خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی جمعی از روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه در محکومیت «اهانت خبرگزاری رسا به علمای حوزه»

جمعی از روحانیون و فضلای حوزه های علمیه در بیانیه‌ای آنچه اهانت خبرگزاری رسا به علمای حوزه خوانده‌اند را محکوم کردند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه به همراه اسامی امضا کنندگان در پی می‌آید:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

« يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ.» (سوره صف، آیه ۸.)
آنان تصميم دارند كه نور خدا را با دهان‌ها (و سخنان و افتراها) ى خود خاموش كنند، در حالى كه خداوند كامل كننده نور خويش است، هرچند كافران ناخشنود باشند.»

آیت الله حاج سید مصطفی محقق داماد در نشست بررسی کتاب “صدسالگی حوزه قم و مسائل جامعه ایران” اظهار داشته: “حاج شیخ عبدالکریم حائری به دلیل آنکه جایگاه روحانیت در جامعه را رو به تباهی دید در قم ماند و تاکید داشت تا حوزه‌ای مبتنی بر عقلانیت، علم و اخلاق شکل دهد. او بر جدایی حوزه از سیاست تاکید داشت و توانست بار دیگر روحانیت را در قلب مردم جای دهد. قم هیچ‌گاه جای افراد تندرو نبوده است. این شهر محل درس و اعتدال بوده است. حتی کسانی که در زمان آیت الله بروجردی تندروی داشتند، توسط ایشان از قم اخراج شدند.”

ایشان با تاکید بر لزوم حفظ نقش نظارتی علما در جامعه افزود: “آیت الله بروجردی در متن سیاست دخالت نکرد اما دستگاه سیاست از او می‌لرزید.”

در پی این اظهارات و یادداشت ایشان در روزنامه اطلاعات در استقبال از سخنان آیات عظام شبیری زنجانی و جوادی آملی حفظهما الله، خبرگزاری حوزوی رسا، در خبری تحلیلی به ساحت علمای نواندیش حوزه بویژه حضرات آیات: حاج سیدمصطفی محقق داماد، سیدمحمدجواد علوی بروجردی، حاج سیدحسن خمینی، اهانت کرده و با تعبیرهایی که شایسته خودشان هست، این بزرگواران را نواخته است!

تعبیر، لیبرال، سکولار، مرجع سازی، کلمات حقی که باطلی از آن اراده شده، سخنان ظاهر فریب و…، نشان از عمق کینه و ترس انقلابی نماها از نفوذ اجتماعی نواندیشان است!

ما روحانیون ضمن تقبیح عمل این خبرگزاری، هشدار می‌دهیم که نه شما و نه هیچکس دیگر (به جز مراجع بزرگوار تقلید) متولی روحانیت و حوزه‌های علمیه نیستید!

حوزه‌های علمیه کهن شیعه همواره زیر نظر مراجع بزرگوار تقلید بوده و هست و خواهد بود.

فکر و اندیشه در بستر تضارب، نقد و انتقاد و بحث و گفتگو به بالندگی می‌رسد، نه در تخریب، اهانت، تهمت، و خفه کردن هر فکر و نظری!

حوزه‌ای که قرار بود مرکز کرسی‌های آزاد اندیشی و الگویی برای دانشگاهها و جامعه باشد، متاسفانه با تنگ نظری عده‌ای برخوردار از هرگونه امکانات، مصونیت، حمایت و بلندگو، جایگاه محوری خود را در جامعه از دست داده است!

ما جمعی از روحانیون ضمن محکومیت اهانت خبرگزاری رسا، حمایت خود را از جایگاه رفیع مرجعیت و مراجع بزرگوار تقلید و حضرات آیات حاج سید مصطفی محقق داماد، حاج سید محمد جواد علوی بروجردی و حاج سیدحسن خمینی اعلان می داریم.

جمعی از روحانیون حوزه های علمیه

احمدی سلوشی، محمد عیسی
اقبالی، مهدی
برقعی مدرس، سیدعلی
پهلوانی، عبدالحسین
تابنده، احمد
توانا،‌ مرادعلی
جماعتی، محمدعلی
حبیب الهی، محمد علی
حجتی، غلامرضا
حسینی دورود، سید مهدی
حسینی مازندرانی، سیدسعید
خاکزادی نیشابوری، محمد
خرمی مشکانی، ابراهیم
خسروی، رضا
خسروی، شمس الدین
خسروی محمد علی
رحمت، محمدرضا
رحیمی، عباسعلی
زراعتی جویباری،
عبدالصمد
سالاری فر، محمدرضا
شریفی نیا، محمدحسین
شعبانی، عبدالله
صادقی کاشانی،‌ مرتضی
طباطبایی، سید صادق
عبدی انبوهی، علی
عبدی همدانی، علی
عدل جو، محمد مهدی
علیپور واعظ، علی محمد
غفاری، هادی
فاتح، عباسعلی
فاطمی، سیدحسن
فرزاد، امین
قابل جامی، هادی
قدمی جویباری، جواد
قنبرپور واعظ، مصطفی
کاظمی، عبدالله
کتابی پور، سید سعید
کرباسی نجف آبادی، محمدرضا
نادی، غلامحسین
نوراللهیان، محمدرضا
هاشمی نژاد، سید احمد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. راستی اینان کیانند؟جز کوتوله های بیسوادوبی معرفت که شناعت توهین وهتاکی را به علمای بزرگ حوزه….زیب افتخارات حقیروشان خودشان قرار داده اند…..این را دریابید..حضرات عالیقدرحوزه ..اینان را دریابید…قبل از انکه خوارجی داعشی درمرکز شیعه ..بنیادگردد

    4
    7
  2. چه فایده
    این زمانه صدای طبلهای تو خالی جهالت استبدادی و استکباری خدایگان پرستان بلند تر از صدای مراجع وعالمان دینی خداپرست است

  3. اگه حوزه ها حکومتی شد قدرت مراجع که قدرت منتقد بود به قدرت مطلقه تبدیل شد و پویایی مذهب شیعه و رشد دینداری مردم کم و کمتر شد وقتی با یک حکم، مراجع رو از مرجعیت خلع میکنن مسلما این اولین بدعت نخواهد بود و کار به توهین هم کشیده خواهد شد اگر علما و فضلا و مراجع استقلال خودشونو به دست نیارند مذهب شیعه بالندگیشو از دست میده و ضربه های جبران ناپذیری خواهد خورد کما اینکه الان هم خورده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا