خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جدال موافقان و‌ مخالفان حضور علی‌عسگری در پتروشیمی خلیج فارس

خبرگزاری اصولگری فارس در گزارشی با عنوان «» نوشت:

«عبدالعلی علی عسکری رئیس سابق سازمان صداوسیما روز دوشنبه ۲۰ دی ماه با حکم رئیس هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به مدیرعاملی این شرکت منصوب شد.

هرچند این انتصاب در ابتدا با واکنش رئیس سازمان خصوصی سازی مواجه شد که گفته بود مدیرعاملی علی عسکری تایید نشده است و طبق قانون تمام مصوبات هیات مدیره این مجموعه باید به تایید سازمان خصوصی‌سازی برسد اما این انتصاب طی جلسه‌ای با حضور اوجی وزیر نفت و معرفی علی‌عسکری به مدیرعاملی صنایع پتروشیمی خلیج فارس به نوعی به رسمیت شناخته شد.

این انتصاب واکنش‌هایی را نیز در فضای مجازی و رسانه‌ای برانگیخت. برخی به تندی مخالفت کردند و برخی دیگر سوابق و تخصص علی‌عسکری را دلیل مناسبی برای این انتصاب دانستند.

سرافراز رئیس اسبق سازمان صداوسیما اصلی‌ترین کنایه را زد: ” جناب علی عسکری رسانه ملی را با کمک خانواده و دو مرجع تصمیم ساز از فروپاشی نجات داده و مخاطب آنرا به بیش از هشتاد درصد رساند و معظلات کشور را یکجا حل کرد، اکنون در تراست خصولتی پتروشیمی خلیج فارس مشکل مالی دولت را هم حل خواهد کرد!”

سرافراز در این توییت، هم علی عسکری را نشانه گرفت و هم طعنه‌ای به مجموعه خلیج فارس زد که یک «تراست» است.

علی عسکری پس از نیمه تمام ماندن دوران مدیریت سرافراز رئیس سازمان صداوسیما شده بود.

بی‌بی‌سی نیز در گزارشی توییت حمید رسایی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی را بهانه قرار داد تا بگوید این انتصاب با لابی‌های پنهان صورت گرفته است. رسایی در توییت خود گفته بود: “همان کسانی که با لابی پنهان خود، علی عسکری را به ریاست صداوسیما رساندند و تمام تلاششان را کردند تا .. باز هم ابقا شود همانها او را به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس رساندند”.

برخی سلبریتی‌های فضای مجازی هم به این ماجرا اعتراض کردند و از عدم تطابق این انتصاب با سابقه علی عسکری انتقاد کردند. رائفی پور نوشت: ” بنده به هیچ جناحی تو این مملکت نه وابستگی دارم و نه بهشون بدهکارم. هیچ آدم عاقلی هم دنبال دشمن درست کردن برای خودش نیست. اما واقعا نمی‌تونم ببینم با یک سری انتصابات عجیب مملکت رو فنا بدن. ربط علی عسکری به پتروشیمی چیست؟ میدونید تو این شرایط و اوضاع با یک اشتباه چه بر سر بورس می‌آید؟”

عباس عبدی نیز در توییتی نوشت: ” فرض می‌کنید که انتصابات بر اساس تخصص و شایستگی است . فرضتان را تغییر دهید مسئله حل می‌شود.

یاشار سلطانی هم از فعالان اصلاح‌طلب فضای مجازی، حمله تندی به این انتصاب کرده است. سلطانی در این توییت مدعی شده برخلاف دیگران از این انتصاب تعجب نکرده است و علت این انتصاب، تبلیغ رئیسی توسط صداوسیما در دوران ریاست علی‌عسکری در صداوسیما بوده است.

اما در سوی دیگر این ماجرا موافقان این انتصاب ایستاده‌اند. موافقان می‌گویند این هجمه‌ها سیاسی است و اگر بخواهیم سوابق و تخصص آقای علی‌عسکری را ملاک قرار دهیم، هم سوابق مرتبط است و هم تخصص‌ وی قابل اتکا است.

مهدی سالم مدیرسابق شبکه امید و مشاور رسانه‌ای وزارت ارتباطات در صفحه فضای مجازی خود نوشت: “راه‌اندازی مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، راه‌اندازی کارخانه‌های استراتژیک و محرمانه در صنایع نظامی و فعالیت در بخش‌های بازرگانی کلان کشور دکتر را به یک ستون قابل اتکا تبدیل کرده است. برخی دکتر عسکری را فقط به عنوان رییس صداوسیما می‌شناسند ولیکن از توان و سابق و تخصص او در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی بی‌خبرند. سال ۹۵ که وارد صدا و سیما شد، یک سازمان رسانه‌ای در بحرانی‌ترین وضعیت اقتصادی را تحویل گرفت، صندوق بازنشستگی سازمان در وضعیت اسفناکی بود ولی به حمدالله با تلاش و تدبیر ایشان طرح های اقتصادی کلان از جمله کارخانه باطری سازی، پتروشیمی، شهرک مسکونی و … طی این دوره برنامه‌ریزی و عملیاتی شد که منافع آن چشم گیر است. انشاالله که حضور او در مجموعه ی پتروشیمی خلیج فارس همچون گذشته با موفقیت های روز افزون همراه باشد”.

حمیدرضا جیهانی کارشناس ارشد سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور نیز در واکنش به این انتصاب در صفحه شخصی خود نوشت: طبق قانون حاکمیت شرکتی اعضای هیات مدیره باید دارای تخصص‌های متنوع مورد نیاز اداره یک هلدینگ باشند و هیچ الزام قانونی نداریم که همه مدیران یک مجموعه پتروشیمی تخصصشان نفت باشد وچنین توقعی بلحاظ منطق عقلی هم مردود است. لذا به استناد این قانون باید برای مدیریت این مجموعه‌های بزرگ، مدیرانی با تخصص‌های مختلف اعم از رشته‌های حقوقی، مالی، مدیریتی و … در این شرکت‌ها حضور داشته باشند.

جیهانی درباره سوابق علی عسکری نیز می‌نویسد: آقای علی عسکری اتفاقا نسبت به مدیران قبلی رزومه مرتبط‌تری دارند. آقای ربیعی(مدیر پیش از علی عسکری) که کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی بودند هم هیچ وقت در حوزه صنعت پتروشیمی مدیریت نکرده بودند. از طرفی مسوولیت‌هایی که آقای علی عسکری در بخش مالی و صنایع داشته بسیار سنگین‌تر و مهم‌تر از سوابق همه مدیران قبلی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است.

علی عسکری در حالی مسوولیت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را به عهده می‌گیرد که پیشتر در مسوولیت‌های زیر فعالیت داشته است:

فعالیت متمرکز و گسترده در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه تحقیق و راه‌اندازی خطوط تولید نیازهای دفاعی در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت گروه صنایع تسلیحات دریایی، صنایع خودکفایی ناحیه تهران و مدیر مجتمع صنعتی شهید حسن باقری

معاون سیاحتی و زیارتی وزیر ارشاد(۱۳۷۱)

مشاور رئیس جمهور (۱۳۷۳)

پایه‌گذاری فروشگاه‌های رفاه در کشور(۱۳۷۳)

رییس سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی(۱۳۷۶)

مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۷۶)

مدیر بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی (سال ۱۳۸۰)

معاونت آموزشی رسانه‌ای و فنی سازمان صداوسیما

معاون توسعه و فناوری رسانه در سازمان صداوسیما (به مدت ۱۰ سال)

رئیس دانشگاه صدا و سیما

رئیس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا