خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قالیباف و برجام؛ از تعریف در آبان، تا نقد در آذر

محمدباقر قالیباف، سهردار تهران، امروز در اینستاگرامی خود نوشت:

«برجام از سوی آمریکا با تمدید تحریم‌های ده ساله ایران نقض شد و البته این بدعهدی چندان دور از انتظار نبود. صرفا برای شیفتگان غرب که بی‌اعتمادی نظام به آمریکا را وهم و دشمن تراشی می‌دانستند، این اتفاق تجربه جدید بود و شاید حالا به دوراندیشی رهبر انقلاب ایمان بیاورند. همچنانکه قطعا اصل مذاکره و برجام خیانت نبود.

خیانت آن است که برجام را قاب بگیریم و فقط مشتاقانه به آن نگاه کنیم و از توان داخل کشور غفلت کنیم. برای کسی که خودش را به تخت زنجیر کرده چه فرقی می‌کند که در باز باشد یا بسته؟ چه فرقی می‌کند که برجام نقض شود یا آمریکا در تهران سفارت بزند ‎وقتی ما خودمان به پای اقتصاد قفل زدیم هزاران واحد تولیدی را تعطیل کردیم و با سوء مدیریت بیکاری را به بحران تبدیل کردیم؟»

به گزارش انصاف نیوز، در آبان ماه یعنی یک ماه پیش اظهارنظر آقای قالیباف با این تیتر رسانه ای شده بود: «قالیباف: برجام در نگاه کلی موفقیت بزرگی است».

بخشی از خبر خبرگزاری فارس از سخنرانی قالیباف در «نشست هم اندیشی دیپلماسی شهری در مسیر منافع ملی» که 18 آبان ماه 95 برگزار شده است در پی می آید:

قالیباف با بیان اینکه هر انسان منصفی موفقیت دستگاه دیپلماسی را پایه افتخار کشور می داند، افزود: بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا قدرشناسی کنم. البته، باور دارم که مذاکره محل داد و ستد است و با توجه به شرایط بین المللی امروز، مجموعه برجام در نگاهی کلی بدون شک، موفقیت بزرگی است. هر چند که ممکن است با کار کارشناسی، در بعضی موارد هم اشکالاتی باشد. …

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت های دولتمردان در دوران پسا تحریم تصریح کرد: شاید ظاهر کار برای دوستان و عزیزان دستگاه دیپلماسی در دوران پساتحریم و اجرای برجام این گونه باشد که گشایشی صورت خواهد گرفت. اما به عقیده من، زحمات شما در این دوره بیشتر می شود چرا که این دوره آغاز یک میدان جدید برای حرکت بزرگ است.

شهردار تهران ادامه داد: ما در برجام با یک موضوع و چارچوب مشخص رو به رو بودیم و با دشمن خودمان به توافق رسیدیم و آن را دنبال می کنیم اما در بسیاری از زمینه ها وقتی به باورهای خودمان بر اساس فرهنگ قرآنی، آموزه های انقلاب اسلامی، افکار امام راحل (ره) و تدابیر مقام معظم رهبری نگاه می کنیم می بینیم که با خوی استکباری نظام سلطه همچنان تعارض داریم و این تعارض ادامه دارد. …

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا