خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«از ۱۳۳ خانواده ایرانی شهدای هواپیمای اوکراینی پرونده ۷۳ خانواده تشکیل شده»

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: عزیزان حاضر در هواپیمای اوکراینی در زمره شهدا محسوب شده و تمهیداتی در خدمت‌رسانی به بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در نظر گرفته شده است. تاکنون از ۱۳۳ خانواده ایرانی این واقعه، پرونده ۷۳ خانواده معزز تشکیل شده و درباره سایر خانواده‌های معظم نیز آمادگی برای تشکیل پرونده و ارائه خدمات وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا و گرامیداشت دومین سالگرد شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی صبح روز جمعه ۱۶ دی ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با حضور در این مراسم و ادای احترام به شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در دومین سالگرد حادثه غمبار شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی در یکی از تلخ‌ترین برهه‌های حساس کشور به مقام شهدای این حادثه ادای احترام می‌کنیم و یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی ‌می‌داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اقدامات صورت گرفته در مورد خانواده این شهدا، گفت: عزیزان حاضر در این هواپیما در زمره شهدا محسوب شده و تمهیداتی در خدمت‌رسانی به بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در نظر گرفته شده است. تاکنون از ۱۳۳ خانواده ایرانی این واقعه، پرونده ۷۳ خانواده معزز تشکیل شده و درباره سایر خانواده‌های معظم نیز آمادگی برای تشکیل پرونده و ارائه خدمات وجود دارد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: امیدواریم مسیر قانونی و مراحل رسیدگی به پرونده این حادثه به پایان برسد و با حصول نتیجه و معرفی مقصرین و یا قصور کنندگان، شاهد آرامش قلوب بازماندگان و خانواده شهدا باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اینکه تعدادی از این خانواده‌ها در خارج از کشور حضور دارند گفت: در بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ برای تشکیل پرونده‌ این عزیزان نیز آمادگی داریم.

معاون رئیس جمهور افزود: امروز با حضور بر سر مزار پنج نفر از قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی در بهشت زهرا(س) از طرف قوای سه گانه، رئیس جمهور محترم و هیئت دولت به مقام این شهدا ادای احترام می‌کنیم و به حضور این خانواده‌های شهدا عرض تسلیت و تعزیت داریم. مزار سایر قربانیان این حادثه تلخ در ۱۴ استان کشور پراکنده است که مسئولان بر اساس برنامه به تمام این گلزارها خواهند رفت. همچنین در این ایام دیدار با خانواده‌های این عزیزان برای عرض تسلیت و دلجویی در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

در این مراسم جمعی از خانواده‌های شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی، سردار احمدی نماینده و مدیرکل اشراف نیروی انسانی سپاه پاسداران، سردار عبدی مشاور فرمانده ناجا و رئیس مرکز امور ایثارگران، محمد غفوری سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا