خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادگاه مهدی محمودیان بدون حضور او و خبرنگاران برگزار شد

دادگاه مهدی محمودیان صبح روز سه‌شنبه در شعبه 29 دادگاه انقلاب بدون حضور محمودیان، خبرنگاران و مخاطبان عادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز که برای شرکت در این جلسه مراجعه کرده بود ولی اجازه‌ی حضور پیدا نکرد، این جلسه رسیدگی که قرار بود ساعت 9:30 دقیقه به صورت علنی برگزار شود با تاخیر شکل گرفت. مسئولان این شعبه حوالی ساعت ۱۰ وکلای متهمان را فراخواندند ولی مانع از حضور مخاطبان عمومی شدند که با اعتراض برخی از حاضران نسبت به این نحوه برگزاری دادگاه علنی روبرو شد.

پاک نیا: دادگاه از دادستان خواست مصادیق کیفرخواست را بیان کند

بابک پاک‌نیا: محمودیان و کیخسروی به این زودی‌ها آزاد نمی‌شوند
بابک پاک‌نیا؛ وکیل دادگستری

بابک پاک‌نیا وکیل این پرونده علت عدم حضور محمودیان را خودداری او از پوشیدن لباس زندان بیان کرد. وی در همین رابطه به انصاف نیوز گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار بود محمودیان با لباس شخصی از زندان به دادگاه منتقل شود و به دلیل اصرار مسئولان زندان برای پوشانیدن لباس زندان، او از حضور در دادگاه صرفنظر کرد.

وکیل مهدی محمودیان در پاسخ به فضای دادگاه امروز گفت: امروز فرصت رسیدگی به اتهامات مهدی محمودیان ایجاد نشد و تنها آرش کیخسروی تفهیم اتهام شد. ما امیدوارم جلسه بعد آیین نامه اجرا شود و اصراری بر پوشیدن لباس زندانی نباشد. وی گفت: استماع دفاعیات محمودیان خیلی ضروری است.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که فضای دادگاه چطور بود، گفت: روند و فضای رسیدگی دادگاه خوب بود. اما این انتقاد وجود دارد که اقتضائات علنی بودن دادگاه رعایت نشد. اگر اراده این است که دادگاهی علنی برگزار شود باید مقتضیات آن نیز رعایت شود تا امکان حضور در دادگاه را داشته باشند. امیدوارم جلسه بعدی این اتفاق بیافتد.

پاک‌نیا در پاسخ به این سوال که چه مواردی در کیفر خواست آمده بود، گفت: تشکیل و اداره گروه معاند نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی عناوینی است که در کیفر خواست آمده بود.

وی در پاسخ به این پرسش انصاف نیوز که مصادیق این عناوین چه بود، گفت: به نظرم نماینده دادستان نتوانست مصادیق قوی برای این عناوین ذکر کند چرا که حتی دادگاه هم چند باری خواستار بیان مصادیق، عناوین مورد اشاره در کیفر خواست شد.

مهدی محمودیان از متهمان پرونده‌ای است که به عنوان «مدافعان سلامت» شناخته شده است.

انتهای پیام.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا