خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییر روزهای تعطیل پیگیری میشود

کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نوزدهمین نشست خود،هدف از پیشنهاد افزایش شمار روزهای تعطیل پایان هفته به دو روز و جابجایی تعطیلی پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه را مطابقت بیشتر اقتصاد ایران و نظام بین‌الملل اعلام کردند.
به گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، رییس کمیسیون گردشگری اتاق تهران در نوزدهمین نشست این کمیسیون اعلام کرد: با اعضای کمیسیون در مورد پیامدهای این طرح مطالعاتی مباحث مفصلی صورت گرفته است و کمیسیون در نظر دارد نتایج آن را به طور مدون و کامل در آینده نزدیک منتشر کند.
«محسن مهرعلیزاده» افزود: در این نشست پس از خواندن گزارش و اصلاح آن، اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند با پیمودن مراحل قانونی، تصویب در هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران، آن را از تصویب شورای گفت‌وگو بگذرانند تا به سایر مراجع قانونی نیز ارایه شود.
مهرعلیزاده گفت: کمیت و کیفیت تعطیلات، از مسایل اثرگذار بر رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی کشورها محسوب شده و در بیشتر کشورها توجه ویژه‌ای به آن می‌شود.
به گفته وی، در گزارش تهیه شده پیامدهای نظام تعطیلات از منظر اقتصادی، اجتماعی و گردشگری بررسی و به دستاوردهای تغییر روزهای تعطیل پایان هفته اشاره شده است.
رییس کمیسیون گردشگری اتاق تهران یادآوری کرد ممکن است موضوع ساماندهی تعطیلات حساسیت‌هایی را میان برخی گروه‌های مختلف ایجاد کند.
وی افزود: اعضای کمیسیون گردشگری اتاق تهران تصمیم دارند دلایل خود را برای ارایه این پیشنهادها همراه با استنادهای علمی و مقایسه‌ای به مراجع ذیصلاح ارایه کنند و همچنین مزایای تغییر تعطیلات پایان هفته را از طریق رسانه‌ها و مطبوعات و صداوسیما به اطلاع مردم برسانند.
به گزارش ایرنا، طرح موضوع ساماندهی تعطیلات پایان هفته در هفته‌های گذشته واکنش‌های متفاوتی را درپی داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا