خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار جهانی از تعداد مبتلایان کرونا

روند افزایشی آمار تعداد مبتلایان به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۴۷۹ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۹ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۸۶۱ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

هم‌چنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون پنج میلیون و ۴۱ هزار و ۸۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان سه میلیون و ۸۳۳ هزار و ۲۲۰ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان سه میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۱۱ مورد معادل ۹۸ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۷ هزار و ۹۰۹ مورد معادل دو درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از پنج میلیون و ۵۲۱ هزار و ۶۴۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، پنج میلیون و ۴۱ هزار و ۸۲۵ نفر معادل ۹۱ درصد از موارد بهبود یافته و ۴۷۹ هزار و ۸۱۶ نفر معادل ۹ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۴۲۴ هزار و ۱۶۸ مبتلا، ۱۲۳ هزار و ۴۷۳ قربانی

۲.  برزیل یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۷۹ مبتلا، ۵۲ هزار و ۷۷۱ قربانی

۳.  روسیه ۵۹۹ هزار و ۷۰۵ مبتلا، ۸۳۵۹ قربانی

۴. هند ۴۵۶ هزار و۱۱۵ مبتلا، ۱۴ هزار و ۴۸۳ قربانی

۵. انگلیس ۳۰۶ هزار و ۲۱۰ مبتلا، ۴۲ هزار و ۹۲۷ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۳ هزار و ۸۳۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۲۵ قربانی

۷. پرو ۲۶۰ هزار و ۸۱۰ مبتلا، ۸۴۰۴ قربانی

۸. شیلی ۲۵۰ هزار و ۷۶۷ مبتلا، ۴۵۰۵ قربانی

۹. ایتالیا ۲۳۸ هزار و ۸۳۳ مبتلا، ۳۴ هزار و ۶۷۵ قربانی

۱۰. ایران ۲۰۹ هزار و ۹۷۰ مبتلا، ۹۸۶۳ قربانی

پس از آن کشورهای آلمان با ۱۹۲ هزار و ۷۷۸ مبتلا، مکزیک با ۱۹۱ هزار و ۴۱۰ مبتلا، ترکیه با ۱۹۰ هزار و ۱۶۵ مبتلا، پاکستان با ۱۸۵ هزار و ۳۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۶۴ هزار و ۱۴۴ مبتلا، فرانسه با ۱۶۱ هزار و ۲۶۷ مبتلا، بنگلادش با ۱۱۹ هزار و ۱۹۸ هزار مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۰۶ هزار و ۱۰۸ مبتلا و کانادا با ۱۰۱ هزار و ۹۶۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس قطر با ۸۹ هزار و ۵۷۹ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۴۳۰ مبتلا، کلمبیا با ۷۳ هزار و ۵۷۲ مبتلا،  سوئد با ۶۰ هزار و ۸۳۷ مبتلا، بلژیک با ۶۰ هزار و ۸۱۰ مبتلا، بلاروس با ۵۹ هزار و ۴۸۷ مبتلا، مصر با ۵۸ هزار و ۱۴۱ مبتلا، اکوادور با ۵۱ هزار و ۶۴۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای هلند، اندونزی، آرژانتین، امارات متحده عربی، ، سنگاپور، کویت، پرتغال، اوکراین، عراق، لهستان، عمان، فیلیپین، سوئیس، افغانستان، جمهوری دومینیکن، پاناما، بولیوی، ایرلند، رومانی، بحرین، سرزمین‌های اشغالی، نیجریه و ارمنستان بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا