خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت خبرگزاری فارس از صداهای شنیده‌شده در غرب کشور

خبرگزاری اصولگرای فارس در متنی با عنوان «شنیده شدن صدای مهیب و ادعاهای مضحک رسانه‌های معاند» نوشت:

«شب گذشته برخی در فضای مجازی از شنیده شدن صدای مهیبی در غرب کشور خبر دادند، صدایی که منشا آن در ابتدا به طور کامل مشخص نبود.

شنیده شدن این صدا موجب شد گمانه‌زنی‌ها و شایعات متعددی درباره علت شنیده شدن صدا منتشر شود. برخی در همان ابتدا از مسئولان بابت عدم آگاه سازی مردم درباره علت انفجار رخ داده، انتقاد کردند و شایعاتی که درباره علت صدای مهیب شنیده شده در استان های غربی منتشر می‌شد، ساعت‌ها ادامه داشت.

بسیاری از کاربران فضای مجازی تنها به بازگو کردن خبر اکتفا کردند، اما افرادی هم بودند که تحلیل‌های مختلفی را بدون ارائه سند و مدرک مطرح می‌کردند.

بر خلاف داخل، در خارج کشور اما رسانه‌های معاند از همان ابتدا سعی کردند همچون گذشته با انتشار اخبار نادرست، افکار عمومی را منحرف کنند.

رسانه‌های معاند در ابتدا تلاش کردند تا صدای شنیده شده را به حمله جنگنده های رادار گریز به تونل های موشکی سپاه و سکوهای پرتاب موشکی ارتباط دهند! اقدامی که با تمسخر بسیاری از کاربران در فضای مجازی مواجه شد.

در ادامه برخی رسانه‌های دروغ پراکن از خالی شدن آسمان غرب کشور خبر دادند و احتمال مضحک حمله به سمت پایگاه‌های نظامی و موشکی ایران را مطرح کردند.

برخی رسانه‌های معاند هم سعی کردند با بزرگ‌نمایی ماجرا، فضا را ملتهب کنند، آنها همچنین به دروغ مدعی شدند تعدادی از پاسداران در سایت های موشکی به شهادت رسیده است.

این اتفاقات در حالی رخ داد که یک مقام آگاه اعلام کرده بود که صدای مهیب گزارش شده دیشب مورد بررسی قرار گرفت هیچ اتفاقی در سطح استانهای مطرح شده نیافتاده صرفا گمانه زنی های صورت گرفته پیرو شنیدن صدای رعد و برق بوده و هیچ پایه و اساس دیگری ندارد.

البته سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور هم درباره شنیده شدن صدای مهیب، گفت: با بررسی دستگاههای امنیتی و انتظامی مشخص شد که صدای شنیده شده ناشی از رعد و برق بوده و حادثه خاصی رخ نداده است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا