خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک امام جمعه: به بنده که درباره حجاب صحبت می‌کنم فحش می‌دهند

نماینده‌ی ولی فقیه در استان البرز گفت: بعضی وقت ها به بنده که اینجا درباره حجاب صحبت می کنم بوق های شیطانی در عرض دو سه ساعت ۶۰ ، ۷۰ هزار فحش می دهند که دیگر نگویم ولی می گویم وظیفه دینی و الهی ما است که باید گفت و دیگران که نمی گویند باید توضیح بدهند که چرا نمی گویند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ دی ماه کرج با اشاره به نوزدهم دی ماه سالگشت قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶، بیان کرد: دشمن شناسی، بصیرت، زمان شناسی، اقدام و جهاد همراه با فداکاری، جوانمردی و امثال ذلک مبدا یک تحول عظیم در تاریخ معاصر ایران شد و حادثه ایی عبرت آموز، تاثیر گذار و راه نشان دهنده که باید به ابعاد آن توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه با نوشتن مقاله ای توهین آمیز در روزنامه‌ای چنان آتشی برپا شد که طومار ۲۵۰۰ ساله نظام استبدادی و ستم شاهنشاهی در مدت کوتاهی در هم پیچیده شد، گفت: نسل امروز ما باید از نسلی که ۱۹ دی را به وجود آورد و بعد طاغوت را سرنگون و دفاع هشت ساله را مدیریت کرد و در عرصه های مختلف حضور داشت درس بگیرد و با قوت بیشتر و عزم راسخ تر در مسیر بیانیه «گام دوم» تا رسیدن به اهداف بلند تمدنی اسلام و انقلاب با عزم و نشاط حرکت کند.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های قیام مردم در ۱۹ دی شرکت و همکاری همه اقشار مردم با هدایت و رهبری روحانیت بود، گفت: یکی از مهمترین محرک‌ها شهادت حاج آقا مصطفی فرزند گرانقدر حضرت امام رضوان الله علیه بود که مجالس گرامیداشت او تبدیل به صحنه مبارزه علیه شاه و حمایت از امام شد و امام هم با پیام ها و اعلامیه ها مردم را بیدارتر و آماده تر برای قیام می کرد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه رژیم خیال می کرد که اگر مستقیماً به امام توهین کند چهره امام نزد مردم خراب می‌شود، گفت: خود شاه دستور چاپ مقاله ای را داد اما آن کسی که بنا بود آن را در روزنامه چاپ کند نمی خواست چاپ کند و لذا به او گفتند که خود شاه این کلمات را آورده است و حتما باید چاپ شود و مقاله که بسیار توهین آمیز بود چاپ شد و جالب است بدانید که در این مقاله نویسنده بی حجابی را فضیلت می‌داند و حجاب را کهنه پرستی و ارتجاع سیاه دانسته است و به ساحت مرجعیت و حضرت امام اهانت کرده است و قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی می کند.

وی در ادامه افزود: قسمت جالب آن همین بحث حجاب است و نقطه عزیمت اینها و همه غرب زده ها حجاب است و احکام نورانی اسلام که این خط مبارزه با احکام الهی از آن زمان بوده و تا امروز هم هست؛ هنوز هم بر بی حجابی اصرار دارند و در یک مقطعی از اوایل انقلاب یادتان هست که برای لایحه قصاص که یکی از احکام الهی است چه جنجال و بلوایی راه انداختند و خط غربزده در داخل کشور با حمایت های خارج از کشور در مقابل احکام الهی اسلام قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه قبل از شاه پدر بیسواد و مفلوکش یعنی رضاخان قلدر که در ۱۷ دی سال ۱۳۱۴ یکی از پلیدترین توطئه ها و طرح های استعماری و انگلیسی را که حذف حجاب بود را رسماً طرح کرد و اعلام کرد، گفت: این اقدام باعث جنایات فراوان در جامعه و در کشور شد که آثار آن هنوز هم هست و قبل از اینکه این اعلام رسمی شود مردم را در مسجد گوهرشاد در مشهد امام رئوف سلام الله علیه به گلوله بستند و خون بیگناهان را ریخته بودند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با بیان اینکه قبل از این کار مقدمات را فراهم کردند تا بتوانند دستور کشف حجاب را بدهند، اذعان کرد: اوایل خرداد سال ۱۳۱۴ رضا خان هیئت دولت را احضار کرد و دستور داده بود که باید صورتا و سنتا یعنی هم صورت کار و هم باطن کار و هم شکل و آداب و رسومی آن باید غربی شود لذا به رئیس فرهنگ دستور داده بود که معلمان خانم و دانش آموزانی که دختر هستند این ها حق ندارند به مدرسه با حجاب بیایند و اگر با حجاب بودند و آنها را راه ندهید که معلوم می‌شود حجاب نقطه عزیمت و بزنگاه است.

وی با بیان اینکه ما در روایات داریم که اگر همه بدی ها را در داخل یک اتاقی قرار دهند کلید این اتاق دروغ است، گفت: شاید بشود همین تعبیر را درباره مفاسد اجتماعی و ضرر های فراوان اخلاقی و خانوادگی و ناهنجاری های فرهنگی که به جامعه وارد می شود داشت که اینطور بگویم که اگر همه مفاسد اجتماعی را در داخل یک اتاق قرار دهیم کلید آن اتاق حذف حجاب است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه با حذف حجاب کیان خانواده متزلزل می شود و از بین می‌رود و فساد در جامعه رواج پیدا می‌کند، گفت: فرهنگ عفاف و حجاب قطعاً یکی از مهمترین موانع گسترش فساد و تباهی در جوامع اسلامی است و معارضه با اهداف شوم استعماری و استکباری دارد لذا با انواع ترفند ها آن را تضعیف می کنند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با بیان اینکه محجبه ها را تضعیف می کنند و مورد بی احترامی قرار می دهند و به مبلغین حجاب فشار می‌آورند و بد می گویند، گفت: بعضی وقت ها به بنده که اینجا درباره حجاب صحبت می کنم بوق های شیطانی در عرض دو سه ساعت ۶۰ ، ۷۰ هزار فحش می دهند که دیگر نگویم ولی می گویم وظیفه دینی و الهی ما است که باید گفت و دیگران که نمی گویند باید توضیح بدهند که چرا نمی گویند.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: تعبیری حضرت امام دارد که فرمودند آنچه را می توان گفت که ام الامراض است و رواج روزافزون فرهنگ استعماری است که در سال‌های بس طولانی جوانان ما را با افکار مسموم پرورش داده و عمال داخلی استکبار بر آن دامن زدند این فرهنگ از همه چیز ها حتی از اسلحه‌ی این قلدر ها بدتر است و این قلدر ها بعد از چند وقت اسلحه شان می شکند و حالا هم شکسته است اما وقتی که فرهنگ فاسد شد جوانهای ما که زیربنای تاسیس همه چیز هستند از دست ما می روند این اساس است با باید به آن دقت کرد.

خطیب نمازجمعه کرج در ادامه افزود: توصیه می کنم به وصیت نامه حضرت امام که راجع به بی تفاوت نبودن در مقابل آزادی های غربی مطالبی را آنجا فرمودند مراجعه کنید یا رهبر معظم انقلاب فرمودند: سیاست راهبردی اساسی و بنیادی غرب بر عرضه شدن و هرزه شدن زن است و حجاب مخالف آن است حتی اگر حجاب ناشی از یک انگیزه ایمان دینی هم نباشد؛ مثلاً یک خانمی دوست دارد محجبه باشد نه برای این که دین گفته است فقط دوست دارد پوشش داشته باشد با آن هم مخالفت می کنند می‌گویند اصلاً این نماد نباید باشد خوب واقعاً نمی شود نسبت به فرهنگ و مسائل این چنینی بی تفاوت بود.

آیت الله حسینی همدانی در در بخش دیگری گفت: بعد از بحث مهندسی فرهنگی که مطرح شد و چند استان به صورت نمونه انتخاب شدند که یکی از آنها نیز البرز بود که در همین سال جاری به نظرم دو جلسه شورای فرهنگ عمومی در همین رابطه تشکیل شد و خارج از شورا هم جلسات دیگری گذاشتیم و بعضی افراد را مأمور کردیم تا راجع به مسائل عمده فرهنگی در سطح استان گزارش گیری کنند و از دستگاه های عضو شورای فرهنگ عمومی هم درخواست کردم که نظرات خودشان را مکتوب دهند که بعضی از دستگاه ها خیلی خوب و دقیق کار کرده بودند و مجموعه هایی را که فرستادند بررسی کردیم که از همه آن عزیزان تشکر می کنم.

وی در ادامه افزود: بعد از جمع‌آوری و جمع‌بندی؛ جلسات دیگری با برادران شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گذاشته شد و بالاخره به ۵ مسئله اصلی استان رسیدیم و با همکاری دوستان در تهران که به شورای عالی طی یک نامه ارائه دادیم تا بقیه مراحل آن طی شود و دستورالعملی باشد برای برنامه‌های آتی در استان در جهت حل مسائل فرهنگی موجود که البته راجع به این مسئله در آینده مفصل صحبت خواهم کرد و البته کارگروه‌هایی هم ذیل شورای فرهنگ عمومی مشغول کار هایشان هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با بیان اینکه شهر مقدس قم در تاریخ انقلاب همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌ها و سازمان دهنده های قیام و مبارزه علیه نظام ستمشاهی با وجود حوزه علمیه و روحانیت مهم‌ترین پایگاه به شمار می‌رفت و می‌رود و هنوز هم همین طور است، گفت: بعد از قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲، قم به عنوان مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات مطرح و در ۱۹ دی سال ۵۶ جرقه انقلاب از آنجا زده شد و انقلاب اسلامی وارد مرحله مهم و سرنوشت سازی شد که تا پیروزی و سرنگونی طاغوت ادامه داشت.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه سال‌های زیادی رژیم پهلوی با نیروی مخوف ساواک به سرکوب و شکنجه و ارعاب مردم مشغول بود که یک وقتی یک حرکتی و قیامی نداشته باشند اما ۱۹ دی همه آن تلاش ها را از بین برد و نشان داد که بی ثمر بوده است، یادآور شد: مردمی که ۱۹ دی را به وجود آوردند به خوبی اهداف رژیم را شناخته بودند و در نتیجه به موقع و درست پاسخ دادند و همین روش الگوی شد برای مناطق دیگر کشور و حرکت عمومی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی قیام مردم قم و ۱۹ دی این بود که نشان داد این حرکت شتابان انقلاب به رهبری امام اسلامی و مردمی است، گفت: امروز بعد از ۴۳ سال هنوز مردم با عزت و با صلابت و مقاوم ایران اسلامی بر شعارهای اولیه انقلاب ایستاده‌اند و آمریکا و اسرائیل را دشمن درجه یک خودشان می‌دانند و هر جمعه تکرار می کنند که مرگ بر آمریکا.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دریغادریغادریغا….از یک عبارت.یک کلمه درباره اختلاس فساد دزدی معیشت وحشتناک مردم.سفره هرروز کوچکترشدن مردم.سخنی حرفی کنایه ای…..اری دروغ سرچشمه همه مفاسداست حضرت اقا…اینرا سالهاست می چشیم….بدیده خونین نوشته صورتحال…

  2. جناب امام جمعه محترم البرز؛ شیوه بیانتان اشکال دارد .
    شما هنوز به پیامک و یا زنگ های خبری گوشی تان می گویید ” بوق شیطانی ” انتظار دارید جامعه تحویلتان بگیرد ؟ خب فحشتان میدهد .

  3. اگر یاد بگیری اول به مسائل اولویت دار چون اختلاس ، فقر و گرانی و… بپردازی به تو آفرین خواهند گفت . فرض کن به شما بگویند از مسایل اجتماعی در مورد حجاب نگو چه چیزی برای گفتن دارید؟

  4. دلیلش این است که شماها دین را فقط در حجاب و ظاهر خانم ها می بینید و خلاصه کرده اید، و مردم را از این بابت بشدت تحت فشار قرار میدهید!! برای یکبار هم که شده، آیا مسئولان حکومتی را در مورد دزدی ها و اختلاس ها و رانت ها و دروغ های بیشمارشان تحت فشار قرار داده اید!!؟ آیا یکبار هم گفته اید که در دین و مذهب، این اعمال و رفتار مسئولان حکومت نهی و تقبیح شده و در همین دنیا و نه آخرت، سزا دارند و مرتکبین باید سزای این اعمال زشت خود را ببینند و بر اجرای سزای آنها اصرار و پافشاری کنید!!!؟ هرگز، شماها که مرتبا قانون و تبصره و لایحه تهیه میکنید برای اینکه کسی در مورد مسئولان حکومت تان افشاگری نکند، چیزی بر خلاف میل شان و میل تان نگوید و… پس طبیعی و منطقی است که مردم از حرف هایتان بیزار باشند و اگر چیزی گفتید این برخوردی را بکنند که میگوئید.

    1
    1
  5. آقا این حرفها و این منطق هیچ تفاوتی با سخنان ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان و منش گروه طالبان ندارد. همه هم این را می دانند.

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا