خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیامد تصمیمات فدرال رزرو برای بیت‌کوین

میرسلیمانی کارشناس مسائل بیت کوین و سایر رمز ارزها با تاکید بر اهمیت جلسه فدرال رزرو آمریکا گفت: سیاست‌های یکساله مالی آمریکا در جلسات فدرال رزرو آمریکا مشخص می‌شود. بدون تردید به دلیل بزرگی و تاثیرگذاری اقتصاد آمریکا، تصمیمات آنها بر بازار رمز ارزها و سایر بازارهای مالی دنیا اثر می‌گذارد. وی افزود: در جلسه اخیر فدرال تصمیم گرفته شد تا نرخ بهره بانکی تغییر نکند ولی در همین راستا تصمیم گرفته شد تا در سال میلادی 2022 طی سه نوبت نرخ بهره افزایش پیدا کند.


این کارشناس حوزه رمز ارز در پاسخ به این سوال که «نرخ بهره چگونه می‌تواند بر رمز ارزها تاثیر بگذارد» گفت: زمانی که تصمیم فدرال مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره اعلام شد، شاهد تاثیر مثبت آن بر بازارهای مالی بودیم.
وی در خصوص تاثیرگذاری نرخ بهره بر بازار رمز ارزها گفت: در پی فراگیری کرونا و رشد بیکاری در آمریکا، دولت آمریکا تصمیم گرفت با تزریق پول به اقتصاد بتواند با عواقب ناشی از بیکاری مبارزه کند. اما این سیاست منجر به رشد تورم در آمریکا شد و همین مساله بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داد؛ اما تزریق پول را ادامه داد تا زمان نزولی شدن روند از دست رفتن شغل ادامه داد.

نرخ بهره آمریکا بر بازار بیت کوین اثر می‌گذارد


سلیمانی با تاکید بر آنکه اومیکرون هنوز تاثیری در بازارها نداشته است، در ادامه گفت‌و گوی خود با انصاف نیوز به مساله مهم تعیین سودهای بانکی در آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر سودهای بانکی در آمریکا رشد کند، تهدیدی برای بازارهای پرریسک خواهند بود. وی در همین رابطه گفت: در 2022 قرار است در سه نوبت در خصوص بهره بانکی تصمیم گیری شود و این تصمیمات می‌تواند بر بازارهای مالی اثر بگذارد. سرعت افزایش نرخ بهره می‌تواند ترس رمز ارزها را زیاد کنید.

بیت کوین


وی تاکید کرد: هفته پیش رو اهمیت ویژه‌ای برای بازارهای بزرگ مالی دنیا و به تبع رمز ارزها خواهد داشت. در این هفته قرار است درباره شاخص‌های اقتصادی صحبت شود. گزارش نرخ بیکاری آمریکا اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر این گزارش‌ها روند کاهشی بازارهای مالی را نشان دهند، تاثیر منفی بر بازارهای پرریسک خواهند گذاشت. به همین ترتیب 26 ژانویه جلسه‌ای برای بررسی روند افزایش نرخ بهره تصمیم گیری شود که تصمیمات آنها بر بازار اثر خواهد گذاشت
میرسلیمانی با تاکید بر اهمیت اقتصاد دیگر کشورهای قدرتمند نظیر چین گفت: نرخ تورم چین هم مهم است که اگر نرخ تورم چین افزایشی باشد بازار خواهد ریخت؛ این نرخ نیز در روزهای آتی اعلام خواهد شد.
این کارشناس رمز ارزها در پایان گفت: سرمایه گذاران با سابقه می‌دانند همه چیز روی چارت نیست و یک تحلیل باید همه جانبه باشد و بتواند تاثیر شاخص‌های مهم اقتصاد دنیا را در نظر بگیرد تا قدرت تصمیم‌گیری سرمایه گذار را افزایش دهد. اکنون بیت کوین در محدوده 40 هزار تا 42هزار است. اگر موضوعاتی که گفته شد، به نفع بازارهای ریسکی باشد، بازار رشد می کند اما اگر به ضرر باشد ممکن است به دامنه 36 هزار و 30 هزار سقوط کند.

وی تاکید کرد: این تحلیل‌ها حکمی برای خرید یا فروش نیست؛ بلکه برای مشخص شدن جنبه‌های سرمایه گذاری و ایجاد آمادگی در سرمایه گذاران است. افرادی که در چنین بازارهایی فعالیت دارند به خوبی می‌دانند بدترین رفتار، واکنش‌های هیجانی است به همین دلیل همچنان توصیه می‌شود که با رفتارهای سنجیده در بازارهای مالی فعالیت کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا