خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مولوی عبدالحمید: افرادی که اعتراض می‌کنند مغرض نیستند

مولوی عبدالحمید گفت: دلیل تمام اعتراضاتی که طیف‌ها و اقشار مختلف جامعه از قبیل کارگران، معلمان، بازنشستگان، قضات و سایر اقشار دارند، فشارهای اقتصادی است. این افرادی که اعتراض می‌کنند «مغرض» نیستند و یا دشمن آنها را تحریک نمی‌کند، اگرچه دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند، اما واقعیت این است که جامعه و ملت از لحاظ اقتصادی تحت فشار شدید قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اظهار داشت: متاسفانه این روزها شرایط در کشور بسیار سخت و بحرانی شده و این شرایط زندگی را برای تمام طیف‌ها و طبقات دشوار کرده است.

وی در ادامه به «فرار نخبگان» از کشور اشاره کرد و گفت: بزرگترین و مهمترین سرمایۀ هر کشوری نیروهای انسانی به‌ویژه انسان‌هایی هستند که دارای علم و دانش و تخصص‌ بوده و در رشته‌های مختلف مهارت دارند. فرار ایرانی‌هایی که دارای علم و هنر و تخصص هستند و از سرمایه و بیت‌المال مملکت برای آنان هزینه شده است تا به کشور خدمت کنند، واقعا ضایعات بسیار سنگین و غیرقابل جبرانی است.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و بسیاری از نخبگان در حد وسیعی از ایران فرار می‌کنند. لذا مسئولان امر باید به این موضوع توجه داشته باشند و شرایط را تغییر بدهند. روزی بنده از یکی از افراد توانمند، علت فرار نخبگان از کشور را پرسیدم. پاسخ داد زمانی بود که من پانزده میلیون تومان حقوق می‌گرفتم که این پانزده میلیون در آن زمان معادل پانزده‌هزار دلار بود، اما اکنون سی میلیون تومان حقوق می‌گیرم و این سی‌ میلیون معادل یک‌هزار دلار است؛ کسانی که صاحب استعداد هستند چگونه می‌توانند با این وضعیت در کشور بمانند؟!

مولوی عبدالحمید گفت: دلیل تمام اعتراضاتی که طیف‌ها و اقشار مختلف جامعه از قبیل: کارگران، معلمان، بازنشستگان، قضات و سایر اقشار دارند، فشارهای اقتصادی است. این افرادی که اعتراض می‌کنند «مغرض» نیستند و یا دشمن آنها را تحریک نمی‌کند، اگرچه دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند، اما واقعیت این است که جامعه و ملت از لحاظ اقتصادی تحت فشار شدید قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: مشکلات اقتصادی جزو مشکلات ملی و خواسته‌های عمومی مردم هستند که مسئولان برای حل این مشکلات باید تدبیری بیندیشند.

دولت سیزدهم به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند

مولوی عبدالحمید در ادامۀ سخنانش از افت ارزش پول ملی کشور اظهار تأسف کرد و گفت: جایگاه پول ایرانی این نبود که تا این اندازه افت کند و از پول بسیاری از کشورهای فقیر هم پایین‌تر و بی‌ارزش‌تر بشود. به هر حال این پول ملی و اعتبار ما است که باید ارزش پیدا کند.

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم به وعده‌های اقتصادی که داده است عمل کند و ارزش پول ملی را برگرداند؛ این یک خواستۀ ملی و مردمی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا