خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابتکار خبر داد: لایحه‌ی جامع تأمین امنیت زنان نهایی می‌شود

به گفته‌ی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، پیگیری‌های پی‌درپی برای تصویب لایحه‌ی جامع تأمین امنیت زنان در برابر خشونت بزودی نهایی می‌شود.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز، اعلام خبرهای خوش برای جامعه‌ی زنان را نوید داد و گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در بعد قانونی و اجرایی، موانعی که برای پیشرفت خانواده و اعتلای زنان در کشور وجود دارد، برداشته و راه باز شود و می‌دانیم که جامعه‌ی ما استعدادها و سرمایه‌های انسانی زیادی دارد.

او با اشاره به سفری که چندی پیش به بوشهر داشته است، گفت: از تغییرات بوجود آمده خیلی خوشحالیم و از نزدیک در بوشهر شاهد این تحولات بودم.

ابتکار در رابطه با گفت‌وگو در سطح ملی جامعه با بیان این که «پایه‌های این کار را معاونت زنان و خانواده در چندین استان گذاشته است»، ابرازامیدواری کرد که به مناسبت دهه‌ی فجر، گفت‌وگوی ملی پیرامون جامعه‌ی ما شکل بگیرد، زیرا نیاز امروز هست و  بدلیل اهمیت پایه‌های بین نسلی باید زمینه برای یک گفت‌وگو در سطح ملی خانواده که به نسل‌ها تعمیم داده‌ایم را داشته باشیم.

معاون رییس‌جمهور در این باره 19 دی‌ماه، «لایحه‌ی خشونت علیه زنان یا لایحه‌ی تامین امنیت اجتماعی زنان در آخرین مرحله خود قرار دارد. در راستای تدوین این لایحه، هماهنگی مناسبی با قوه‌قضاییه انجام شده و کارگروه مشترکی برای انجام کار در ابعاد مختلف و تخصصی در حال فعالیت است.»

او، برخی از ویژگی‌های لایحه در حال تدوین را این‌گونه تشریح کرده: «لایحه‌ی خشونت علیه زنان به اصل تعریف‌ها و ابعاد خشونت می‌پردازد و یک بعد پیشگیرانه و بازدارنده برای تعریف جرایم و مجازات‌ها دارد. قوانین هم جنبه‌ی بازدارندگی و انضباط اجتماعی را بدنبال دارند، اما قوانین یک جنبه‌ی مهم فرهنگی را بدنبال دارند و یک فرهنگی را در جامعه جاری و ساری می‌کنند. خشونت است که وقتی وارد خانواده می‌شود شالوده خانواده را که محبت و عشق است از بین می‌برد و چیزی به‌عنوان زندگی خانوادگی باقی نمی‌ماند.»

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین درباره‌ی ریشه‌یابی اعتراضات اخیر، مشکلات اقتصادی و اشتغال را بخشی از علل بروز آن دانست و به انصاف نیوز گفت: هر چند این بحث پیچیده‌ای است، اما بنظر می‌رسد که برخی نسبت به یکسری اصول و مناسبات که فکر می‌کنند با مبانی و مقررات کشور فاصله دارد، انتقاد دارند و نگرانند.

ابتکار درباره‌ی «چهارشنبه‌های سفید» نیز از هرگونه اظهارنظر خودداری کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا