خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شکایت و فشار روابط عمومی وزارت بهداشت!

به گزارش انصاف نیوز، زهرا سادات خوشحالی در سلامت نیوز نوشت: امروز آقای دکتر قاضی زاده وزیر محترم بهداشت و درمان میزبان شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاههای اجرای بود.
وزیر بهداشت در بخش هایی از سخنانش گفت:« کسانی که عهده دار مسئولیت در روابط عمومی دستگاه های اجرایی هستند باید اقداماتشان به تداوم این باور که ملت و دولت از هم دور نیستند، کمک کند.»
وی افزود: « خیلی از اقدامات ما به عنوان مسئولان دولتی ممکن است جای نقد داشته باشد، بنابراین بازتاب اشتباهات ما از طریق روسای روابط عمومی و اطلاع رسانی چه در حوزه سیاست گذاری و چه در حوزه عمل بسیار حائز اهمیت است.»
این سخنان بیانگر واقعیتی است که با توجه به شناخت ایشان توسط نگارنده و اکثر فعالان حوزه سلامت دور از انتظار نیست و حقیقتا صداقت در گفتار ایشان در سنوات گذشته زبان زد بوده و از همین جهت است که نزد مردم کشور جایگاه بالایی دارند.
پس از صحبتهای مطرح شده در این گردهمایی سلامت نیوز به عنوان یک رسانه مستقل که بیش از نه سال است در حوزه سلامت به جامعه اطلاع رسانی می کند و سعی دارد شریک سلامت جامعه ایرانی باشد و در شادیِ سلامت آنها و غم و دردِ بیماری آنها شریک باشد چند سوال کلیدی را از مقام محترم وزارت بهداشت دارد که امید است به آنها پاسخ داده شود .
1- در بخش عملکرد و انتشار اخبار به عنوان یک محصل علم رسانه و فعال رسانه ایی سوال می کنم که آیا انتشار بیش ازحد و بعضا بزرگ نمایی های تلویزیونی و در کنارش تخریب نامحسوس جنابعالی و اظهار نظر مردمی که بارها در نظراتشان گفته اند دوران بزرگنمایی احمدی نژاد گذشته برای شما صحیح است؟
2- در بخش نقد و بررسی عملکرد وزارت بهداشت ، ما رسانه ها انتظار این که روابط عمومی شما به انتقادات بپردازد را نداریم ، فقط سوالی که مطرح میشود این است که آیا از نامه نگاری ها و شکایت ها و تحت فشار گذاشتن رسانه ها و خبرنگاران جهت عدم انتشار انتقادات و پرسشگری ها از وزارت بهداشت توسط مدیریت مرکز اطلاع رسانی خودتان خبر دارید؟ آیا این درست است که اگر رسانه ای برای بهبود عملکرد مجموعه ی تحت امر شما نقدی دارد داخل لیست سیاه وزارت بهداشت قرارگیرد؟
3- آقای دکتر هاشمی ، واقعا دوران سیاه وزارت بهداشت گذشته است ، این دوران روشنایی که شما بخشی از آن را به وجود آوردید شاید تا سالهای سال تکرار نشود ، آیا بهتر نیست اقدامات روابط عمومی شما نیز هم جهت با دوران روشنایی باشد و نه وامدار دوران گذشته؟
4- در بخشی دیگر از صحبت هایتان درباره بازار داغ شایعات در فضای مجازی صحبت کردید؛ باید عرض کنم فضای روابط عمومی سنتی با حضور رسانه های اجتماعی تغییر شگرفی کرده است . در صورتی که روابط عمومی سازمانهای ما دانش این حوزه را نداشته باشند و آن را مانند تلویزیون ، ماهواره ، ویدیو و … در سالهای گذشته انکار کنند و فقط ابزار های سنتی که بر اساس روابط خود دارند را حفظ و پیگیری نمایند و انتشار محتوای نظرات و بحث ها و تعاملات بین متخصصین و جامعه را امری ضد منافع خود و وزارت بهداشت بداند؛منجر به شکاف عمیق متولیان امر و بروز شایعات بیشمار میگردد.همانگونه که حتما میدانید پیامهایی نظیر “رئیس بیمارستان فلان شهر هشدار داد و یا فلان محصول سرطانزاست ” در بیشترین تعداد ممکن مخابره میشود و به نگرانی های مردم دامن میزند.
سوال اینجاست که آیا این فضا نباید توسط متولیان سلامت با همان ادبیات فضای مجازی دیده شود و به آن اهمیت داده شود؟آیا وظیفه روابط عمومی این است که منتظر انتشار اخباری بر خلاف میل خود باشد و فورا به همه نهادهایی که در دسترس دارد شکایت کند؟آیا دوره ی آن هنوز فرانرسیده که فضای مجازی و شهروندانش را به عنوان بخشی از جامعه به رسمیت بشناسیم؟آیا واقعا نوک پیکان همه انتقادات باید به سوی فضای مجازی باشد؟
ما هم به صحبت شما در مورد اینکه ” وزارت بهداشت با جان و روح مردم سر و کار دارد و اگر روابط عمومی این وزارتخانه خوب عمل کند، می توانیم برای حفظ سلامت مردم قدم های موثری برداریم. ” معتقدیم .
اما متاسفانه ما فعالین رسانه در مدت زمانی که از وزارت حضرتعالی گذشته است این موضوع را حس نکرده ایم و درخواست جامعه رسانه های سلامت از شما این است که تغییر را از وزارت خودتان آغاز کنید .
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا