خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«همه بانوان در روز یکشنبه مرخصی تشویقی خواهند داشت»

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم گفت: برای این ایام پویش «یک حس خوب» را داریم که از سمت وزارت کشور اعلام شده است. مطابق این پویش همه بانوان تهران و استان ها در روز یکشنبه مصادف با روز زن مرخصی تشویقی خواهند داشت.

به‌گزارش فارس نشست خبری بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر با حضور دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح سه شنبه 28 دی 1400 در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد .

دکتر خزعلی در ابتدا ضمن تبریک و بزرگداشت روز زن گفت: پیشاپیش میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اسوه زن مسلمان و بلکه زن ومرد مسلمان را تبریک می‌گویم. ان شا الله که در این مناسبت ها که برای گرامی داشت این اسوه ها برگزار می‌شود و راهگشای زنان مسلمان برای الگوگیری و جنبه های مختلف اجتماعی و خانوادگی است بتوانیم قدمی را در گام دوم انقلاب برداریم.

از بانوان خردمند تقدیر می شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهموری بیان کرد: امسال برنامه و همایش اصلی مان را به نام «بانوی خردمند» نامگذاری کرده ایم. این نام برگرفته از تعالیم و فرمایشاتی است که رهبر معظم انقلاب در آخرین دیداری که با برخی از بانوان و پرستاران داشتند فرمودند «از نمونه های بارزی که می‌تواند عقلانیت تدبیر و خرد زن را به عنوان یک قهرمان نشان دهد زینب سلام الله علیها است.»

دکتر خزعلی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند بانوان با خردمندی و تدبیر می‌توانند بسیاری از نقشه های دشمن را خنثی کنند و همچنین با بیان صحیح مطالب بسیاری از مواردی که ممکن است مورد تحریف قرار گیرد حقیقش را نمایان کنند و از تحریف جلوگیری کنند همانطور که زینب سلام الله علیها این نهضت تبیین را به راه انداخت.

حرکت بانوان برای بانوان!

انسیه خزعلی بیان کرد: ما در حرکتی شناختی و رسانه ای قرار داریم و در موجی که زنان و خانواده ها را مورد هرف قرار داده است و این مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند. در این ایام بنا داریم از بانوان خردمند تقدیر کنیم و برای گام دوم راه خردمندی و تدبیر را برای بانوان به وسیله خودشان ترسیم کنیم. باید بانوان برای بانوان گام بردارند و برای ارتقای بانوان وتوانمندی آنها و آسیب زدایی از جامعه زنان بایستند و با قدرت به سمت تعالی و تحکیم خانواده و جایگاه خودشان حرکت کنند.

تقدیر از مدافعان سلامت

انسیه خزعلی ضمن بیان برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن و مادر گفت: اولین برنامه در نماز جمعه پیشرو است و بعد میثاق با امام و اهدای گل را در روز شنبه خواهیم داشت. بازدید از بیمارستان خاص بانوان و تقدیر ازپرستارانی که پیشگامان مدافعان سلامت بودند و در خط مقدم کرونا جهاد کردند یکی دیگر از برنامه های ما دراین ایام است.

جایزه بانوان خردمند به بانوان سرآمد در علم تعلق می‌گیرد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهموری گفت: برنامه روز ولادت در محل اجلاس سران با حضور ریاست محترم جمهور برگزار خواهد شد در این برنامه قرار است از بانوان خردمندی که نشان دادند که می‌توانند در صحنه های علم و دانش حرکت کنند تقدیر شود. این برنامه در سال های آینده گسترش بیشتری خواهد داشت و شامل همه بانوانی خواهد بود که در عرصه های مختلف کار آفرینی، هنر، خانه داری و فرزندآوری حرکت کردند اما امسال اختصاص به علم دارد و جایزه بانوان خردمند به کسانی تعلق می گیرد که از جهت علمی سرآمد هستند. در این برنامه درمحل اجلاس سران میزبان برخی از وزرای زنان کشور های اسلامی هستیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهموری ادامه داد:روز دوشنبه نشست نخبگانی در حضور ریاست جمهور خواهیم داشت که زنان صاحب نظر و زنان قشرهای مختلف مطالب، سوالات و پیشنهادات خودشان را به ایشان ارائه خواهند داد.

برنامه شهرستان ها در ایام ولادت حضرت زهرا(س)

انسیه خزعلی با اشاره به برنامه های شهرستان ها و استان ها برای هفته بزرگداشت زن و مادر گفت: برنامه های متعددی را در استان ها و شهرستان های مختلف خواهیم داشت که عبارت اند از تقدیر از مادران شهدا و زنان خردمند، برگزاری نشست هایی با هدف تکریم مقام زنان، برگزاری نمایشگاه هایی که توانمندی و دستاوردهای زنان را به نمایش می‌گذارد، افتتاح برخی از مراکزی که مختص به زنان است مثل ورزشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی در بخش های سبک زندگی، برگزاری مسابقات و جلسات مشاوره رایگان برای خانواده ها که شامل مشاوره های حقوقی ، خانوادگی، تربیتی است.

آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهموری سایربرنامه های هفته بزرگداشت زن و مادر را تشریح کرد گفت: بخش های دیگر برنامه های ما در این ایام عبارت است از:انعقاد تفاهم نامه ها با دستگاه های مختلف در راستا ی حمایت از زنان، تولید تصاویر ومحتواهای گرافیکی ، آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد و برنامه های حمایتی از زنان زندانی و خانواده های شان. اکران فیلم های رایگان، بازدید رایگان از موزه ها ، برگزاری بازارچه های فصلی برای زنان سرپرست خانوار و…

مرخصی تشویقی زنان کارمند در روز مادر

انسیه خزعلی درجریان این نشست بیان کرد: برای این ایام پویش «یک حس خوب» را داریم که از سمت وزارت کشور اعلام شده است. مطابق این پویش همه بانوان تهران و استان ها در روز یکشنبه مصادف با روز زن مرخصی تشویقی خواهند داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا