خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: این وضعیت ظلم به مردم است

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم در مجلس گفت: این وضعیت ظلم به مردم است. امروز حاکمیت یک سفره برای خودش پهن کرده و یک سفره برای مردم. اگر واقعا ما ادعای انقلابی‌گری داریم باید بر سر سفره‌ای بنشینیم که مردم بر سر آن هستند. نمی‌شود که مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه یا دولت با کلینیک‌های خصوصی قرارداد ببندند و از این نجومی‌بگیران خدمات دریافت کنند، بعد به مردم بگویند که باید به بیمارستان دولتی بروید.

به گزارش ایسنا، پزشکیان در جلسه سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در سوال خود از وزیر بهداشت در خصوص علت عدم پایبندی به قانون برنامه ششم توسعه و تعهداتی که هنگام اخذ رای اعتماد به نمایندگان داده است، بیان کرد: ما حتی قبل از زمان رای اعتماد به وزیر بهداشت کسانی را داشتیم که در کلینیک‌های خصوصی و مطب‌ها کار می‌کردند و قصد ورود به سازمان‌های دولتی را داشتند، اما واقعیت این است که این افراد نمی‌توانند در دانشگاه‌ها یا بخش دولتی به مردم و محرومین خدمت کنند. رهبری فرموده است که یک بیمار زمانی که به بیمارستان مراجعه می‌کند جز دغدغه بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد. بنده از شما می‌پرسم آیا می‌شود کسی در یک کلینیک خصوصی چند صد میلیارد داشته باشد و خارج از تعرفه‌های دولتی کار کند، سپس بیاید در دانشگاه و بخواهد به محرومین کمک کند؟

نماینده مردم تبریز در ادامه اظهار کرد: آیا این فرد می‌تواند در دانشگاه دولتی به دانشجویان بگوید که اولویت شما باید خدمت به مردم و محرومین باشد در حالی که خودش در کلینیک‌های خصوصی درآمد چندصد میلیاردی دارد؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این‌که فردی در عمل از انقلابی‌گری حرف بزند اما در بیرون به افراد پولدار سرویس دهد و خارج از تعرفه دولتی پول دریافت کند، انقلابی‌گری نیست. بنده نمی‌گویم که به افراد مرفه سرویس ندهیم بلکه اولویت ما باید اقشار محروم باشد فردی که در کلینیک‌های خصوصی خارج از تعرفه‌های دولتی درآمد چندصد میلیونی دارد چطور می‌تواند در سیستم دولتی با یک حقوق پایین به فکر گره‌گشایی از محروم باشد. مشکل از آنجاست که ما نمی‌خواهیم منافع خودمان به خطر بیفتد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه تاکید کرد: نمی‌شود فرد پزشکی در کلینیکی خصوصی برای یک عمل ۲۰ میلیون پول بگیرد و بگوییم که تعهد داده که در سیستم دولتی با یک حقوق پایین می‌خواهد به محرومین کمک کند. این امر باورکردنی نیست. ما به متخصصین در شهرها و مناطق محروم ۸ تا ۱۰ میلیون حقوق می‌دهیم اما همان پزشک برای یک عمل در کلینیک خصوصی تا ۵۰ میلیون درآمد دارد. تا زمانی که وضعیت اینگونه باشد چیزی تغییر نمی‌کند، این وضعیت ظلم به مردم است. امروز حاکمیت یک سفره برای خودش پهن کرده و یک سفره برای مردم. اگر واقعا ما ادعای انقلابی‌گری داریم باید بر سر سفره‌ای بنشینیم که مردم بر سر آن هستند.

وزیر اسبق بهداشت ادامه داد: نمی‌شود که مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه یا دولت با کلینیک‌های خصوصی قرارداد ببندند و از این نجومی‌بگیران خدمات دریافت کنند، بعد به مردم بگویند که باید به بیمارستان دولتی بروید. شورای انقلاب فرهنگی مصوب کرده که تعداد پزشکان زیاد شود بنده زمانی که وزیر بودم مصوب کردم تا پزشکانی که به مناطق محروم می‌روند شش میلیون حقوق بگیرند در آن زمان پایه حقوق بنده که وزیر بودم دو میلیون بود، اکنون هم بعد از ۱۵ سال همچنان این پزشکان شش میلیون حقوق می‌گیرند اما حقوق ما بالای ۳۰ میلیون است با این پول چه کسی حاضر است برود در مناطق محروم و خدمت به محرومین کند. باید پزشکان و متخصصان را تامین کنیم تا به سراغ ارائه خدمات در کلینیک‌های خصوصی نروند. شهید سلیمانی تا پایان عهدی که داشت ایستاد آیا ما هم مانند ایشان هستیم.

پزشکیان در ادامه خاطرنشان کرد: ما حتی در قوانینی که در مجلس شورای اسلامی می‌نویسم تکلیف این حوزه را مشخص نمی‌کنیم. آیا فردی که در بیرون درآمد چندصد میلیاردی دارد می‌تواند در دانشگاه الگویی برای دانشجویان در جهت خدمت به مردم باشد؟ نمی‌شود از پزشکان دولتی و تمام وقت حمایت نکنیم و از آنها انتظار داشته باشیم تا به فکر خدمت به مردم باشند.

وی تصریح کرد: بنده به آقای رئیسی رای ندادم اما امروز موفقیت ایشان را در خدمت به مردم و اجرای عدالت می‌خواهم. ارائه خدمت به مردم چپ و راست نمی‌شناسد، نمی‌شود در حرف، شعار خدمت به مردم بدهیم و در عمل مردم را سر ببریم. انتظار می‌رود وزیر بهداشت در این رویه تجدید نظر کند و از تسویه حساب در دانشگاه‌ها دست بکشد چرا که این روند به ضرر دولت، مردم و کشور است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جناب آقای پزشکیان
    مسوول برطرف کردن این ظلم به مردم خود شما مسوولین هستید . این قراردادها را چه کسانی با بخش های خصوصی و نجومی بگیران منعقد می کنند . از پشت تریبون حرف گفتن که کاری ندارد …. چرا مردم هیچ وقت مسوولین و مدیران حتی درجه سوم و چهارم را هم در بیمارستان های دولتی نمی بینند چه رسد به مدیران درجه اول ! من از زندگی و سیره شما خبری ندارم اما هم همفکران شما و هم مخالفان فکر شما مدت هاست سفره خود را از مردم جدا کردند

  2. چند سال وزير بودي چندسالم ك نمايند هاي
    چيكار كردي براي مردم ؟؟
    فقط عنوانش رو بگو راست و دروغش بخوره تو سرت با هم پياله هات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا