خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خواص بره موم برای معده و نحوه مصرف آن

رپورتاژآگهی

خواص بره موم برای معده بسیار زیاد است از جمله تسکین دردهای زخم معده، جلوگیری از سرطان معده و دستگاه گوارشی و درمان رفلاکس معده. امروزه بسیاری از اختلالات وجود دارند که روی دستگاه گوارشی اثر منفی می گذارند. در سال های اخیر درصد ابتلا به بیماری های گوارشی با افزایش چشمگیری مواجه شده است. دلیل روند صعودی این بیماری ها، تغذیه نامناسب و غذاهای فست فودی می باشند. از بیماری هایی که دستگاه گوارشی را دچار مشکل می کنند، می توان به زخم معده، گاستریت، کولیت و… اشاره کرد.

در گذشته و در طب سنتی خواص بره موم برای معده برای همگان اثبات شده بود. حدود 300 سال پیش از میلاد مسیح از بره موم برای درمان بیماری های گوارشی در طب سنتی استفاده می کردند. امروزه، خیلی از افراد برای درمان بیماری های معده خود، از داروهای شیمیایی استفاده می کنند اما بهتر است بدانید که مصرف این گونه داروها ممکن است در طولانی مدت باعث ایجاد عوارضی روی معده و دستگاه گوارشی شما شود. پس بهتر است برای درمان مشکلات معده، به جای استفاده از داروهای شیمیایی از محصولات ارگانیک و طبیعی استفاده کنیم. در این محتوا قصد داریم به معرفی و بررسی خواص بره موم برای معده بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه تولید بره موم

بره موم یا چسب زنبور، ماده ای معطر و صمغ مانند است که توسط زنبورهای عسل و از گیاهان مختلف تولید می شود. زنبورهای عسل با ترکیب بزاق دهان خود و موم به دست آمده از گیاهان و شیره های طبیعی، این ماده را در مجاورت کندوی خود تولید می کنند. آن ها با قرار دادن بره موم در شکاف های کندو از حمله به کندو جلوگیری می کنند.

رنگ بره موم متغیر است و بسته به نوع گیاهی که زنبور از آن تغذیه می کند، می تواند رنگ و خواص بره موم متفاوت باشد. امروزه بیش از 300 نوع بره موم در جهان شناسایی و ثبت شده است. در واقع موقعیت جغرافیایی و نوع تغذیه زنبورها از مهمترین عوامل موثر بر رنگ و خواص بره موم می باشند. امروزه با شناخت بسیاری از خواص بره موم برای معده باعث شده تا این ماده به محصولی پرطرفدار در سراسر دنیا تبدیل شود.

فواید بره موم برای معده

همانطور که گفته شد، فواید بره موم برای معده هم در طب سنتی و هم در علم پزشکی اثبات شده است. حال می خواهیم به بررسی اثرگذاری این دارو بر انواع بیماری های معده بپردازیم. در این قسمت از محتوا، بیماری های متنوع معده و علائم بروز آن ها را بررسی کرده و در مورد تاثیر بره موم بر درمان آن ها توضیحاتی خواهیم داد.

1- تسکین علائم و دردهای ناشی از زخم معده:

زخم معده، یکی از بیماری های رایج گوارشی است که طی آن اسیدهای موجود در معده باعث ایجاد زخم هایی روی معده می شوند. وجود این زخم ها باعث سوزش معده و حالت تهوع خواهد شد. یکی از مزایای بره موم، خواص ضد التهابی آن است. مصرف بره موم باعث کاهش چشمگیر سوزش ناشی از زخم معده شده و در مواردی حتی باعث بهبود کامل این بیماری نیز خواهد شد.

2- کاهش درد و درمان بیماری گاستریت معده:

خواص بره موم برای معده، در درمان بیماری گاستریت کاربرد ویژه ای دارد. گاستریت یا ورم معده، عفونتی انگلی است که دستگاه گوارش، مخصوصا معده را تحت تاثیر قرار می دهد. گاستریت با علائمی مثل درد شکمی، نفخ، اسهال و حالت تهوع همراه است. مطالعات نشان داده است که بره موم با خاصیت ضدعفونی خود، باعث پاکسازی این انگل ها شده و به کاهش التهاب و درمان بیماری کمک خواهد کرد.

3- جلوگیری از سرطان معده و دستگاه گوارشی:

بره موم برای سرطان بسیار مفید است و سرشار از ویتامین های موثر و ترکیباتی است که باعث خنثی سازی فعالیت سلول های سرطانی در معده می شوند. خاصیت آنتی اکسیدانی بره موم باعث جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی شده و درصد امکان ابتلای سلول های سالم به عفونت های سرطانی را کاهش می دهد و به این طریق از بروز سرطان معده یا ضایعات توده ای در معده جلوگیری خواهد کرد.

4- درمان مشکل رفلاکس معده:

رفلاکس معده مشکلی است که بسیاری از افراد به دلیل تغذیه نامناسب با آن دست و پنجه نرم می کنند. مهمترین علائم این بیماری احساس ترش کردن است که ممکن است به بروز حالت تهوع در بیمار نیز منجر شود. برای بهبود مشکل رفلاکس معده، مصرف غذاهایی با طبع گرم بسیار موثر است. بره موم، از مشتقات عسل بوده و طبعی گرم دارد، در نتیجه برای درمان مشکل رفلاکس معده کاربرد ویژه ای دارد.

5- کمک به تقویت معده حساس و ضعیف:

خواص بره موم برای معده حساس و ضعیف از دیدگاه پزشکی نیز ثابت شده است. افرادی که دارای معده ای ضعیف هستند باید از غذاهایی استفاده کنند که هضم آنها برای بدن آسان باشد. بره موم، باعث آسان تر شدن هضم غذا خواهد شد و با خاصیت ضدالتهابی به تقویت معده کمک خواهد کرد. از طرفی بره موم دارای ترکیب خاصی به نام پینوسمبرین است که به عنوان ضد قارچ عمل می کند و از بروز عفونت های شایع معده جلوگیری خواهد کرد.

نحوه استفاده از بره موم برای درمان بیماری های معده

همانطور که گفته شد، داروهای شیمیایی موجود در بازار برای درمان بیماری های معده، ممکن است اثرات مخربی روی دستگاه گوارشی بگذارند. اما بره موم، محصولی کاملا ارگانیک است که فاقد هرگونه مواد شیمیایی بوده و همین مسئله باعث می شود تا مصرف آن هیچ گونه عوارضی نداشته باشد. خواص بره موم برای معده بیشمار است اما نحوه استفاده از آن نیز در میزان کارایی این ماده تاثیر خواهد داشت.

نحوه مصرف بره موم به منظور تسکین درد و درمان بیماری های معده اینگونه است که مقداری بره موم را در آب گرم حل کنید و روزی دو مرتبه از آن استفاده نمایید. می توان این محصول را به صورت خام نیز مصرف کرد.  بره موم، ماده ای جامد است، شما می توانید تکه کوچکی از آن جدا کرده و به صورت خام مصرف نمایید. البته توجه داشته باشید که نباید در مصرف آن زیاده روی کنید، مصرف همان تکه کوچک از بره موم باعث تسکین و بهبود درد شما خواهد شد.

نتیجه گیری و بررسی اجمالی در مورد خواص بره موم

همانطور که گفته شد خواص بره موم برای معده به صورت کاملا علمی و با انجام آزمایش های مختلف روی گونه های حیوانی اثبات شده است. همانطور که قبلا در سایت آهوتا گفته ایم بره موم، ماده ای ارگانیک و سرشار از ویتامین های B1، B2، B6، E و C می باشد. وجود منیزیم، کلسیم، سدیم، پتاسیم، آهن، مس و روی در بره موم، باعث افزایش سطح ایمنی بدن خواهد شد. پس بره موم با وجود ویتامین های فراوان و مواد مغذی، می تواند مقاومت معده شما را بالا برده و از بروز بیماری های متنوع گوارشی جلوگیری کند.

به علاوه خواص آنتی اکسیدانی آن از بروز سرطان معده جلوگیری می کند. خواص ضد قارچی و ضدعفونی این ماده ارگانیک نیز مانع خوبی برای بروز بیماری های عفونی معده می باشد. خاصیت ضدالتهابی و آرامبخش بره موم نیز باعث تسکین دردهای ناشی از سوزش معده خواهد شد. پس شما با تهیه کردن این محصول ارگانیک، می توانید بدون نیاز به داروهای شیمیایی و به روشی کاملا طبیعی بیماری های دستگاه گوارشی خود را درمان نمایید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا