خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رهبری در بحران سانحه هواپیمای اوکراینی تنها و مردانه ایستاد»

نماینده‌ی ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به سالگرد سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: رهبری در بحرانی که هرکس می خواست این کار را به نحوی توجیه کند تنها و مردانه ایستاد و این کشته شدن را شهادت نامید. ما هم در اولین سالگرد این شهدا در بهشت زهرا بدون واهمه از شهادت این افراد فرزانه دفاع کردیم.

تسنیم نوشت: در مراسم تجلیل از خانواده شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی صبح امروز یک شنبه 19 دی ماه 1400 در مجتمع شهید رسول زاده برگزارشد. این مراسم با حضور رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور، حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، گفت: سخن گفتن درباره عزیزترین کسانی که بعد از سردار قاسم سلیمانی شهید شدند کاری بس سخت است چه کسیست که نداند و نفهمند نخبگانی که قصد سفر برای کسب علم و دانش داشتند و می خواستند تجربه دانایی‌های جهانی را کسب کنند چطور مظلومانه به شهادت رسیدند. بخصوص آنکه دشمن در پشت آنها پنهان شده و می خواهد بین شهید قاسم سلیمانی و شهدای هواپیمای اوکراینی فاصله بگذارد و میان دیدگاه این افراد تفاوت قائل شود.

وی افزود: ما اگر بخواهیم ثابت کنیم که هستیم و همه یک صدا آن را فریاد بزنیم باید کاری مردانه انجام دهیم در مکتبی که رهبرش مقام معظم رهبریست. رهبری در بحرانی که هرکس می خواست این کار را به نحوی توجیه کند تنها و مردانه ایستاد و این کشته شدن را شهادت نامید. ما هم در اولین سالگرد این شهدا در بهشت زهرا بدون واهمه از شهادت این افراد فرزانه دفاع کردیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در ادامه تصریح کرد: ما از عمق اعتقاد و مظلومیت این افراد خبر داشتیم و حق طبیعی شما خانواده‌های شهداست که امروز طلب به حق داشته باشید. ما آن‌ها را جزو پاره‌های تن خود می‌دانیم و گلایه‌های شما طبیعی است. همه ما باید به وجود این شهدا افتخار کنیم که برای کسب معرفت راهی کشور دیگری بودند کسانی که مظلومانه کشته شدند و امروز افتخار ما هستند.

قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در این مراسم با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: من شخصا با خانواده بعض از این شهدا آشنا بودم و با آن‌ها همکاری داشتم. لکنتی که امروز در زبان ما وجود دارد ناشی از شرمندگی است. برادرانی که اینجا هستند مستقیما نقشی در ماجرا نداشته اند اما همگی شرمنده هستند. شرمندگی ما ناشی از آن است که در سیستمی این اتفاق افتاده که ما مسئولش هستیم و اینکه نمی‌دانیم با چه زبانی با شما عزیزان صحبت کنیم، همه سردرگمی ناشی از این شرمندگی است.

وی افزود: گلایه شما در مورد نشان دادن درست ماجرا و پرونده این سقوط در افکار عمومی و نشان دادن مظلومیت این عزیزان همه دقیق و درست است. مسئله‌ای که عنوان شد من چرا در آن برهه به عنوان نماینده مجلس کاری نکردم، باید بگویم مجلس شورای اسلامی در آن برهه به موضوع ورود کرد. فرماندهان نظامی را احضار کرد و گزارش‌های حادثه را پیگیری کرد اما می‌دانیم که هیچ چیزی قابل جبران نیست.

رئیس بنیاد شهید با ابراز شرمندگی نسبت به این حادثه گفت: ما با هر زبانی با شما گفتگو کنیم یا به هر طریقی جبران مادی برای این مسئله داشته باشیم، باز هم به جز ابراز شرمندگی و همدردی و قول اینکه ما شما خانواده شهدای این حادثه را تنها نمی‌گذاریم، کاری از ما ساخته نیست و اینکه باید حقوق این شهدا را طلب کنیم. امسال شخص رئیس جمهور در دولت ما را مأمور کرد که این مسئله را دنبال کنیم. و معاونت حقوقی ریاست جمهوری را مأمور کرد که از قوه قضائیه پرونده را پیگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در مورد خانواده شهدا گفت: تیم‌هایی را مشترکا با وزارت راه درست کرده و برنامه ریزی صورت گرفته تا به خانواده شهدای این حادثه سر بزنیم و عرض ارادت کنیم. در بنیاد شهید به نمایندگی از دولت این فعالیت‌ها را پیگیری‌ می‌کنیم. ما به نمایندگی از دولت در خدمت شما هستیم و امیدواریم بتوانیم اقداماتمان را در این زمینه اصلاح کنیم و با پیگیری قضایی پرونده حق هیچ کسی پایمال نشود.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به موضع نظام مقدس جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: در نظام جمهوری اسلامی که مقابل ظالمان دنیا ایستاده است، کسی از روی عمد یا غرور با خانواده این شهدا برخورد نکرده است و آنچه بوده پذیرش مسئولیت، ابراز شرمندگی و دادن حق به خانواده شهدا بوده است. نام شهید هم این معنا را دارد که یعنی این افراد به حق بوده‌اند و اتفاقی که نسبت به آن‌ها افتاده است، اتفاقی است که ما در جریان مسیر نادرست می‌بینیم. وگرنه نام شهید از طریق عالی‌ترین مقام نظام به آن‌ها اعطا نمی‌شد.

وی ادامه داد: موضع نظام نسبت به این شهدای عزیز چنین بوده است. اما اینکه دیگران چه می‌کنند و چه تلقی از ماجرا دارند؟ و اینکه برخی مسئولان چه خطایی داشته و چقدر در این زمینه سهل انگاری کرده‌اند، مسئله‌ای است که به اصل مجموعه نظام، خواست رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ربطی ندارد. امیدواریم بتوانیم با عملکرد درست در این زمینه با کمک سایر مسئولین گذشته را جبران کنیم.

در پایان جلسه با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید از خانواده شهیده سوزان گل باباپور، شهیده شکیبا فقاهتی و شهید مهدی اسحاقیان تجلیل شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بعد از دو سال !!صادقانه به مردم بگوید، چرا هواپیمای او کراینی توسط موشک ساقط شده است؟چرا بعد از چند روز اعلام شده است؟چرا با عزاداران به قول شما شهدا برخورد شده و می شود؟چرا منطقه سقوط هواپیما پاکسازی شده است ؟چرا رهبر انقلاب برای شهادت حاج قاسم و همراهان سه روز عزای عمومی اعلام وبرای شهدای سقوط هواپیما و شهیدحاج قاسم سلیمانی و کشته شدگان مراسم تشیع حاج قاسم دولت،(فقط دولت ) یک روز عزای عمومی اعلام می شود؟آیاشهدایی که توسط دشمن به شهادت رسیدند (همگی سرباز وطن بودند)با شهدایی که( اکثرااز نخبگان بودند)وتوسط خودی به شهادت رسیدند، مگر با هم فرق دارند ؟ چرا عوامل اصلی به گفته خانواده های داغدار محاکمه نمی شوند و برخی با وثیقه و بدون وثیقه آزادو با لباس شخصی در دادگاه حاضر می شوند ؟ چرا و چراهای دیگر بخصوص مشکوک بودن …………………….

    4
    2
    1. آقای چراغچی حق با شماست و باید اون افراد را محاکمه کرد، فقط نمیدانم دلیل این آنلایک کردن بعضی ها از کامنت شما چی بود؟! یعنی فکر کردن جانباز مملکت از اپوزسيون اونور آبی هست؟ واقعا که…

  2. به جای … بفرمایید چه کسی کارش را درست انجام نداد ؟ واقعا جنابعالی و امثالهم عالم را محضر خدا میدانید

  3. به هر حال این حادثه تلخ رخ داده و سرنوشت این افراد شاید همین بود اما باید از این پس فکری کرد که دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد و دیگر اینکه آدم وقتی به اون حادثه فکر میکند و با تصویر سازی ذهنی اگر خودمون رو جای اون عزیزان بزاریم که در اون چند دقیقه در چه حالی بودن ،، دل انسان کباب میشود ، حتی اجسادشان نیز متلاشی شد، نه سر داشتند و نه دست و پا. فقط باید گریست

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا