خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: هیچ‌گونه مشکلی در مسائل مرزی و امنیتی با جمهوری آذربایجان نداریم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: رابطه ما با کشور آذربایجان در حال توسعه است و هیچ‌گونه مشکلی در مسائل مرزی و امنیتی نداریم. بحمدالله روابط اقتصادی دو کشور نیز روز به روز در حال توسعه و تعمیق است و این بازدید صرفاً یک بازدید دوره‌ای است که از مرز‌های کشور به‌طور سالانه صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در جریان بازدید از مناطق مرزی شمال‌غرب کشور در جلفا با بیان اینکه امروز از مناطق مرزی بین ایران و جمهوری خودمختار نخجوان بازدید کردیم، اظهار داشت: هم‌اکنون واحد‌هایی از مرزبانی فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی و همچنین واحد‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی جهت برقراری امنیت مرزی و حراست از حدود و ثغور میهن عزیزمان در این مناطق مستقر هستند و مأموریت‌های خود را مطابق با قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌دهند.

وی وضعیت امنیتی مناطق مرزی شمال‌غرب کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این بازدید سطح آمادگی همرزمان ما در مرزبانی فرماندهی انتظامی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را مورد ارزیابی قرار دادیم و بحمدالله همرزمان ما با روحیه بسیار عالی و با توان مناسب و با مهارت کامل مشغول حراست و محافظت از خطوط و نواحی مرز کشور هستند.

وی با تأکید بر اصل حُسن همجواری و توسعه روابط با کشور‌های همسایه گفت: خوشبختانه رابطه ما با کشور آذربایجان در حال توسعه است و هیچ‌گونه مشکلی در مسائل مرزی و امنیتی نداریم. بحمدالله روابط اقتصادی دو کشور نیز روز به روز در حال توسعه و تعمیق است و این بازدید صرفاً یک بازدید دوره‌ای است که از مرز‌های کشور به‌طور سالانه صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: دوستان ما در ارتش و نیروی زمینی هم که در منطقه حضور دارند، به طور طبیعی برای حراست از مرز‌های کشور در این منطقه مستقر و در حال انجام مأموریت هستند.

سرلشکر باقری افزود: در سرکشی از این مناطق شاهد حضور مقتدرانه همرزمان عزیزم اعم از سربازان و همرزمان پایور بودم. بحمدالله این عزیزان از روحیه قوی و شاداب برخوردار بوده و با اقتدار امور محوله را انجام می‌دهند. به‌طور کلی همه امور مربوط به نیرو‌های مسلح در این استان و مناطق مرزی آن به نحو احسن در حال انجام است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش جمهوری اسلامی نسبت به تخطی و تعرض احتمالی دشمنان به این مرز و بوم، تصریح کرد: مسلماً پاسخ ما مانند دوران دفاع مقدس محکم و مقتدرانه خواهد بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: قطعاً در هر مرزی و در هر جایی اگر نسبت به مرز‌های کشور و یا منافع جمهوری اسلامی تعرضی صورت بگیرد، نیرو‌های مسلح در گام نخست پاسخ مقتدرانه و پشیمان‌کننده‌ای را به دشمن خواهند داد و متعاقباً در گام بعدی همه ملت ایران به‌طور یکپارچه در برابر دشمن با تمام قوا ایستادگی و متجاوز را نابود خواهند کرد که البته این را همه دنیا می‌داند و دلیل امنیت کشورمان عمدتاً همین موضوع است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا