خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد هاشمی: تلویزیون در سریال‌های سیاسی غرق شده است

سیدجواد هاشمی، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به نظر می‌آید تلویزیون در حال حاضر غرق در ساخت سریال‌های سیاسی شده است و این اصلا شایسته مردم نیست. مردم ما به اندازه کافی سیاسی هستند. پس بهتر است حول محور موضوعات اجتماعی، سریال ساخته شود. اگر قرار است که به تلویزیون پول تزریق شود و باز هم به سمت ساخت سریال‌های سیاسی برود، به نظر من، بیننده آنچنانی نخواهد داشت. مردم بیشتر به دنبال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی هستند.

هاشمی در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به این سوال که با وجود افزایش بودجه صداوسیما در سال‌های اخیر، دلیل افت کیفی تولیدات تلویزیونی چیست؟ توضیح داد: در تلویزیون سلیقه‌ای عمل می‌شود. تلویزیون در سطوح مختلف مدیریتی دچار مشکل است. به هر حال این رسانه بهترین منبع ارسال پیام، تبلیغ و از همه مهمتر فرهنگ سازی است؛ اما اگر قرار باشد دچار احساسات سلیقه ای آن هم سلایق مدیران تلویزیون باشد، هرگز مردمی و ملی نخواهد بود.

هاشمی با تاکید بر اینکه «من به عنوان فرزند صداوسیما باید این توصیه و انتقاد را داشته باشم، چراکه بقیه که این کار را نمی‌کنند»، در توضیح انتقاد خود گفت: تلویزیون تا وقتی مدیران سیاسی و مدیران غیرهنری داشته باشد که چندان فضاهای فرهنگی ـ هنری را درک نمی‌کنند، دچار معضل و مشکل خواهد بود.

او با تقسیم سریال‌های تلویزیونی در سه گروه تاریخی، اجتماعی و سیاسی افزود: دسته اول سریال های تاریخی‌اند که اغلب فاخر هستند. دسته دوم سریال‌های اجتماعی که می‌توانند همه‌ی گونه‌های موضوعی را در خود جای دهند و سوم سریال‌های سیاسی؛ به نظر می‌آید تلویزیون در حال حاضر غرق در ساخت سریال‌های سیاسی شده است و این اصلا شایسته مردم نیست. مردم ما به اندازه کافی سیاسی هستند. پس بهتر است حول محور موضوعات اجتماعی، سریال ساخته شود. اگر قرار است که به تلویزیون پول تزریق شود و باز هم به سمت ساخت سریال‌های سیاسی برود، به نظر من، بیننده آنچنانی نخواهد داشت. مردم بیشتر به دنبال مفاهیم اخلاقی و اجتماعی هستند.

این بازیگر و کارگردان در پاسخ به اینکه آیا افزایش بودجه صداوسیما ضمانتی برای بالا رفتن کیفیت برنامه های شبکه ها خواهد بود؟ عنوان کرد: مسلما هر جا بودجه‌ی بیشتری باشد، کیفیت بالاتر هم انتظار می‌رود و معمولا هم اتفاق می‌افتد. بی شک اگر بودجه تلویزیون بالا برود، دست تلویزیون برای ساخت فیلم و سریال‌های فاخر بازتر است. منتها اصل ماجرا این است که چه فیلم و سریالی باید ساخته شود و چه موضوعی باید برای پرداختن در تلویزیون که مردم بیننده مستقیمش هستند، انتخاب شود.

هاشمی در پایان درباره همکاری با تلویزیون عنوان کرد: سال هاست با تلویزیون به واسطه بازی در نقش‌های مختلف ارتباط دارم. در گذشته کارگردانی و تهیه کنندگی در تلویزیون زیاد انجام داده ام. در گذشته مدیرانی بودند که سلایق بهتری داشتند. خیلی با آن‌ها راحت تر بودم. از جمله آقای پورمحمدی که برایشان کارهای زیادی انجام دادم. ایشان آدم بزرگی است. از زمانی که در بخش تولید امثال ایشان از تلویزیون حذف شدند، کارهای تولیدی هر سال با افت کیفیت روبه رو شده است. تلویزیون مدیرانی مثل آقای پورمحمدی نیاز دارد تا بتواند به رشد گذشته‌اش ادامه دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا