خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی باقری: روند مذاکرات رو به جلو است

فارس نوشت: ««علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران قبل از دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان پنج امضاکننده برجام تصریح کرد که مذاکرات وین مثبت و رو به جلو است.

بنا بر گزارش شبکه پرس‌ تی وی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در جمع خبرنگاران تصریح کرد که گفت‌وگوها با گروه ۱+۴ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در «وین» پایتخت اتریش برای رفع تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران، «مثبت و رو به جلو است».

بر اساس این گزارش، باقری در ادامه افزود که تلاش‌ها برای دستیابی به نتیجه در مذاکرات وین همچنان در جریان است.

اظهارات معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی مطرح شده است که پیش از این نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز در پیامی در صفحه توییتری خود تصریح کرده بود که مذاکرات وین آهسته و اما پیوسته پیش می‌رود.

نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «جلسات منظم حاضران در برجام (بدون ایران و آمریکا) بعد از ساعت ۱۸ (به وقت محلی) فرصت خوبی برای ارزیابی آخرین تحولات در جریان گفت‌وگوهای وین فراهم آورد.»

وی در توییت دیگری در پاسخ به کاربری که نوشته آمریکایی‌ها به طرز فزاینده‌ای کمتر به گزینه‌های نظامی در صورت شکست مذاکرات اشاره می‌کنند نوشت: «این نشانه واقعاً خوبی است. در دور هفتم مذاکرات وین نظرات (به نظر من به طرز غیرقابل توجیهی) بین نظرات منفی تا نظرات بدگمان فرق می‌کرد. لازم است عینی‌تر عمل کنیم. مذاکرات آهسته اما پیوسته پیش می‌روند.»

در حالی که دور هشتم مذاکرات هسته‌ای در وین در جریان است، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که «چوی جونگ کان» معاون وزیر امور خارجه این کشور با مذاکره‌کنندگان ارشد کشورهای عضو برجام و ایالات متحده دیدار و گفت‌وگو کرد.

آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، محور اصلی گفت‌وگوهای میان معاون وزیر خارجه کره جنوبی با اعضای ۱+۴ و ایران و آمریکا بررسی مسئله دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به واسطه تحریم‌های ایالات متحده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا