خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرق او با دیگران… | درباره‌ی غلامحسین کرباسچی

محمدجواد روح، روزنامه‌نگار، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «فرق او با دیگران…» به بهانه‌ی بستری شدن غلامحسین کرباسچی در بیمارستان نوشت:

در چند مقطع مختلف با آقای کرباسچی کار کرده‌ام. طبعا، مانند هر فضای کاری و میان کارکنان و کارفرما، نقدها و مشکلاتی در این بین وجود داشته است.

البته، همواره سعی کردم وضعیت کارفرما را هم با توجه به شرایط اقتصادی رکودی و تحریمی کشور از اواخر دهه هشتاد تاکنون و نیز، وضعیت روبه‌افول اقتصاد مطبوعات و رسانه‌های چاپی، درک کنم و متناسب با واقعیت‌ها، انتظارات را تعریف کنم.

برمبنای این پارامترها، معتقدم او تا جایی که توانش را داشت، تلاش کرد مجموعه‌ای از بهترین روزنامه‌نگاران کشور را طی دوره‌ای طولانی کنار هم نگاه دارد و در حد وسع خود، از پراکندگی، مهاجرت و یا انزوا و حاشیه‌نشینی آنها جلوگیری کند؛ و همین، ستودنی است.

کافی است به یاد آوریم بسیاری از بزرگان سیاست را که در سال‌های طلایی مطبوعات که حمایت و تیراژ و آگهی فراوان بود، در این میدان سودآور اقتصادی و اعتبارآور سیاسی فعال بودند و با وزیدن باد خزان و احساس آمدن زمستان، تاج‌وتخت مطبوعاتی‌شان را رها کردند و به توییت زدن و مصاحبه کردن مشغول شدند.

کرباسچی اما گونه‌ای دیگر عمل کرد. او تنها در سال‌هایی که “همشهری” را چون ورق زر می‌بردند و صدها صفحه آگهی‌اش بود، مدیر مطبوعاتی نبود. او در دوران سخت هم، به میدان آمد و ماند.

برای آقای کرباسچی که ما بروبچه‌های گروه “هم‌میهن” در همه این سال‌ها او را “حاج‌آقا” صدا می‌کردیم، در این روزهای بیماری و بستری، آرزوی سلامت دارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای کرباسچی را از کارهایش میشناسم کافیست تهران قبل ازایشان را با تهران بعد ازایشان درهمه ابعاد مقایسه کنید ایشان وسعید محمد راخداآفریده برای سازندگی… خداوند هرکسی که دردوطن دارد ودلش برای این کشور ومردمش میسوزد سلامت بدارد.

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا