خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روهای انتخاب بهترین فروشگاه آنلاین برای خرید کالا

رپورتاژآگهی

حتما بارها تجربه خرید اینترنتی داشته‌اید و می‌دانید که این امر تا چه اندازه امکان خریدی آسان را فراهم کرده است. اما انتخاب کالا از بین تعداد زیادی سایت و فروشگاه اینترنتی کمی سخت به نظر می‌رسد و شاید برخی نتوانند آن طور که باید به بعضی از سایت‌ها اطمینان کنند، زیرا نگرانند مبادا پس از ارسال هزینه و خرید کالا، محصولی که در سایت نمایش داده شده به دست آن‌ها نرسد و به قول معروف به جای یک کالای اصلی و اورجینال یک محصول فیک دریافت نمایند. واقعا راه چاره برای انتخاب یک فروشگاه معتبر چیست؟ چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید به شما خواهیم گفت بهترین روش برای انتخاب یک کالای مناسب از سایت‌های اینترنتی چیست.

فروشگاهی اینترنتی چیست؟

پیش از آن که به موضوع انتخاب و خرید کالا از یک فروشگاه آنلاین اشاره کنیم، لازم است ببینیم فروشگاه اینترنتی چیست و باید از چه قابلیت‌هایی برخوردار باشد؟ فروشگاه یا وب سایت اینترنتی به سایتی گفته می‌شود که مجموعه‌ای از کالاهایی خاص و یا حتی چند دسته کالای مختلف را به مشتریان ارائه نماید. به طوری که آن‌ها بتوانند از روی تصاویر، ویدئوها و یا محتوایی که درباره محصول گذاشته شده است به مقایسه کالاها با یکدیگر پرداخته و پس از تصمیم‌گیری آن را به سبد خرید خود که در سایت تعریف شده است اضافه نمایند و سپس با پرداخت آنلاین آن را درب منزل تحویل بگیرند. در یک فروشگاه اینترنتی ممکن است کالا و محصولات فیزیکی مانند لوازم خانگی، البسه و یا دستگاه‌های یک صنعت خاص برای فروش ارائه شود و یا محصولات مجازی از قبیل فیلم و موزیک و .. به فروش برسد. از مهم‌ترین مزایای خرید از یک فروشگاه اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در هر ساعت از شبانه روز در دسترس هستند.
  • با دسترسی به اینترنت در هر جایی می‌توانید خرید کالای مورد نیاز را انجام دهید.
  • با محصولات متنوعی روبرو هستید و حق انتخاب دارید.
  • هزینه‌های اضافی در وقت و پول مانند طی مسیر و گشتن در بازارهای شلوغ و .. را نخواهید داشت.
  • می‌توانید به مقایسه با سایر فروشگاه‌های آنلاین بپردازید و بهترین را انتخاب کنید.

چگونه با مقایسه کالا، بهترین محصول را خریداری کنیم؟

همان طور که می‌دانید در حال حاضر سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین بی‌شماری در کشور وجود دارند که می‌‌توانید خرید کالا مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. به عنوان مثال سایت‌هایی مانند دیجی کالا برای خرید انواع کالا و محصولات و سایت علی بابا برای خرید بلیط، رزرو هتل و… طراحی شده‌اند. همچنین سایت‌هایی هم که به طور تخصصی در زمینه فروش کالاهای دیجیتال مانند موبایل و لپ تاپ و … فعالیت می‌کنند، فروشگاه‌های اینترنتی معروفی هستند که بیشتر افراد خرید خود را از آن‌ها انجام می‌دهند. اما پرسش اصلی این است که چگونه می‌توانیم کالاهایی در یک دسته خاص را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین خرید را داشته باشیم؟ در پاسخ باید گفت در حال حاضر سایت‌هایی وجود دارند که امکان مقایسه کالا را فراهم کرده‌اند و شما می‌توانید با ورود به این سایت‌ها و جستجوی کالای مورد نظر، طیف وسیعی از کالا در این حوزه را ببینید و با مقایسه نوع کالا از نظر ظاهر، جنس و قیمت، روی لینک کلیک کنید تا شما را به فروشگاهی که درحوزه فروش آن محصول فعالیت دارد، وصل نماید.

در واقع کاری که این نوع سایت‌ها انجام می‌دهند، جستجوی خودکار بین فروشگاه‌های آنلاین فعال در حوزه است به طوری که کمک می‌کنند تا مشتری بتواند کالای مورد نظر خود را با پایین‌ترین قیمت در میان تمام فروشگاه‌ها بیابد. در واقع سایت‌های مقایسه محصول این امکان را برای کاربر مهیا می‌کنند که به جای جستجو در چند فروشگاه، بتواند به راحتی کالای مورد نظر خود را با یک جستجوی ساده از فروشگاهی که آن را با کیفیت بهتر و قیمت پایین‌تر عرضه می‌کند، بیابد و خرید خود را انجام دهد. همچنین اگر فروشگاه اینترنتی مورد نظر روی کالای خود تخفیفی اعمال کرده باشد این تخفیف در سایت‌هایی که برای مقایسه کالا طراحی شده‌اند نیز نشان داده خواهد شد و شما بدون اتلاف وقت می‌توانید از فروشگاه مورد نظر خرید کالای دلخواه خود را انجام دهید.

بهترین فروشگاه آنلاین برای خرید چه فروشگاهی است؟

اگر شما هم جزء افرادی باشید که به خرید از فروشگاه‌های آنلاین علاقمندند حتما با بهترین آن‌ها آشنا هستید و می‌دانید که هر یک از آن‌ها چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی در فروش محصول دارند. به عنوان مثال برخی از آن‌ها علاوه بر ارائه کالای با کیفیت و اصلی، سریع به درخواست شما پاسخ می‌دهند و محصول مورد نظر شما را در اسرع وقت ارسال کرده و یا در صورت وجود مشکل در کالا تا 7 روز بازگشت آن را می‌پذیرند. اما برخی از سایت‌ها هستند که چنین ویژگی‌هایی ندارند. طبیعی است که مشتری فروشگاه آنلاینی را انتخاب نماید که قدرت عملکرد بهتری دارد و مشتری مدار است. ما در ادامه به چند ویژگی مهم در مورد عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی خوب خواهیم پرداخت.

تجربه کاربری دلپذیر: شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت فروش کالا آن باشد که از طراحی زیبا و کاربر پسندی برخوردار باشد به این صورت چنانچه کاربر خریدی از این سایت انجام ندهد باز هم علاقمند است زمان زیادی را در سایت شما بگذراند. این ویژگی باعث می‌شود کاربر در مراحل بعدی به مشتری تبدیل گردد.

مراحل خرید آسان: از دیگر ویژگی‌های یک سایت فروش کالا آن است که مراحل خرید و انتخاب کالا در آن به راحتی انجام شود. چنانچه فرایند خرید در فروشگاه اینترنتی پیچیده و سخت باشد و یا درگاه پرداخت آن با مشکلاتی مواجه باشد، کاربر میل به خرید از این فروشگاه را از دست داده و یا به آن اطمینان نخواهد کرد.

قابلیت جستجوی سریع: هنگامی که به یک فروشگاه آنلاین وارد می شوید مایلید کالای مورد نظر خود را در بخش جستجوی کالا وارد کرده و آن را بیابید و پس از کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالا، خرید خود را انجام دهید. چنانچه بخش جستجو و انتخاب کالا کارکرد درستی نداشته باشد، مشتری مایوس شده و از سایت شما خارج خواهد شد. زیرا مشتری مایل است کالای مورد نظر را به سرعت پیدا کرده و پروسه خرید را نهایی نماید. سایت‌هایی که جستجوی کالا را بر اساس برند، قیمت و یا رنگ و .. فراهم می‌کنند یک قدم از سایت‌های دیگر جلوترند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا