خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سامانه هوشمند سواپ کالا، پروژه‌ای ملی در راستای توسعه منافع کشور با کاهش ۴۰ درصدی هزینه های دولت

رپورتاژآگهی

معرفی سامانه هوشمند سواپ کالا

سامانه هوشمند سواپ کالا بستری را فراهم کرده است تا صاحبان کالا بتوانند کالاهای خود را با یکدیگر مبادله (جابه‌جا) کنند .

مزایای استقرار سامانه هوشمند سواپ کالا در کشور

کاهش مصرف حامل‌های انرژی و کاهش بودجه سوبسید سوخت

طبق گزارش‌های ارائه شده، بخش حمل‌ونقل کشور، 24 درصد از مصرف کل انرژی را به خود اختصاص داده است. مهم‌ترین فراورده‌های مورد استفاده در این بخش، بنزین، گازوئیل، CNG و سوخت هوایی است که با استفاده از سامانه هوشمند سواپ کالا می‌توان مصرف این فراورده‌ها و سوبسید سوخت را کاهش داد.

در واقع با کاهش 873 میلیون کیلومتر پیمایش برون‌شهری در سال، مصرف سوخت حداقل 82 میلیون لیتر کاهش می‌یابد.

افزایش درآمد مالیاتی کشور

با کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل و کاهش کل هزینه‌ها، سودآوری و درآمد صنایع افزایش می‌یابد. براساس تحقیقات صورت گرفته، 40 درصد افزایش سود در واحدهای تولیدی، منجر به افزایش حداقل 10 درصد درآمد مالیاتی کشور می‌شود.

کاهش آلودگی‌های زیست محیطی

به‌کارگیری سامانه هوشمند سواپ کالا، علاوه بر سودآوری که برای صاحبان کالا دارد، تاثیر مستقیمی بر کاهش اثرات زیست‌محیطی دارد. طبق آمار، با کاهش 82 میلیون لیتر سوخت در سال، گاز CO2 حداقل به میزان 215 میلیون کیلو کاهش می‌یابد.

کاهش تردد، ترافیک و تصادف‌‌ها

با به‌‌کارگیری سامانه سواپ کالا، ترددهای جاده‌ای و درون‌شهری و در نتیجه ترافیک به حداقل می‌رسد و استهلاک خودرو نیز به میزان 20 درصد کاهش می‌یابد

کاهش استهلاک بزرگراه‌ها و جاده‌ها

کاهش ترددهای جاده‌ای، در میزان استهلاک بزرگراه‌ها و جاده‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. با کاهش 873 میلیون کیلومتر پیمایش برون‌شهری، حداقل 25 درصد از هزینه‌های نگهداری و جاده‌سازی در سال کاهش می‌یابد.

کاهش هزینه بیمه

کاهش ترددها منجر به کاهش تصادف، صدمات مالی و جانی و در نتیجه کاهش خسارت‌های پرداختی شرکت‌های بیمه می‌شود. بنابراین این سامانه هزینه‌های بیمه را کاهش و در نتیجه درآمد کشور را افزایش می‌دهد.با توجه به کاهش پیمایش 40 درصدی وسایل حمل و نقل و تصادفات،  حداقل به میزان 20 درصد از هزینه های شرکت های بیمه در خصوص پرداخت غرامت های فوت و یا تصادفات و … کاهش می یابد.

کاهش هزینه‌های حمل‌و‌نقل

همانطور که گفته شد هزینه حمل‌ونقل یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های سازمان‌ها است که تاثیر مستقیمی بر سود سازمان و بهای تمام‌شده محصول دارد. چنانچه سازمان‌ها هزینه‌های حمل‌ونقل زیادی را متحمل شوند، سود سازمان کاهش می‌یابد.

سازمان‌ها با بهره‌مندی از سامانه هوشمند سواپ کالا می‌توانند هزینه‌های حمل‌ونقل را حداقل به میزان 40 درصد کاهش دهند. این راهکار منجر به افزایش سود یا کاهش بهای تمام‌شده محصول می‌شود. بنابراین می‌توان اصلی‌ترین مزیت سامانه سواپ کالا را کاهش هزینه‌های صنایع دانست.

افزایش تولید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی

فرایند حمل‌ونقل در برنامه‌ریزی تولید کارخانه تاثیر دارد؛ در واقع بروز هرگونه مشکل در حمل‌ونقل، تولید را با مشکل مواجه می‌کند. این سامانه با کاهش مسافت بین مبدا و مقصد و تحویل به موقع کالا، احتمال بروز کمبود مواد اولیه در خط تولید را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه تولید کارخانه افزایش می‌یابد.

نامدار تجارت الکترونیک کالا، تولیدکننده و مالک طرح سامانه هوشمند سواپ کالا

سامانه هوشمند سواپ کالا یکی از ایده‌ها و طرح‌های شرکت «نامدار تجارت الکترونیک کالا» است که دارای چندین سال سابقه در حوزه کالاهای صنعتی است. در واقع شرکت نامدار تجارت به عنوان شرکت مادر سواپ کالا شناخته می‌شود و با همکاری یک تیم متخصص 150 نفری و با ایجاد واحدهای برنامه‌ریزی، تحقیق و توسعه، نرم‌افزار و… موفق به طراحی و تولید این سامانه شده است.  

اکنون این طرح نیازمند حمایت سازمان بورس کالا، سازمان امور مالیاتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است. امید است سازمان‌های مذکور در راستای ماده 12 قانون «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور»، با حمایت خود نقشی موثر در استقرار این پروژه ملی در سطح کشور ایفا کنند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا