خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای بازگرداندن فریبا عادلخواه به زندان

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره‌ی بازگرداندن فریبا عادلخواه به زندان گفت: خانم عادلخواه که اتهامات ایشان به عنوان یک شهروند ایرانی در یک فرایند مستقل قضایی در دادگاه صالحه رسیدگی شد، متاسفانه ده‌ها بار آگاهانه از محدوده تعیین شده در دوران حبس خانگی تخطی کرده و به رغم چندین بار هشدار مقامات قضایی، بر این کار اصرار داشته است بنابراین اکنون مانند هر زندانی دیگری که مقررات مشابه را نقض کرده و مکررا از موقعیت سوء استفاده کرده به زندان برگردانده شده است.

بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، کاظم غریب‌آبادی در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه فرانسه و اظهارات رئیس جمهوری این کشور در مورد شرایط فریبا عادلخواه افزود: خانم عادلخواه تبعه جمهوری اسلامی ایران است و دخالت سایر کشورها در فرایند قضایی مربوطه را کاملا محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: در همه دنیا وقتی قاضی به دلایلی اجازه می‌دهد زندانی به جای زندان با پابند الکترونیکی در منزل حبس خود را طی کند، معنای آن این است که محدودیت‌هایی در مورد محدوده‌ای که وی قادر به تردد در آن است، اعمال می‌شود.

غریب آبادی اظهار داشت: فرد زندانی نیز کاملا به این محدودیت‌ها آگاه است و می‌داند که اگر از آن تخطی کند به زندان بازگردانده می‌شود. این یک وضعیت عمومی برای همه زندانیانی است که از این موقعیت برخوردار می‌شوند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اضافه کرد: خانم عادلخواه که اتهامات ایشان به عنوان یک شهروند ایرانی در یک فرایند مستقل قضایی در دادگاه صالحه رسیدگی شد، متاسفانه ده‌ها بار آگاهانه از محدوده تعیین شده در دوران حبس خانگی تخطی کرده و به رغم چندین بار هشدار مقامات قضایی، بر این کار اصرار داشته است بنابراین اکنون مانند هر زندانی دیگری که مقررات مشابه را نقض کرده و مکررا از موقعیت سوء استفاده کرده به زندان برگردانده شده است.

وی گفت: بسیار تاسف بار است که مقامات فرانسوی بدون توجه به‌ حسن نیت دستگاه قضایی ایران در مورد یکی از اتباع خود و به رغم آگاهی از تخلفات خانم عادلخواه به صورت طلبکارانه و با صدور بیانیه‌های شتابزده، مطالب بی‌پایه و اساسی را عنوان می‌کنند که قطعا غیرقابل قبول بوده و ما برای آن وجاهتی قائل نیستیم.

به نوشته‌ی ایرنا، «وزارت امور خارجه فرانسه طی روزهای اخیر در اظهاراتی مداخله‌جویانه، از محکومیت «فریبا عادلخواه» شهروند دوتابعیتی ایرانی – فرانسوی انتقاد کرد.

دهم تیر ۱۳۹۹، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضاییه از قطعیت حکم صادره برای فریبا عادلخواه خبر داد و گفت: این فرد به لحاظ ارتکاب جرایم امنیتی به تحمل پنج سال حبس و بابت جرم دیگری به یک سال و نیم حبس محکوم شد اما برابر ضوابط و مقررات قضایی حکم پنج سال حبس با احتساب دوران بازداشت اعمال می شود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا