خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توسعه‌ی شخصیتی ورزشکاران در نگاه یزدانی‌خرم

سیدامیر حسینی، دبیرکل پیشین کمیته‌ ملی المپیک و معاون اسبق فرهنگی سازمان تربیت بدنی در یادداشتی به مناسبت درگذشت محمدرضا یزدانی خرم نوشت:

بزرگان، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش با حضور در مراسم تشییع مرحوم حاج محمد رضا یزدانی خرم سنگ تمام گذاشتند. این مراسم باشکوه در محل سالن فدراسیون والیبال با سخنان آقایان داورزنی، دبیر، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از جامعه ورزش و آقایان کارخانه و پیمان اکبری مربیان از خانواده والیبال برگزار و اقامه نماز شد.

دوست و برادر عزیزم حاج حسین زمانی از همکاران عزیز تلویزیون، سوالی از بنده در مورد ویژگی های بارز مدیریتی حاجی یزدانی خرم به عنوان یکی از همکاران آن مرحوم داشت، که مناسب دیدم آن‌را مکتوب کنم.

حاج محمدرضا یزدانی‌خرم مدیری مسلمان، از محبان اهل بیت ع، اقتدارگرا، مهربان و تکنوکرات مسلط به رموز کسب و کار و تجارت و با ارتباطات موثر بود که از هوش و ذکاوت عاطفی بالایی نیز برخوردار بود.

حاجی به اهمیت منابع انسانی برای توسعه واقف بود و از همه متخصصان برای پیشبرد اهداف کاری اش در فدراسیون های والیبال وکشتی بهره‌مند بود.
حاجی به مناسبت های مختلف با توجه به شرایط اقتصادی کشور در جهت رفاه همکاران منشا خیر بود
در دوره مسئولیتم در دبیرکلی کمیته ملی المپیک با آن مرحوم در کشف و شناسایی وتوسعه استعداد های والیبال در طرح بلند قامتان والیبال همکاری بسیاری خوب وموثری داشتیم. او از ظرفیت های آقای ایوان بوگانیکف مربی پایه و سازنده والیبال ومربیان داخلی به خوبی استفاده کرد.

حاجی یزدانی همواره به مربیان تاکید می کرد، موفقیت ورزشکاران تنها منوط به آمادگی جسمانی و مهارت نیست، باید ورزشکاران را از جهت باور های ایمانی و توسعه شخصیت‌ی، تربیت و تقویت کرد و مقید به آداب عبادی ومناسک بود البته حاجی مانند هر مدیری دارای نقاط قوت وضعفی بود گاهی روحیه اقتدار گرایی اش افراد را دور می کرد و یا زمانی در مورد صغر سنی نوجوانان وجوانان مجادلاتی بود، البته پاسخ مرحوم یزدانی خرم این بود ما به نظر و تاییدیه قوه قضائیه احترام می گذاریم و به کنکاش بیشتر قائل نبود.

شاید نیاز وقت والیبال به موفقیت های بین المللی حاجی را وادار ساخته بود که با مسامحه از این موضوع بگذرد.

از ویژگی های مثبت حاجی تلاش در میانجی‌گری و بزرگی برای رفع اختلاف بین برادران و همکاران جامعه ورزش بود. او به نقش فارغ التحصیلان مدرسه عالی ورزش در توسعه ورزش کشور و گروه وهم نسلی های بنده آقایان دکتر رضوی دکتر گائینی دکتر سید نصراله سجادی به بزرگی وخوبی یاد می کرد.

در حدیت است اگر چهل مومن در مورد مومن بگویند آدم خوبی است او آمرزیده است امروز صد ها نفر از حاجی یزدانی تجلیل کردند وبرای شادی روح آن مرحوم فاتحه خواندند. روح اش شاد یادش گرامی باد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا