خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشي از وضعيت اسارت صیادان بلوچ گرفتار دزدان دریایی

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت محلی نداي زاهدان، جان چهار نفر از صیادن بلوچی که از دو سال پیش در دست دزدان دریایی سومالی اسیر بوده اند درمقابل درخواست ١٠٠ هزار دلاری این دزدان در خطر جدی است.

آقای اسماعیل آباد یکی از صیادان فعال در آبهای بلوچستان گفته است که ٢ سال پیش یک فروند شناور با ٢١ ملوان بلوچ در آبهای سواحل سومالی توسط دزدان دریایی به اسارات گرفته شده است.

به گفته آقای آباد این شناور پس از یک سال توسط دزدان دریایی به اتش کشیده شده است و ١٤ تن از ٢١ ملوان آن به فجیع ترین شکل ممکن توسط این دزدان دریایی به قتل رسیده اند. در ابتدا دزدان دریایی مبلغ ٣٠٠ هزار دلار درخواست کرده اند اما پس از اینکه اطمينان يافتند این مبلغ به آنها نمیرسد به کشتار صیادان اقدام کرده اند.

براساس آخرین اخباری که از طریق ارتباط مستمر دزدان دریایی که با مکالمه ملوانان اسیر با خانواده خود جهت دریافت پول رسیده است دونفر دیگر از ٧ صیاد باقی مانده با بریده شدن زبانشان کشته شده اند. یکی از پنج صیاد باقی مانده توانسته است از دست دزدان دریایی بگریزد اما تاکنون او نتوانسته است خود را به کنارک برساند.

این صیاد اهل کنارک در خصوص شرایط نگهداری صیادان اسیر به “مانا” گفته است که بیش از یک سال است که آنها در زیر آفتاب بسیار سوزان سومالی با یک میله به درختی بسته شده اند و هر سه روز اندکی نان خشک جهت زنده ماندن به آنها داده میشود.

آقای آباد افزوده اند که اکنون دزدان دریایی برای رهایی چهار اسیر باقی مانده طلب ١٠٠ هزار دلار کرده اند و تهدید کرده اند که تا پایان ماه مبارک رمضان اگر این مبلغ به آنها نرسد چهار اسیر باقی مانده را نیز خواهند کشت .

خانواده های داغدار این صیادان به هر ارگان و نهادی جهت رفع این مشکل مراجعه کرده اند اما تنها پاسخی که دریافت کرده اند این بوده است که این مشکل هیچ ربطی به ما ندارد!

در شرايط فعلى صيادان كنارك در حال جمع اورى كمك هاى مردمى براى تامين اين مبلغ پول هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا