خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شب است و مادرانِ شهر، غمناک» | مصطفی معین

دکتر مصطفی معین که دوتن از اقوام خود -زینب و محمدحسین اسدی لاری، فرزندان دکتر محسن اسدی لاری و دکتر زهرا مجد- را در سرنگونی هواپیمای اوکراینی از دست داده است، در حساب اینستاگرام خود نوشت:

«مادران شهر!»

«شب است و مادرانِ شهر، غمناک
هزاران گل شکفت و خفت بر خاک
عزیزم داغدارم دست وا کن
به پا کن بیرق صبح طربناک»

🏴دوسال‌اندوهبار و بهت‌آور از «فاجعه بزرگ ملی» سانحه هولناک هواپیمای حامل ۱۷۶ تن از نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی و کودکان و زنان و مردان بیگناه دیگر گذشت و هرروز و هرساعت خانواده‌های داغدارشان سوختند و شعله‌ور شدند!

🥀من در دوسال گذشته، فقدان عزیزترین نورچشمان خانواده (شهیدان زینب‌خانم و دکتر‌محمد‌حسین‌اسدی‌لاری) را با صبوری تمام و به امید رسیدگی قاطع و بی‌طرفانه به علل و عوامل این کشتار و یا خطای نابخشودنی تحمل کردم، ولی به‌جز نمک‌پاشی به زخم‌ جانکاه به سوگ‌نشستگان در تحلیل‌های صدا و سیما، جلسات دادگاه و یا گفتار مسئولان ذیربط نظامی و غیرنظامی، هیچ نشانی از عدالت، شفقت و انسانیت مشاهده نکردم!

با این فرض (بسیار بعید!) که فقط یک خطای انسانی یا تکنیکی باعث این فاجعه‌ انسانی شده و عمدی در کار نبوده است، آیا امکان مدیریت بحران با تدابیر زیر امکان‌پذیر نبود؟!

۱- عظمت حضورحماسی، خودجوش و بی‌نظیر مردم ایران بعد از ترور سردار شهید سلیمانی موجب گردید که حتی ترامپ جانی و نامتعادل، علی‌رغم موشک‌باران پایگاه نظامی‌اش در عراق، مرتکب خطای راهبردی تلافی نظامی نگردد!

۲- آیا قدردانی و احترام به حضور میلیونی مردم در اعتراض به جنایت فرودگاه بغداد و در جهت دفاع از امنیت ملی‌ خود، ایجاب نمی‌کرد که دولت برای تسلیت شهادت فرزندان مظلوم و بیگناه همان مردم «عزای ملی» اعلام می‌کرد، رسما” از ملت «عذرخواهی» می‌کرد و رسیدگی به دلایل وقوع فاجعه و جبران خسارت وارد شده را (هرچند غیرقابل جبران است!) مورد تاکید قرار می‌داد؟

۳- متاسفانه به‌جای اقدام انسانی و اخلاقی و مدبرانه برای همدردی با خانواده‌های عزادار از سوی دولت و مقامات کشور، که می‌توانست تا حدودی التیام‌بخش باشد، حتی روشن کردن شمع از سوی جوانان، یا درخواست روشن شدن دلایل تاخیر در اعلان اصابت موشک و یا درخواست معرفی خاطیان و یا مجرمان احتمالی جنایت، موجب بازداشت و تشکیل پرونده قضایی و امنیتی برای آنان می‌شود!

۴- بنظر اینجانب هنوز هم فرصت تجدیدنظر در نوع نگاه به یک فاجعه انسانی و قتل انسان‌های بیگناه و توجه جدی به دادخواهی خانواده‌های دردمند آنان وجود دارد، این نهایت بی‌مسئولیتی و بی‌تدبیری است که دشمنان این کشور بیش از نظام حکومت در موضع دفاع از حقوق شهروندان مظلوم و بی‌پناه ایرانی قرار بگیرند!

«باور داریم بعنوان سپر انسانی هواپیما را زدند» | گفت‌وگو با والدین دو مسافر پرواز 752

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب انصاف نیوز . من داخل مطالبی که میزاری انتقام جویی و کینه توزی نسبت به سپاه میبینم . نه عدالت خواهی.

    2
    11
  2. نگوئید شهید!! بدنبال واژه ای رساتر از شهید برای بیان مظلومیت پرواز کنندگان باشید.

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا