خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش آشنا، حجاریان و زیدآبادی به روایت سردار حاجی‌زاده از دیدار با روحانی

روایت سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از دیدار چند فرمانده این نهاد نظامی با حسن روحانی با واکنش‌هایی همراه شد.

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای حاجی‌زاده در گفت‌وگو با کیهان می‌گوید:

«در دولت دوم آقای روحانی جلسه‌ای با او گرفتیم. سردار جعفری فرمانده کل سپاه بود. حاج قاسم سلیمانی بود. بنده بودم. چند نفری به آنجا رفتیم. آن جلسه برای چه بود؟ جلسه خیلی صریح و تند بود. حاج قاسم مخالف دیپلماسی نبود. مخالف آن چیزی که در سطح کشور تأیید شده و تصویب شده نبود. در واقع نه موافق بود و نه مخالف. ایشان مخالف وابستگی و سازش بود. می‌گفت: از این طریق به جایی نمی‌رسید. در آن جلسه حاج قاسم با آقای روحانی خیلی صریح حرف زد. در جلسه‌ای که رفتیم اتفاقاً برای همین موضوع بود. اگر یادتان باشد رهبری صحبتی می‌کرد هفته بعد آقای روحانی موضع می‌گرفت، سپاه را تخریب می‌کرد، هر روز به خودی‌ها حمله می‌کرد. در آن جلسه که ما رفتیم پیام جلسه این بود و همه این را گفتیم که آقای روحانی ما کمک شما هستیم. آدم نباید خودزنی کند. ما توان و امکانی داریم می‌خواهیم به دولت شما کمک کنیم. برای ما مهم نیست کدام دولت باشد هر دولتی باشد وظیفه می‌دانیم کمک کنیم. دیدید در بحران‌هایی که پیش آمد مانند سیل و زلزله و مسائل مختلف واقعاًً سپاه پای کار بود. آدم نیروی خودش را نمی‌زند؛ این چه حرفی است که شما می‌زنید! بعد هم گفتیم اگر این حرفها را بزنید برای ما قابل تحمل نیست. شما هر روز مخالفتی می‌کنید. دفاع از انقلاب و ملت و نظام و رهبری خط قرمز ما است فکر نکن همیشه می‌توانی این حرف را بزنی ما هم سکوت کنیم. عین جمله حاج قاسم این بود که گفت: آقای روحانی! می‌خواهی مسیر احمدی‌نژاد را بروی؟ تو هم می‌خواهی مثل او بشوی؟ مردم به تو رأی داده‌اند و رئیس‌جمهور شدی بیا دست به دست هم دهیم کمک کنیم کشور را درست کنیم. برای چه خودزنی می‌کنی؟ برای چه هر روز به خودمان حمله می‌کنی؟ بیا مشکلات را حل کنیم».


حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور پیشین ایران در واکنش به این اظهارات در توییتر نوشت:

«‏گفتگو میان رؤسای جمهور و فرماندهان نظامی به صورت فردی یا جمعی مرسوم است؛ اما نقل قول از جلسه‌ای محرمانه و از شخصی دیگر در فقدان او دور از امانت‌داری است.

قاعدتاً جلسات رسمی ضبط شده، اپراتور اشتباه نکرده‌ و چیزی هم پاک نشده‌است.

شما فقط مجازید بگویید که خودتان در آن جلسه چه‌گفتید!».


سعید حجاریان، تئوریسین جریان اصلاحات نوشت:

«‏جزئیات‌اش بماند!

زمانی‌که فرماندهان ‎سپاه به ‎خاتمی نامه تهدیدآمیز نوشتند، شخصاً با نویسنده نامه (که یکی از امضا‌کنندگان هم بود) در محلی بی‌طرف جلسه گذاشتم تا ‎نظامیان بدانند دولت ضعیف و بی‌غیرت نیست».


احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«از عجایب و غرایب روزگار!

سردار حاجی زاده در گفتگو با کیهان بخشی از صحبت‌های فرماندهان سپاه با حسن روحانی را افشا کرده است.

به گفتۀ حاجی زاده، فرماندهان سپاه خطاب به روحانی گفته‌اند: ” این چه حرفی است که شما می‌زنید! بعد هم گفتیم اگر این حرفها را بزنید برای ما قابل تحمل نیست. شما هر روز مخالفتی می‌کنید. دفاع از انقلاب و ملت و نظام و رهبری خط قرمز ما است فکر نکن همیشه می‌توانی این حرف را بزنی ما هم سکوت کنیم.”

خب، این چه ساختاری است که از یک طرف، رئیس جمهورش هر هفته علیه نظامیان و دیگر نهادهای حاکم سخن می‌گفته و از طرف دیگر، نظامیانش هم رئیس جمهو را تهدید می‌کرده‌اند که اگر حرف زیادی بزنی حسابت با کرام‌الکاتبین است!

در واقع مردم شاهد همین عجایب و غرایب بودند که در بهار امسال اکثریت‌شان عطای شرکت در انتخابات را به لقایش بخشیدند!».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای کارشناس قلابی اطلاعات واقای نفوذی اطلاعات این حرفها برای دهان شما بزرگ است سپاه چیزی که میگوید حقیقی است این را فراموش نکنید

    8
    25
  2. با سلام
    صحبتی که سردار حاجی زاده از شهید سلیمانی نقل قول کرده اند که رییس جمهور منتخب ملت را تهدید کرده اند که دیگر در برابر رفتار های ایشان سکوت نمی کنند آیا معنایی غیر از تهدید به کودتا ست

    17
    4
  3. حالا تصور کنید روحانی یا هر کس دیگری، این فرماندهان را تهدید میکرد!!! حسین شریعت نداری دهن خودش را پاره میکرد!

    5
    1
  4. بدبختی ما دخالت این بی لیاقتها در سیاست است. اقا جان مقدساتتان دست از سر این مردم و کشور بردارید

    4
    1
  5. ملاقات باروحانی بعد از حدود یکماه از سخنان ناروای ایشان در باره دولت تفنگ دار و دولت بی تفنگ بود که بعدا با سخنان معاون اول جهانگیری نقض شد. در این ملاقات اتفاقا فرمانه هان سپاه بسیار محترمانه سخن گفتند: « آقای روحانی! می‌خواهی مسیر احمدی‌نژاد را بروی؟ تو هم می‌خواهی مثل او بشوی؟ مردم به تو رأی داده‌اند و رئیس‌جمهور شدی بیا دست به دست هم دهیم کمک کنیم کشور را درست کنیم. برای چه خودزنی می‌کنی؟ برای چه هر روز به خودمان حمله می‌کنی؟ بیا مشکلات را حل کنیم».

    مناظره جهانگیری و صادق زیباکلام درباره سپاه و اقتصاد:

    https://www.aparat.com/v/1YpLU/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C_%D9%88_%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82_%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85_%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87_%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86

    1. خب برای اون موقع باشد! کیه که دولت تفنگدار رو نشناسه ؟ اصلا خودشون گفتند ماییم وگرنه کی اسم برده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا