خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در دیدار جامعه روحانیت با محسنی اژه‌ای چه گذشت؟

مهر نوشت: «حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به تشریح جزئیات دیدار اخیر تشکل متبوعش با رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: دیدار با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، یکی از جلسات جامعه روحانیت مبارز بود، پیش از این نیز جلسه‌ای با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، داشتیم که هر دوی آنها از اعضای جامعه روحانیت مبارز هستند.

وی افزود: آیت‌الله موحدی کرمانی در این جلسه به وضعیت سخت و ناگوار کشور اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که ظلم ریشه‌کن شود تا مردم و مظلومین به حقوق خود برسند؛ انتخاب حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با توجه به سوابق وی، برای ریاست قوه قضائیه توسط رهبر معظم انقلاب، خوشحال‌کننده بود.

مصباحی‌مقدم اضافه کرد: حجت‌الاسلام ابوترابی نیز خطاب به ریاست قوه قضائیه بر تمرکز دستگاه قضا بر کار کارشناسی به عنوان یک گلوگاه اصلی برای مقابله با فساد تاکید کرد. همچنین عنوان شد که ما نیازمند تحول و ارتقا در گزینش قضات هستیم و علاوه بر این، ضرورت و اهمیت ارتقا فرآیند نظارت بر کارکنان قوه قضائیه، اصلاح فرآیندها و بازنگری آنها یادآوری شد.

وی اظهار کرد: حجت‌الاسلام تقوی نیز به مدیریت بی‌حاشیه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای و تسلط او بر پیشبرد کارها اشاره کرد. در ادامه نیز تاکید شد که در مسائل فرهنگی نیز نیازمند تحول هستیم و برای تربیت جوانان انقلابی نیاز به کار زیاد داریم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام سعیدی در خصوص نیاز مردم به سه نوع امنیت توضیح داد و بر اهمیت امنیت مرزها، شهرها و همچنین خانه‌ها تاکید کرد، چراکه اخیرا امنیت مردم در منازل به دلیل افزایش سرقت‌ها به خطر افتاده است که گویا به علت جزئی بودن مبالغ، دچار کم‌توجهی شده است.

مصباحی‌مقدم به بیان نکاتی که او در این نشست بیان کرد، پرداخت و گفت: به این موضوع اشاره کردم که گاهی در پرونده‌های قتل، در اثر نوع اقدامات قضائی، اجرای حکم سال‌ها به طول می‌انجامد. نکته دیگری که بر آن تاکید کردم ضرورت پیشگیری از فساد بود که باید به وسیله ایجاد پیوستگی میان سامانه‌های قضائی و دولتی ایجاد شود تا ارتباط فردی با مسئولان این قوه کاهش یابد.

وی گفت: همچنین در این جلسه به موضوع ارتباط مسئولان با مردم و صحبت کردن با آنها تاکید داشتیم. جامعه انتظار دارد که با متخلفان برخورد صورت بگیرد. اگر مشکلی در این مسیر وجود دارد، مسئولان باید درباره موانع موجود به مردم توضیح بدهند.

انتظار رئیس دستگاه قضا از اعضای جامعه روحانیت/ لزوم تحقق عدالت اجتماعی

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه به مهمترین محورهای مطرح شده از سوی رئیس قوه قضائیه در این دیدار اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که حجت‌الاسلام اژه‌ای به آن اشاره کرد این بود که اگر بخواهیم نقاط ضعف خود را برجسته کنیم و نقاط قوت را نادیده بگیریم، ممکن است دچار یاس شویم؛ درحالی‌که نقاط قوت بسیاری داریم که باید آنها را بیان کنیم.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه در این نشست عنوان کرد که از جمع حاضر انتظار کمک داریم. حجت الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین با اشاره به اینکه افراد زیادی از جامعه روحانیت مبارز در بدنه اجرایی کشور و دستگاه‌های مختلف حضور دارند، تاکید کرد که باید دقت داشته باشیم تا روز به روز بهتر عمل کنیم. آقای محسنی اژه‌ای بیان کرد که از دستگاه قضایی راضی نیستم، باید عدالت اجتماعی تحقق پیدا کند و ما با عدالت اجتماعی فاصله بسیاری داریم.

وی گفت: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در این دیدار تصریح کرد که نیروی انسانی به ویژه در دستگاه قضا از اهمیت بالایی برخوردار است و همه کارکنان باید عادل باشند و عادل بمانند، بنابراین در این مسیر همه باید به ما کمک کنند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا