاحیت کامل برای رسیدگی به این پرونده را دارد.

وکیل متهم ردیف اول این پرونده در ادامه با اشاره به اینکه موکل اینجانب انتساب اتهامات را رد کرده است، گفت: موکل اینجانب هیچ نیتی برای تشکیل شبکه ندارد؛ شبکه به این مفهوم که افراد قبل از وقوع جرم به صورت عامدانه و عالمانه به ایجاد شبکه دست بزنند و این موضوع در مورد موکل من صدق نمی‌کند.

در ادامه این جلسه دادگاه نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و گفت: از وکیل متهم ردیف اول پرونده انتظار داشتیم که دفاعیات علمی‌تری بیان کنند و فرصت کافی برای مطالعه پرونده داده شده است.

محمد جعفرزاده با بیان اینکه متهم ردیف اول تا ۵ میلیارد رشوه را نیز قبول کرده است، اما وکیل آن را نیز قبول نمی‌کند، گفت: چطور موکل شما این موضوع را اقرار می‌کند، اما شما آن را قبول ندارید.

نماینده دادستان با بیان اینکه هیچ فشاری برای اقرار نبوده است خطاب به وکیل متهم ردیف اول پرونده، اظهار کرد: تمام جلسات مواجهه حضوری فیلمبرداری شده است هیچ فشاری در کار نبوده است اگر فشاری بوده است آن را بیان کنید؛ نمی‌دانم چه اصراری دارید که این پرونده در دادگاه در کیفری ۲ مورد رسیدگی قرار گیرد؛ در حالی که در کیفری یک دادگاه تخصصی‌تر است. به نظر من شما نگران قاطعیت دادگاه هستید.

وی در ادامه به قرائت گزارشی از وزارت کشور پرداخت و گفت: در این گزارش صراحتاً ذکر شده است که با بررسی پرونده‌های شهرسازی در شهرداری لواسان اقدامات غیرقانونی و به صورت سلیقه‌ای انجام شده است.

نماینده دادستان: چرا به حقوق مردم تجاوز کردید

نماینده دادستان تأکید کرد: چرا این اقدامات غیرقانونی را انجام داده‌اید و در تصمیم‌گیری‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ دخالت می‌کردید. چرا به حقوق مردم تجاوز کردید.

در ادامه این جلسه دادگاه کلیپی پخش شد که در آن نشان می‌داد حیدریان متهم ردیف اول پرونده اقرار می‌کند که رشو‌ه‌هایی را در قالب سکه و وجه نقد برای ساخت و ساز دریافت می‌کرده است و دیگر متهمان این پرونده نیز اقرار کرده‌اند که وجه نقد و یا سکه به حیدریان به عنوان رشوه پرداخت می‌کردند.

در ادامه این جلسه دادگاه متهم دیگر، مهدی شیخی عضو شورای شهر لواسان در جایگاه قرار گرفت و گفت: من این اتهامات را قبول ندارم هیچ رشوه‌ای نگرفتم و کیفرخواست دارای ایراد است.

قاضی خطاب به این متهم گفت: در کلیپی که نمایش داده شد شما اعتراف کردید و به صراحت گفتید که رشوه گرفتید.

در ادامه این جلسه دادگاه وکیل متهم ردیف دوم پرونده در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکل اینجانب ۸۰ هزار دلار پیش از آنکه وارد شورای شهر شود خریداری کرده است و رسید آن موجود است، ولی آن را به عنوان یکی از ادله قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه کیفرخواست دارای ایراداتی است و اعداد باهم نمی‌خواند، اظهار کرد: بر اساس مواد قانونی در دادگاه‌های کیفری یک ابتدا باید تفهیم اتهام و سپس تفهیم ادله صورت گیرد. از محضر دادگاه می‌خواهم ادله‌های مربوط به کیفرخواست ارائه شود.

در ادامه جلسه دادگاه متهم ردیف سوم پرونده در جایگاه قرار گرفت و توضیحاتی در رابطه با اتهاماتش مطرح کرد، اما به دلیل آنکه وکیل این متهم حضور نداشت قاضی خطاب به وی بیان کرد که به علت حضور نداشتن وکیل تان اظهارات شما دوباره اخذ خواهد شد.

در ادامه این جلسه دادگاه افراسیابی رئیس وقت شورای شهر لواسان، به عنوان متهم بعدی در جایگاه قرار و گفت: اتهامات مطرح شده را قبول ندارم. در این پرونده از ابتدا تا انتها هیچ اقراری نداشتم. حساب‌های من و خانواده‌ام چک شده است وهیچ رشوه‌ای دریافت نکرده‌ام و هیچ رشوه‌ای ندادم.

وی با بیان اینکه هیچ کار غیرقانونی انجام ندادم گفت: اینجانب عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ نبودم. در مواجهه حضوری هم اعلام کردم که رشوه نگرفته‌ام؛ من رئیس شورای شهر بودم و احتیاجی به دادن رشوه به کسی نبودم.

در پایان این جلسه دادرسی قاضی بابایی اعلام کرد: جلسه بعدی دادگاه متعاقباً اعلام خواهد شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا