خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش رهبری به ماجرای مولوی گرگیج چه بود؟

رهبری انقلاب صبح امروز در ارتباط تصویری با مردم قم با اشاره‌ی تلویحی به ماجرای اظهارات مولوی گرگیج، اعتراضات به او و در نهایت برکناری این امام جمعه اهل سنت اظهار داشتند: حالا یک کسی حرف غلطی می‌زند و یک نفر هم احساس تکلیف می‌کند اما این مسائل را نباید ادامه داد و همه باید انسجام عمومی را حفظ کنند.

به‌گزارش «خامنه‌ای دات‌آی‌آر»، ایشان در تذکری همگان را به «حفظ وحدت و انسجام ملی» فراخواندند و تأکید کردند: البته در خصوص بعضی که در مقابل انقلاب می‌ایستند، انقلاب چاره‌ای جز ایستادگی ندارد اما نباید «اختلاف نظر و سلیقه» به جبهه‌گیری در مقابل یکدیگر، تضعیف امید و مخدوش شدن انسجام عمومی منجر شود.

ایشان با اشاره به تخصص برخی دشمنان انقلاب در سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» و تلاش آنها برای ایجاد اختلافهای مذهبی و درگیر کردن شیعه و سنّی، افزودند: نباید اجازه داد این مسائل در کشور اتفاق بیفتد و اوج بگیرد، همچنانکه قرن‌ها است شیعه و سنّی در کشور در کنار یکدیگر و بدون درگیری و اختلاف زندگی کرده‌اند، بنابراین نباید برای اختلافها بهانه‌ای به‌وجود بیاید که خوشبختانه نیز به‌وجود نیامده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: حالا یک کسی حرف غلطی می‌زند و یک نفر هم احساس تکلیف می‌کند اما این مسائل را نباید ادامه داد و همه باید انسجام عمومی را حفظ کنند.

ایشان، جمهوری اسلامی ایران را مظهر اسلام و حاکمیت امت اسلامی خواندند و با اشاره به اظهار علاقه و تعصب اهل سنت در کشورهای مختلف به جمهوری اسلامی، گفتند: مراسم‌های عظیم تجلیل از شهید سلیمانی در کشورهای اسلامی نمونه‌ای از این علاقه و تعصب و پشتیبانی امت اسلامی از جمهوری اسلامی از شرق آسیا تا غرب آفریقا است.

متن کامل گزارشی از سخنان امروز رهبری انقلاب را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا