خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر متفاوت یک مقام سپاه درباره کمک نیروهای مسلح به سازمان‌های دیگر

فرمانده سپاه خوزستان گفت: توقع‌های مختلف اجتماعی، ناتوانی و ضعف مفرط در مدیران اجرایی در تحقق این توقع ها موجب شده تا نیروهای مسلح به کمک مجموعه ها و سازمان های مختلف ورود کند که این نقش آفرینی خسارت هایی به تجهیزات و نیروهای انسانی وارد می‌کند.

به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور امروز در آیین افتتاح کارگاه علمی کاربردی استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرایم شایع و آسیب‌های نوپدید در نیروهای مسلح خوزستان که در سالن همایش‌های آب و برق این استان برگزار شده بود، اظهار داشت: در 2 سال گذشته به بحث حرفه آموزی سربازان توجه ویژه‌ای شده است در حال حاضر خوزستان یکی از استان‌های برتر کشور در این زمینه به شمار می‌رود به گونه ای که برخی سربازان با حرفه آموزی در زمان خدمت موفق به جذب در بازار کار شده‌اند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با تأکید بر ضرورت توجه به سلامت نیروهای مسلح عنوان داشت: موضوع سلامت نیروهای مسلح به عنوان دیوار مستحکم جامعه باید استحکام بخشی شود تا این نیروها بتوانند به همان کیفیت مورد انتظار به وظایف خود عمل کند.

شاهوار پور با بیان اینکه سپاه در گزینش نیروها به دنبال جذب بهترین ها است، افزود: گزینش‌های سپاه بسیار سختگیرانه است تا نیروهایی جذب شده کمترین مشکل اجتماعی و اخلاقی را نداشته باشند.

وی با اشاره به زمینه‌های تأثیرگذار در فراهم شدن شرایط جرم و جنایت در خوزستان ابراز داشت: شرایط خاص اقتصادی، تمرکز دشمن از نظر امنیتی بر خوزستان و 550 کیلومتر مرز سبب فراهم شدن زمینه جرم و تخلف است به همین دلیل تلاش همه یگان ها پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) در مورد تنوع ماموریت‌های سپاه گفت: توقع‌های مختلف اجتماعی، ناتوانی و ضعف مفرط در مدیران اجرایی در تحقق این توقع ها موجب شده تا نیروهای مسلح به کمک مجموعه ها و سازمان های مختلف ورود کند که این نقش آفرینی خسارت هایی به تجهیزات و نیروهای انسانی وارد می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی لازمه پیشگیری از جرائم را شناخت دانست و اظهار داشت: این شناخت مستلزم وسایل روز و بهره گیری از علوم در تمامی زمینه‌ها است، درحقیقت پیشگیری نیازمند توجه به آینده است که این آینده‌نگری با بهره‌وری از ظرفیت های علمی و پژوهشی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در پایان با بیان اینکه استفاده از علوم آینده پژوهشی در ترسیم روند حرکتی آینده، پیش بینی جرایم و در نهایت پیشگیری از جرایم نقش موثری دارد، عنوان داشت: به منظور کاهش جرایم در نیروهای مسلح، بهره گیری از ابزارهای پژوهشی، بررسی روندهای سابق و رویدادهای گذشته و ترسیم سناریوهای مختلف آینده ضروری است تا با این بررسی های علمی، پیشگیری جرایم احتمالی محقق شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا