خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نصب دوربین‌های مجتمع تسا انجام شد»

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به می‌گوید که این نهاد تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ کار نصب دوربین‌های جایگزین دوربین‌هایی که از مجتمع تسا در کرج خارج شده بودند را به انجام رساند.

به گزارش فارس، «استفانی لیختن‌اشتاین» خبرنگار غربی مستقر در وین اتریش که برای فارن پالیسی و ایندیپندت می‌نویسد، در توییتی اعلام کرد سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به او گفته که این نهاد تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ کار نصب دوربین‌های جایگزین دوربین‌هایی که از مجتمع تسا در کرج خارج شده بودند و همچنین سایر فعالیت‌های فنی مرتبط را به انجام رساند.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس، دوربین‌های این نهاد در مجتمع تسا کرج طی روزهای آینده نصب می‌شود.

وی در توییت‌هایی ضمن اعلام این توافق، افزود «این برای راستی‌آزمایی تحت توافق هسته‌ای ایران مهم است و کار برای رسیدگی به سایر موضوعات پادمانی باقی‌مانده ادامه خواهد یافت».

پس از آن، «بهروز کمالوندی» معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در توضیحاتی درباره توافق با آژانس برای نصب دوربین‌ها در مجتمع تسا کرج گفت: دوربین‌ها پس از نصب عکسبرداری کرده و عکس‌ها در حافظه دوربین‌ها حفظ شده و‌ وقتی حافظه‌ها پر شود، کارت‌های حافظه استخراج و در مهر و موم مشترک ایران و آژانس قرار گرفته و آژانس به هیچ وجه به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت.

وی توضیح داد: این امر بر اساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، مصوب مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که بر مبنای آن آژانس نمی‌تواند نظارت‌های فراپادمانی داشته باشد.

کمالوندی در خصوص زمان تحویل اطلاعات به آژانس گفت: تنها در صورتی اطلاعات ضبط شده در اختیار آژانس قرار خواهد گرفت که هدف قانون مذکور حاصل شود. به عبارت دیگر هنگامی که تمامی تحریم‌ها لغو شود، می‌توانیم این اطلاعات را در اختیار آژانس بگذاریم تا از آن‌ها در تداوم دانش نظارتی خود موسوم به knowledge of continuity استفاده کند.

کمالوندی در پایان گفت: مسئله دیگر در ارتباط با موضوعات مورد علاقه طرفین است که بر اساس گفت‌وگوها مقرر شده است بحث‌ها و تبادل نظرها به منظور رفع و حل و فصل این موضوعات، ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا