خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از «صداهای انفجار» در غرب کشور [+تکمیلی]

شنیده شدن صداهای مهیبی در غرب کشور در دقایقی قبل سبب به وجود آمدن شایعات و گمانه‌زنی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شد و برخی از شنیده شدن «صداهای انفجار» در برخی استان‌ها خبر دادند.

به‌گزارش انصاف نیوز، بر اساس آنچه به صورت رسمی اعلام شده است صداهای شنیده شده در غرب کشور «صدای رعد و برق» بوده است.

توضیحات مسئولان و آخرین خبرها از این اتفاق را در ادامه می‌خوانید:

خبرگزاری فارس:

«سعید کتابی، فرماندار اسدآباد با بیان اینکه صدایی در حول و حوش ساعت ۲۴ شنیده شد اظهار کرد: ابتدا گمان رفت که صدای رعد و برق با توجه به شرایط جوی است، اما این امکان رد شد.

وی افزود: هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم، با دستگاه‌های خدمات‌رسان در تماس هستیم و اتفاقی در حوزه گاز، اورژانس، آتش‌نشانی نبوده و در شهرستان گزارشی نداشتیم.

فرماندار اسدآباد تصریح کرد: در حال حاضر نیز دستگاه‌های خدمات رسان در حال بررسی هستند و با تمام روسای ادارات در تماس مستقیم هستم و بحثی در جایگاه‌های سوخت نیز رخ نداده است.

وی با تأکید بر اینکه امکان اینکه صدا از شهری دیگر رسیده باشد و یا زلزله باشد هم وجود دارد که در حال پیگیری هستیم خاطرنشان کرد: زلزله‌نگاری هم بررسی شد، ستاد بحران در حال پیگیری است اما تا کنون هیچ گزارشی دال بر اینکه اتفاق خاصی در شهرستان رخ داده باشد، نرسیده است.

برخی اطلاعات واصله حاکی از آن است که سامانه‌های پدافندی به تازگی تحویل یگان‌های عمل‌کننده در غرب کشور شده‌اند. این تمرین‌های ناگهانی و شبانه بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است».


خبرگزاری تسنیم:

«در پی شنیده شدن صداهای مهیب در شب گذشته در برخی استان های غربی کشور و انتساب آن به آزمایش سامانه‌های پدافندی هوایی و فعالیت آموزشی و نظامی، یک منبع آگاه نیروهای مسلح این گمانه زنی‌ها را رد کرد و گفت: صداهای شنیده شده ارتباطی با فعالیت‌های نیروهای مسلح و تست سامانه‌های پدافندی ندارد.

این مقام آگاه همچنین برخی گمانه زنی‌ها در فضای مجازی که علت صداهای شنیده شده را به انجام عملیات خرابکارانه و حمله خارجی نسبت می‌دادند را نیز تکذیب کرده و تاکید کرد منبع اصلی صدای شنیده شده وقوع رعد و برق در منطقه غرب کشور بوده است.

حوالی ساعت 24 شب گذشته صدای مهیبی در استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان شنیده شده که پس از آن برخی سایت‌های خبری علت آن را آزمایش سامانه‌های پدافندی عنوان کردند».


خبرگزاری ایسنا:

«معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: با بررسی دستگاه های امنیتی و انتظامی مشخص شد که صدای شنیده شده در همدان ناشی از رعد و برق بوده و حادثه خاصی رخ نداده است.

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی با رد هرگونه گمانه زنی درخصوص علت صدای مهیب در شهرستان اسدآباد استان همدان، اظهار کرد: این صدا به دلیل صوت ایجاد شده احتمالا ناشی از رعد و برق بوده است.

وی ادامه داد: با بررسی دستگاه های امنیتی و انتظامی مشخص شد که صدای شنیده شده ناشی از رعد و برق بوده و حادثه خاصی رخ نداده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا