خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مرگ بر آمریکا» سفر تیم ملی کشتی را لغو می‌کند؟!

ایسنا نوشت: «فیلم صحبت های چند روز پیش علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی ایران مبنی بر دشمنی با آمریکا، بلافاصله توسط عده ای از افراد خارج از کشور ترجمه و در اختیار خبرگزاری های خارجی و همچنین فدراسیون کشتی آمریکا قرار گرفت.

به دنبال این اتفاق، برخی از رسانه های خارجی و آمریکایی خواستار جلوگیری از سفر رییس فدراسیون کشتی ایران به آمریکا شدند و در این میان موضوع گرین کارت وی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نیز مطرح شد.

با توجه به حواشی و اتفاقات اخیر و امکان عدم صدور ویزا توسط آمریکا برای برخی از اعضای تیم و رییس فدراسیون کشتی علی رغم دعوت رسمی فدراسیون کشتی آمریکا، امکان لغو سفر تیم ملی کشتی آزاد از سوی فدراسیون کشتی ایران به آمریکا وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود، در پاسخ به سوالی در ارتباط با خبر فاکس نیوز مبنی بر اینکه علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی ایران شعار مرگ بر آمریکا می‌دهد در حالی که خودش گرین‌کارت آمریکا دارد و همچنین قرار است تیم ملی کشتی آزاد ایران نیز به زودی به آمریکا سفر کند، گفت: تیم ملی کشتی ایران به دعوت فدراسیون کشتی ایالات متحده با توجه به دعوت‌های مکرر صورت گرفته در چارچوب مراودات ورزشی این سفر را در دستور کار داشته است و اساسا سیاسی کردن فعالیت‌های ورزشی و موضوعاتی که روح ورزشی دارد در تضاد با روح این فعالیت‌ها است. ما سعی کرده‌ایم که رویدادهای ورزشی را سیاسی نکنیم گرچه ممکن است برخی این نگاه را داشته باشند».


فارس نوشت: «تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا در نظر دارند مسابقه‌ای را در تاریخ 23 بهمن در تگزاس برگزار کنند. در حالی که حدود یک ماه به این مبارزه دوستانه زمان باقی مانده، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگویی به شعار “مرگ بر آمریکا” تاکید کرد.

فاکس نیوز در گزارشی نوشت: علاوه بر اظهارات ضد آمریکایی دبیر، او گرین کارت آمریکا را دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که شنیده می شود رئیس فدراسیون کشتی 7 سال پیش اقامت خود را در آمریکا لغو کرده و برای سفر به این کشور جهت مبارزه دوستانه و اخذ ویزا همراه ملی‌پوشان راهی دبی شده بود.

علیرضا دبیر که در المپیک سیدنی مدال طلای کشتی آزاد را از آن خود کرد، گفت: «ما همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر می دهیم اما مهم این است که آن را در عمل نشان دهیم. بعضی‌ها زیاد حرف می‌زنند اما کار زیادی نمی‌کنند. ما باید این را شعار را در عمل ثابت کنیم.»

با توجه به صحبت‌های مطرح شده این احتمال وجود دارد سفارت آمریکا برای رئیس فدراسیون کشتی ویزا صادر نکند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز عزیز سلام
    این نتیجه افراط است .
    وقتی می گویم با یک مشت افراطی متعصب خشک طرف هستیم آقایان ناراحت می شوند !

    آقای دبیر ، وقتی تو گرین کارت دولت امریکا را داری ” غلط می کنی ” که علیه دولت امریکا حرف می زنی .

    کجای مرام شما ، مرام ” آقا تختی است” .

    چرا مرام شما شده ریا و دلار ؟!!!!

    1
    1
  2. مرگ بر آمریکا و پیاده نظام های اسرائیل در ایران(اصلاح طلبان خبیث)
    دست شما حرام زاده ها برای مردم رو شده.

  3. حتی هیچ لاک پشتی هم، بی موقع دهانش را نمی گشاید!
    علی الظاهر؛
    بوسیدن پرچم آمریکا،
    زانو زدن در مقابل آن،
    و نیز دشمنی با دشمنان ایالات متحده آمریکا،
    از لوازم صدور گرین کارت باید باشد!

    معلم بازنشسته 67 ساله.
    شبه جمعۀ دیزی پُره دُنبه 17 آذرماه 1401
    دسامبر 08 2022
    جمادی الاول 13 1444

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا