خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر شهرداری تهران نبود بوی تعفن آدم‌های مرده شهر را می‌گرفت»

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: این چند وقت هجمه زیادی به شهرداری تهران شد، من بیش از دو دهه است که در این حوزه کار می کنم. باور کنید اگر شهرداری تهران نبود در گرما و سرما بوی تعفن آدم های مرده شهر را می گرفت.

به گزارش فارس، سیدحسن موسوی چلک رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، در برنامه «بسته پیشنهادی» درباره موضوع حاشیه برانگیز بی آر تی خوابی سخن گفت و درباره این پدیده با کارتن خوابی پاسخ داد: اتوبوس خوابی خیلی پدیده جدیدی نیست و امسال بیش از هر سالی به این موضوع پرداخته شده است. واقعیت این است که بروز چنین پدیده هایی یک ویژگی مشخص دارد و آن هم مشکلات اقتصادی، فقر و نداری است.

وی اضافه کرد: معمولا در دنیا ۱۰ تا ۱۵ درصد بی خانمان ها هستند که به این مدل عادت کرده اند اما بقیه اصلا از اتوبوس خوابی، کارتن خوابی یا پل هوایی احساس رضایت ندارند. این چند وقت هجمه زیادی به شهرداری تهران شد، من بیش از دو دهه است که در این حوزه کار می کنم. باور کنید اگر شهرداری تهران نبود در گرما و سرما بوی تعفن آدم های مرده شهر را می گرفت.

موسوی چلک تصریح کرد: شهرداری مسئول کاهش فقر نیست، شهرداری گرمخانه زده، سامانه 137، گشت فوریت های اجتماعی و سازمان خدمات اجتماعی را راه اندازی کرده است و خدمتی را که شب به مردم می دهد سرویسی است که مردم نیاز دارند و از آن رضایت دارند. گاهی این میان عده ای به دلیل شرایط مالی یا مسائل دیگر تمایلی به حضور در گرم خانه ها ندارند.

وی در پاسخ به فضای گرمخانه ها اظهار کرد: قرار نیست گرمخانه هتل باشد. گرمخانه های ما در ایران شب ها فعال است من در ایتالیا رفتم آنجا صبح تا غروب فعال است و شب می گویند بروید سرمای شب را بچشید اینجا شهرداری تهران با کمک شورای شهر چند سال است که حمایت کرده اند و زیرساخت ها فراهم شده است. اگر قرار باشد حالت هتل پیدا کند طبیعتا جذابیت هایی ایجاد می کند.

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در ادامه یادآور شد: شهرداری تهران می تواند در ایران الگو باشد به دلیل زیرساخت های که فراهم کرده است. این واقعیت را قبول کنیم که عده ای شرایط مالی ندارند. کرونا هم به این موضوع دامن زده است، هتل گران است، ما مقطعی هم در تهران ماشین خوابی داشتیم افرادی که در شهرستان می آمدند اینجا کار می کردند یک هفته و در ماشین های خودشان می خوابیدند.

وی اضافه کرد: الان هم پدیده اتوبوس خوابی نه جدید است نه باید اتوبوس ها را تعطیل کرد. فکر می کنم کاری که شهرداری می تواند انجام دهد، با مطالعه ای سریع افراد را شناسایی کند و با کمک ۱۱ سازمانی که با مصوبه شورای عالی اداری مسئولیت دارند کاری بکند. تا زمانیکه ما نظام چند لایه تامین اجتماعی را نتوانیم در ایران ایجاد کنیم ظهور و بروز پدیده های مشابه را خواهیم داشت. تا زمانیکه نتوانیم فقر را مدیریت کنیم و کاهش دهیم ظهور چنین پدیده هایی نه غیر طبیعی است و نه نمی توان جلویش را گرفت.

موسوی چلک درباره آسیب های این پدیده عنوان کرد: خود اتوبوس خوابی آسیب اجتماعی نیست اما اگر استمرار پیدا کند زنان، کودکان و کسانیکه بیماری های مزمن دارند آسیب بیشتری می بینند.

وی در پایان با طرح یک درخواست تصریح کرد: با موضوع اتوبوس خوابی سیاسی برخورد نشود این پدیده نه برای این دولت نه دولت قبل به وجود نیامده بلکه طی چند دهه است که جریان دارد و با بهره برداری سیاسی انگیزه برای کار کاهش نیابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا