خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ دانشمندان به جنجال آدم فضایی‌های کنگره مکزیک

یورونیوز نوشت: دانشمندان نظرات خود را در مورد «موجودات فرازمینی» به نمایش ‌در آمده در کنگره مکزیک اعلام کردند.

روز سه‌شنبه ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) دو موجود بیگانه فرضی در کنگره مکزیک فرود آمدند؛ هرچند هیچ بشقاب پرنده‌ای بر فراز ساختمان کنگره حاضر نبود و اشعه سبزی هم (همچون فیلم‌های هالیوودی) به چشم نمی‌خورد.

این موجودات در مکزیکوسیتی ظاهر شده بودند چرا که گروهی از محققان از کشورهای مکزیک، ایالات متحده، ژاپن و برزیل تصمیم گرفته بودند تا با نمایش آنها احتمال وجود موجودات فرازمینی را برای قانونگذاران ثابت کنند.

این جلسه که در کنگره مکزیک بی‌سابقه بود، دو ماه پس از جلسه مشابهی در کنگره ایالات متحده برگزار می‌شد که در آن یک افسر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا ادعا می‌کرد کشورش احتمالاً از دهه ۱۹۳۰ از فعالیت‌های «غیرانسانی» آگاه بوده است.

بدن‌های خشک‌شده با سرهای آب‌رفته و چروکیده این موجودات، آنهایی را که در سالن حضور داشتند بهت‌زده کرد و شور و شوقی عمومی را در رسانه‌های اجتماعی به راه انداخت.

هایمه موسان، روزنامه‌نگار مکزیکی که دو جعبه حاوی این مومیایی‌های فرضی را به کنگره آورده بود آنها را «موجوداتی غیرانسانی که بخشی از تکامل زمینی ما نیستند» خواند و ادعا کرد بیش از ۳۰ درصد دی‌ان‌ای آن‌ها ناشناخته است هرچند نمی‌خواهد فعلا از آنها با عنوان «فرازمینی‌ها» یاد کند.

این اجساد به ظاهر چروکیده به سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردند و در اعماق زمین در صحرای ساحلی شنی پرو در نزدیکی ناحیه موسوم به «خطوط نازکا» پیدا شده‌اند.

این منطقه به‌خاطر چهره‌های غول‌پیکر مرموزی که روی زمین خراشیده شده‌اند شناخته می‌شود. بیشتر محققان خطوط نازکا را به جوامع بومی باستانی نسبت می‌دهند، هرچند به دلیل ماهیت اسرارآمیز طرح‌ها فرضیه‌های مختلفی درباره به وجود آمدن آنها توسط افراد مختلف ابراز شده است.

راز اجساد حاشیه‌ساز افشا می‌شود/ پاسخ دانشمندان به جنجال آدم فضایی‌ها
خطوط مرموز نازاکا در صحرای پرو، محلی که ادعا می‌شود بقایای موجودات فرازمینی در آنجا کشف شده است

در سال ۲۰۱۷ آقای موسان ادعاهای مشابهی را در پرو مطرح کرده بود، هرچند گزارش دادستانی این کشور گفته بود که که اجساد به اصطلاح موجودات فرازمینی در واقع «عروسک‌هایی هستند که به تازگی ساخته شده‌اند و رویشان با مخلوطی از کاغذ و چسب مصنوعی پوشانده شده تا شبیه پوست به نظر برسند.»

این گزارش اضافه کرده بود که تقریباً مطمئناً این اقلام ساخته دست بشر بوده‌اند «و نه بقایای اجداد بیگانه‌ای که آنها سعی کرده بودند وانمود کنند.» اجساد ادعایی در آن زمان به طور علنی رونمایی نشدند و بنابراین مشخص نیست که آیا آن اجساد همین اجسادی هستند که به کنگره مکزیک ارائه شده‌اند یا نه.

روز چهارشنبه جولیتا فیه‌رو، محقق مؤسسه نجوم در دانشگاه مستقل ملی مکزیک، از جمله نخستین کسانی بود که در این یافته ابراز تردید کرد و گفت که بسیاری از جزئیات در مورد این اجساد «بی‌معنی است.»

فیرو با رد ادعاهای محققان مبنی بر تایید شدن این اجساد توسط دانشگاه مستقل ملی مکزیک گفت کشف فرضی آنها نادرست است و اضافه کرد که دانشمندان برای تشخیص این که اجساد به اصطلاح «کلسیفیه شده» غیرانسانی هستند یا نه، به فناوری پیشرفته‌تری نسبت به پرتو ایکس نیاز دارند.

خانم فیه‌رو گفت: «موسان به من گفت فرازمینی‌ها آن‌طور که با او صحبت می‌کنند با من حرف نمی‌زنند، چون من اعتقادی به آنها ندارم.» این دانشمند اضافه کرد که عجیب به نظر می‌رسید آنها از چیزی که مطمئناً در صورت صحت به «گنجینه ملی» پرو تعلق دارد، بدون دعوت از نمایندگان این کشور رونمایی کرده‌اند.

این در حالی است که سرجیو گوتیرز لونا، عضو کنگره از حزب حاکم مورنا، به صراحت اعلام کرد که کنگره در مورد فرضیه‌های مطرح‌شده در این جلسه سه ساعته موضعی اتخاذ نکرده است.

وی گفت باور کردن یا نکردن ادعاها به هر یک از اعضای مجلس قانونگذاری بستگی داشت، اما کسانی که شهادت می‌دادند باید سوگند یاد می‌کردند که حقیقت را بگویند. آقای گوتیرز لونا با تاکید بر اهمیت شنیدن «همه صداها، همه نظرات»، اضافه کرد نفس وجود یک گفتگوی شفاف در مورد موضوع فرازمینی‌ها را امری مثبت می‌داند.

در ایالات متحده در ماه ژوئیه، سرگرد بازنشسته دیوید گروش ادعا کرده بود که ایالات متحده در صدد مخفی‌کردن برنامه طولانی مدتی است که اشیاء پرنده ناشناس را بازیابی و مهندسی معکوس می‌کند. پنتاگون ادعاهای وی را رد کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا