خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پمپئو: کشورهای مخالف مکانیسم ماشه را تحریم می‌کنیم!

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن برای تحریم کسانی که با تلاش‌های آمریکا برای بازگردادن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران مخالفت کنند، تعلل نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز گفت: هرزمان که دیدیم کشوری تحریم‌های کنونی ما را نقض می‌کند، آن کشور را مسئول دانستیم. ما اینکار را در خصوص تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل نیز انجام خواهیم داد.

وی با اعلام اینکه برای بازگرداندن تحریم‌ها این پنج‌شنبه به سازمان ملل سفر خواهد کرد، ادامه داد: تحریم‌ها موقتا به خاطر توافق هسته‌ای مسخره متوقف شده بودند. اینطوری جهان جای امن‌تری خواهد شد.

پمپئو مدعی شد: ایرانی‌ها فرصت گرفتن ضدهوایی روسی یا تانک چینی یا هرچیزی که باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه شود را به دست نخواهند آورد. تمام کشورهای حوزه خلیج فارس از این بابت نگران هستند. اسرائیل نگران است. این تهدیدات آن‌ها را کاهش می‌دهد و آمریکایی‌ها را نیز امن‌تر خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین عدم رای موافق کشورهای اروپایی به قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی را “تاسف‌بار” خواند و ادعا کرد: این امنیت اروپایی‌ها را کاهش می‌دهد. تمام این کشورها به صورت خصوصی به من گفتند که خواهان تمدید تحریم‌های تسلیحاتی هستند اما آن‌ها از انجام کار شجاعانه و اخلاقی و دادن رای حمایت به تمدید تحریم‌ها ممانعت کردند. جهان باید بداند که ما کار درست را انجام می‌دهیم.

پمپئو همچنین در واکنش به صحبت‌های کری که می‌گفت “توافق هسته‌ای خطر ایران هسته‌ای را از بین برده بود” اظهار کرد: این مسئله غلط است. این تنها یک شعار است.

وی ادامه داد: آن‌ها از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری نکردند. آن‌ها میلیاردها دلار به ایران دادند تا به برنامه‌های غنی‌سازی هسته‌ای خود ادامه دهد. آن‌ها ایران را در مسیر به سلاح هسته‌ای قرار دادند. توافق آن‌ها این بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا